اتصال میکروفن به لپ تاپ

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزاراتصال میکروفن به لپ تاپ
پورروستایی 3 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده برای تدریس یک میکروفون تهیه کردم ولی متصل نمیشه در حالی که تنظیمات لازم رو انجام داد اما باز صدا بجای اینکه از دستگاه میکروفون دریافت بشه از میکروفون لپ تاپ دریافت میشه. ممنونم راهنمایی کنید.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
برای حل مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ گزینه‌های میکروفون را چک کنید
برنامه تنظیمات ویندوز ۱۰ یک سری گزینه دارد که میکروفون را به صورت کامل قطع خواهند کرد. اگر وبکم شما از طریق تنظیمات خاموش شده، هیچکدام از اپلیکیشن‌های دسکتاپ دسترسی به میکروفون نخواهند داشت.
ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، اما به صورت کلی هنگامی که یک اپلیکیشن تازه از استور نصب می‌کنید، تمامی تنظیماتی که در قسمت Privacy انتخاب کرده‌اید، برای این اپلیکیشن اعمال می‌شود. این مسئله برای اپلیکیشن‌های UWP مصداق دارد. با این حال میکروفون و وبکم هم دارای گزینه‌هایی است که اپلیکیشن‌های دسکتاپ و خارج از محدوده UWP را تغییر خواهد داد. به همین خاطر اگر میکروفون شما کار نمی‌کند، به تنظیمات و بخش Privacy بروید و گزینه Microphone را مشاهده کنید.
بالای پنجره باز شده، گزینه‌ای با عنوان «Microphone access for this device is on» را مشاهده خواهید کرد اگر به جای «On» شاهد «Off» بودید، بر روی گزینه «Change» کلیک کنید و آن را روشن کنید. اگر دسترسی قطع باشد، ویندوز شما دسترسی به میکروفون نخواهند داشت.
مشکل میکروفون ویندوز 10
همچنین باید گزینه «Allow apps to access your microphone» را هم روشن کنید. چون اگر دسترسی در این مورد قطع باشد، خود سیستم دسترسی خواهد داشت، اما هیچ اپلیکیشنی به میکروفون دسترسی نخواهد داشت. یعنی ویندوز صدای شما را می‌شنود، اما اپلیکیشن‌ها قادر به این کار نخواهند بود.
مشکل میکروفون ویندوز 10
همچنین پایین‌تر می‌توانید مشخص کنید که چه اپلیکیشن‌هایی به میکروفون شما دسترسی داشته باشد و هر اپلیکیشنی را که نیاز ندارید خاموش کنید و هر کدام را که می‌خواهید روشن کنید. تنها اپلیکیشن‌هایی در این لیست حضور خواهند داشت که از طریق استور دانلود شده باشند. اگر گزینه «Allow apps to access your microphone» را روشن کنید، تمامی اپلیکیشن‌های سنتی دسکتاپ به میکروفون گوش خواهند داد.
مشکل میکروفون ویندوز 10
 
مطمئن شوید که میکروفون شما به شکل دیگری قطع نباشد
می‌توانید میکروفون را به شکل‌های دیگری هم قطع کنید. اگر شما صاحب یک لپ‌تاپ با میکروفون داخلی هستید، می‌توانید از طریق BIOS یا UEFI میکروفون را قطع کنید. این گزینه البته بر روی تمامی لپ‌تاپ‌ها فعال نیست، اما گزینه‌ای است که به شما امکان قطع کردن وبکم و میکروفون را خواهد داد.
اگر پیش از این از طریق BIOS میکروفون خود را قطع کرده‌اید، باید به BIOS برگردید و دوباره میکروفون لپ‌تاپ را وصل کنید. همچنین ممکن است میکروفون از طریق Device Manager قطع شده باشد. اگر از این طریق به صورت تصادفی میکروفون را قطع کرده‌اید، دوباره به Device Manager بازگردید و میکروفون را فعال کنید.
مشکل میکروفون ویندوز 10
 
درایور صدا را نصب یا به روز کنید
یکی دیگر از دلایل احتمالی مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ مسئله درایور صدا است. ویندوز ۱۰ به صورت خودکار درایورها را به روز و نصب خواهد کرد. عموما مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما گاهی اوقات سیستم کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد.
اگر به صورت کلی با صدا در کامپیوتر خود مشکل دارید، بهتر است که به وبسایت سازنده دستگاه مراجعه کنید و آخرین درایور صدا که مناسب لپ‌تاپ یا PC شما است را دانلود و نصب کنید. اگر PC را خودتان جمع کرده‌اید، بهتر است که به وبسایت سازنده مادربورد سر بزنید و درایور صدا را دانلود کنید. به روز کردن درایور صدا احتمالا مشکل شما را حل خواهد کرد.
اگر میکروفون شما USB است و شما با آن مشکل دارید، بهتر است که آخرین درایور کنترل USB را هم دانلود کنید. شاید مشکل از این بخش باشد.
 
ارتباط فیزیکی را چک کنید
شاید کمی ساده به نظر برسد، اما احتمال دارد که مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ شما تنها به خاطر یک ارتباط فیزیکی باشد. مطمئن شوید که میکروفون به خوبی به کامپیوتر وصل است. گاهی اوقات جک میکروفون به خوبی وارد دستگاه نمی‌شود و در ظاهر درست است، اما در باطن کار نخواهد کرد. یک بار میکروفون را از درگاه خود بیرون بکشید و دوباره امتحان کنید و مطمئن شوید که ارتباط سالم است.

 

همچنین مطمن شوید که میکروفون را به درگاه درستی متصل کرده‌اید. به دنبال جکی باشید که نوشته «Microphone» یا «Audio in» را داشته باشد. همچنین از نظر رنگی، صدای خروجی عموما رنگ سبز دارد و برای میکروفون عموما با جک صورتی رنگ مواجه خواهید بود.
سویچ قطعی یا همان میوت صدا را هم امتحان کنید. برخی هدست‌ها یک سویچ میوت (بی‌صدا) دارند، اگر سویچ روشن باشد میکروفون یا هدست کار نخواهد کرد. پس این سویچ را هم چک کنید و از درستی آن مطمئن شوید.
 
از پنل صدا کمک بگیرید
هنگامی که قصد دارید میکروفون جدید را تست کنید یا مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ را حل کنید، بهتر است که از پنجره Recording اقدام کنید. این پنجره در قسمت Sound ویندوز قرار دارد. برای پیدا کردن آن تنها کافی است که بر روی آیکون صدا راست کلیک کرده و گزینه Sound را انتخاب کنید.
مشکل میکروفون ویندوز 10
پس از باز کردن این پنل، وارد پنجره Recording شوید و تمامی دستگاه‌های صدایی که توسط کامپیوتر شناخته شده را مشاهده خواهید کرد. با صدای بلند داخل میکروفون صحبت کنید و درجه صدا تغییر خواهد کرد. جک‌های مختلف را امتحان کنید و وارد اپلیکیشن‌های مختلف شوید و با میکروفون صحبت کنید تا از سالم بودن میکروفون مطمئن شوید.
مشکل میکروفون ویندوز 10
 
یک میکروفون پیش‌فرض را انتخاب کنید
ممکن است کامپیوتر شما چندین ورودی صدا داشته باشد. به عنوان مثال در یک لپ‌تاپ، یک میکروفون داخلی وجود دارد. اگر یک میکروفون دیگر به آن اضافه کنید، پس حداقل دو میکروفون آماده به کار دارید. اما بهتر است که یک میکروفون پیش‌فرض را انتخاب کنید.
برای اینکار دوباره به پنجره Recording واقع در پنل Sound مراجعه کنید. میکروفون مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید. گزینه «Set as Default» را انتخب کنید. ممکن است گزینه پیش روی شما «Set as Default Communication Device» باشد.
مشکل میکروفون ویندوز 10
اگر یک میکروفون شما بهتر است می‌توانید از آن به عنوان ورودی اصلی استفاده کنید اما همچنان امکان استفاده از هر دو را خواهید داشت. با این حال ممکن است بخواهید که برای یک اپلیکیشن خاص از یک میکروفون استفاده کنید. اگر در این کار موفق نبودید باید به اپلیکیشن مورد نظر مراجعه کنید و از تنظیمات آن وارد عمل شوید.
به عنوان مثال وارد اپلیکیشن Skype شوید و وارد منو شوید. از طریق تنظمیات گزینه Audio & Video را انتخاب کنید. از بخش Microphone، می‌توانید میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.