اتصال 2 مودم بصورت وایرلس به هم

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزاراتصال 2 مودم بصورت وایرلس به هم
Oveys.shikhahmadi 3 سال قبل

سلام. من یک مودم D-LINK 2740U بصورت (۲انتن) و یک مودم TP-LINK مدل TD-W8901N بصورت تک انتن دارم. میخواستم ببینم چطور میتونم این ۲ مودم را بصورت بی سیم بهم وصل کنم.
مودم D-LINK الان به اینترنت وصل است و من میخواهم که مودم TP-LINK رو در اتاق دیگری قرار دهم.
متشکرم

فاصله ۲ مودم و محل قرارگیری بطوری است که من نمی توانم از کابل استفاده کنم.اتصال باید بصورت بی سیم برقرار شود.

2 پاسخ
بهترین پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

در صورتی که مودم شما از WDS پشتیبانی کند میتوانید این کار را به روش زیر انجام دهید در غیر اینصورت باید Access Point تهیه فرمایید
ابتدا و قبل از راه اندازی WDS موارد ذیل را مطالعه فرمایید :
– برای ساختن اتصال WDS بین دو دستگاه مختلف، باید هر دوی آنها قابلیت WDS را پشتیبانی کنند اما فعال کردن این قابلیت روی یکی از آنها کافیست.
– روترها یا مودم های مورد استفاده می بایست متد رمزنگاری و پسورد یکسانی تنظیم شوند. متد های رمز نگاری  WPA/TKIP یا WPA2 در اکثر مواقع در لینک WDS قابل استفاده نیستند، ( WPA/PSK اکثرا کار خواهد کرد ) در نتیجه متد WEP و WPA استاتیک (PSK) را بکار ببرید.
– پهنای باند شبکه ای که روی WDS کار می کند نصف خواهد شد.  البته برای کلاینت هایی که بصورت کابلی به روتر یا مودم وصل می شوند پهنای باند تغییری نخواهد کرد.
– WDS ممکن است بین محصولات مختلف سازگار نباشد حتی اگر این محصولات از یک تولید کننده باشند ! زیرا استاندارد IEEE 802.11-1999 بطور کامل نحوه انتقال فریم های داده و نحوه عملکرد روترهای وایرلس را در این مد ، تشریح نکرده است. پس برای اجرا سعی کنید حداقل از برند یکسانی برای اجرا استفاده نمایید.
با دانستن این موارد در ادامه به نحوه تنظیم مودم ها برای راه اندازی WDS می پردازیم .
تنظیمات WDS در مودم های zyxel ، TP link و D link
تنظیمات WDS در مودم   TP link :
وارد صفحه تنظیمات مودم TP-Link شوید . 
به مسیر Wireless -> Wireless Settings بروید و گزینه (Enable WDS (Enable WDS bridging را فعال کنید.
 
 

 
در کادر SSID نام شبکه بیسیم محلی روتر را وارد کنید.
 
 

 
 
روی Search/Survey کلیک کنید. در پنجره پاپ آپ SSID و کانال AP اصلی خود را پیدا کنید و روی Connect کلیک کنید.
 
 

 
 
فیلد SSID و BSSID به صورت خودکار پر شده است. تنظیمات امنیتی و کانال وایرلس را مطابق با AP اصلی وارد کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.
 
 

 
 
به صفحه Wireless Security رفته و امنیت شبکه وایرلس محلی روتر خود را انجام دهید. نکته اینکه تنظیمات رمزگذاری در اینجا می تواند با روتر اصلی متفاوت باشد.
 
 

 
 
به صفحه DHCP-> DHCP Settings بروید و گزینه DHCP Server را غیرفعال کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.
 
 

 
 
به قسمت Network->LAN بروید و آدرس آی پی LAN روتر خود را ویرایش کنید و روی Save کلیک کنید. اگر آدرس آی پی روتر اصلی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۴ است، رنچ آی پی شما ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ تا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۰ خواهد بود در حالی که آدرس پیش فرض آی پی LAN معادل ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ است بنابراین ما باید آدرس آی پی روتر خود را به ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫X تغییر می دهیم.
 
 

 
به صفحه System Tools-> Reboot بروید و دکمه Reboot را کلیک کنید.
تنظیمات WDS در مودم   D link :
مراحل را مانند مودم مراحل مودم TP-Link انجام دهید.
 

 
 

 
تنظیمات WDS در مودم  zyxel : 

برای راه اندازی WDS در مودم زایکسل اولین کاری که باید انجام دهید پیکربندی NBG417N است. NBG417N و WAP3205 را در کانال ۱ قرار دهید.
 

 
 
در صفحه Wireless LAN->WDS از NBG417N آدرس مک WAP3205 را وارد کنید. امنیت WDS را تعریف کنید.
 

 
 

 
مطمن شوید که WAP3205 در همان کانال NBG417N است. در صفحه Wireless Settings->WDS Settings-> Remote MAC Address 1 از WAP3205 آدرس مک NBG417N را وارد کنید. مطمئن شوید که امنیت WDS همان امنیت NBG417N است.
 

 
 
حالا در کلاینت وایرلس لطفا WAP3205 را برای اتصال انتخاب کنید. حالا شما باید از طریق لینک WDS بتوانید به NBG417N وصل شوید.
 

 

 

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
به صورت وایرلس تنها به صورت سیم لن امکان پذیر می باشد دوست عزیز که به صورت زیر شما میتوانید این کار را انجام دهید . 
برای اینکار که البته برای همه دستگاه ها قابل پیاده سازی نیست کافیه که شما تمامی تنظیمات مربوط به TP-LINK TD-W8951ND رو حالت پیشفرض کارخانه در بیارید و تنظیمات ADSL رو از روش بردارید و فقط به عنوان یک دستگاه وایرلس ازش استفاده کنید که تداخلی در کارتون پیش نیاد ، مثلا DHCP رو از روش بردارید ، PPPOE رو از روش بردارید و تنظیمات وایرلسش رو انجام بدید ، بعد از پورت LAN ای که داره با استفاده از یک کابل Cross Over دستگاه رو به پورت LAN دستگاهD-LINK DSL-2730U متصل کنید ، سرویس DHCP کافیه روی D-LINK DSL-2730U وجود داشته باشه اینجوری این دو تا با هم تشکیل یک شبکه رو می دن ، به شکل زیر دقت کنید :
 
وب سایت توسینسو
اگر از این طریق نشد شما باید از طریق پورت WAN اینها رو به هم متصل کنید ، که به ما اطلاع دهید در صورتی که این روش انجام نشد تا ان روش را برای شما بیان داریم . 

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.