باز نشدن فایل ها پس از تعویض ویندوز

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارباز نشدن فایل ها پس از تعویض ویندوز
m.hamidifard82 3 سال قبل

سلام من وقتی ویندوز رو عوض کردم نمیتوانستم وارد یک پوشه شوم و اجازه دسترسی بهم نمیداد بعد با استفاده از آموزش های اینترنت دسترسیشو گرفتم و وارد پوشه شدم ولی الان نه فیلم های داخل پوشه پخش می شود نه آهنگ هایش و نرم افزار های داخل پوشه هم باز نمیشه و این ارور رو میده
windows cannot access the specified device,path,or file. you may not have the appropriate permissions to access the item
لطفا کمکم کنید فایل ها رو بتونم باز کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
اگر کاربری هستید که از سیستم ویندوزی استفاده می کنید، مکمن است در زمان باز کردن و دسترسی به فایل یا فولدر در سیستم تان، با ارور Windows cannot access the specified device, path, or file مواجه شوید که اگر چنین است ما در این پست راه حل های ساده ای را گردآوری کرده ایم که امید است با بکارگیری آنها، خطای مذکور در سیستم تان رفع شود.

 

رفع ارور Windows cannot access the specified device, path, or file . آموزشگاه رایگان خوش آموز
لطفا با اکانت Administrator یا اکانتی که در دسترسی در سطح Administrator دارد به سیستم لاگین کنید. این مشکل عمدتا به دلیل عدم دسترسی به فایل یا فولدر رخ می دهد که با همین اکانت می توانید به فایل یا فولدرها دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه حالا که با این اکانت به ویندوز لاگین کرده اید، می توانید دسترسی های لازم برای کاربر خودتان را به درستی تنظیم کنید.
در لینک زیر نحوه دسترسی دادن به فایل ها و فولدرها بررسی شده است که با مراجعه به این لینک، دسترسی لازم به فایل یا فولدر مورد نظرتان را اعمال کنید.گاها برای دسترسی سریع تر به فایل ها، ما یک Shortcut از آن را در دسکتاپ قرار می دهیم که نشانه چنین فایل ها وفولدرهایی یک فلش سفید آبی است.

رفع ارور Windows cannot access the specified device, path, or file . آموزشگاه رایگان خوش آموز

این Shortcut ها به فایل اصلی اشاره دارد. اگر این Shortcut را پاک کنید فایل اصلی سر جای خودش باقی خواهد ماند و هیچ صدمه ای نخواهند دید. اما اگر فایل اصلی را حذف کنید، اجرای Shortcut ها ممکن است با ارور مذکور مواجه شود. پس مطمئن شوید که فایل Shortcut دقیقا به فایل اصلی اشاره داشته باشد.
البته شاید فایل اصلی Shortcut در یک مسیر شبکه ای باشد و یا فایل اصلی در یک هارد اکسترنال باشد و اکنون اتصال شبکه برقرار نیست و یا هارد اکسترنال دیگر به سیستم متصل نیست.

Method 3: Disable or uninstall any antivirus software
حتی این امکان وجود دارد که نرم افزار آنتی ویروسی که در سیستم تان نصب کرده اید این فایل یا فولدر را بلاک کرده باشد. اگر آنتی ویروس در سیستمتان دارید، ان را به طور کامل غیرفعال کنید و یا از سیستم تان آن را حذف کنید و وضعیت ارور را بررسی کنید.

Method 4: Unblock the File
در صورت بلاک شدن فایل توسط ویندوز، باز هم ممکن است با ارور مذکور مواجه شوید. برای رفع این مشکل باید فایل را unblock کنید.
برای این منظور روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Properties را کلیک کنید. سپس به تب General رفته و اگر این فایل توسط ویندوز بلاک شده باشد، در قسمت پایین فرم مانند تصویر زیر، پیغام The file came from another computer and might be blocked to help to protect the computer را مشاهده خواهید کرد که تیک unblock را فعال کرده و ok کنید.

Method 5: Recover the data
اگر فایل یا فولدر آسیب دیده باشد، باید از بک آپ های خود استفاده کنید. البته اگر از قبل بک آپی از فایل یا فولدر گرفته باشید که عمدتا بک آپی وجود ندارد. از این رو می توانید فایل ها و فولدرها را ریکاروی کنید که از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات برای این منظور می توانید استفاده کنید.

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.