بوت نشدن پس از آپدیت firmware

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزاربوت نشدن پس از آپدیت firmware
Alipon 3 سال قبل

سلام و درود خدمت شما امیدوارم ایام به کام باشد و سالم باشید. ببخشید بنده میخواستم روی لپ تاپ لنوو مدل ideapad5 مدل ۱۵ITL05، درایور firmware نصب کنم و همچنین به من هشدار داد که قبل از نصب، برنامه ها را بسته و لپ تاپ را وصل به برق شهری کنید و این کار ها را کردم و سپس شروع به ریستارت شد و شروع شد با سرعت تمام فن کار میکرد و همچنین اطلاعاتی را آپدیت میکرد که ناگهان متاسفانه در اواسط یا اوخرش یک دفعه ریستارت شد و از دوباره که سیستم بالا آورد پس با یک صفحه آبی مواجهه شدم که ارور stop code: incaaessible_boot_device میداد و بعدش از دوباره ریستارت میشد و در این لحظه یک صفحه آبی بالا آمد که دو گزینه بیشتر در این مرحله وجود نداشت که یکی troubleshoot هست و دیگری گزینه turn off your PC و تمام گزینه ها رو امتحان کردم و متاسفانه درست نشد و حتی اقدام به نصب مجدد ویندوز کردم ولی متاسفانه درایور های هارد و اس اس دی هر کاری کردم شناسایی نمیشدند. و الان واقعا نمیدونم چه بکنم اگر میشود لطفا راهنمایی های لازم را بکنید. اگر به بنده راهنمایی کنید که چگونه از این مهلکه بیرون بی آیم پس خیلی ممنون تان میشوم. خیلی ممنون میشوم که شما از عزیز با در اختیار گذاشتن وقت تان به بنده کمک بفرمایید.        
 

 

 
 

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
منظور شما قربان از frameware چی هستش ؟ در قسمت کامنت به ما کامل توضیح دهید .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

Alipon  

سلام و شب بخیر

محصولات الکترونیکی واژه‌ی Firmware یا سفت‌افزار، به نرم‌افزاری گفته می‌شود که در سخت‌افزار پنهان است. منظور از فرم‌ویر نرم‌افزار کوچکی است که دستورالعمل لازم برای ارتباط قطعاتی مثل کیبورد و موس، هارددیسک و SSD، کارت گرافیک و از همه مهم‌تر مادربورد با نرم‌افزار که ممکن است سیستم عاملی مثل ویندوز یا لینوکس باشد را فراهم می‌کند. می‌توان گفت که فرم‌ویر پایین‌ترین سطح دسترسی به سخت‌افزار است و اگر مشکل کوچکی در آن وجود داشته باشد، اشکالات جدی در عملکرد سیستم عامل و نرم‌افزارها به وجود می‌آید و به عنوان مثال ویندوز به کلی بوت نمی‌شود. فرم‌ویر انواعی دارد مانند بایوس که شناخته شده ترین آن است یا‌…

فرق فرم‌ویر با اپلیکیشن و درایور در این است که فرم‌ویر در سخت‌افزار جای می‌گیرد و درایور واسطه‌ای بین نرم‌افزار و فرم‌ویر است. فرم‌ویر قطعات سخت‌افزاری، پس از روشن شدن سیستم مشغول به کار می‌شود اما درایور را سیستم عامل در زمان لازم اجرا می‌کند. نرم‌افزارها و همین‌طور سیستم عامل، به کمک درایور و سپس فرم‌ویر با سخت‌افزار ارتباط برقرار می‌کنند.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

ممنون از توضیحات بله دوست عزیز تیم ما متوجه منظور و مفهوم Firmware می باشد اما منظور تیم پشتیبانی ان است به چه علت شما قصد انجام اینکار را داشته اید باتوجه به توضیحات بالا ایا شما فریم ویر بایوس را اپدیت کردید یا فریم ویر ویندوز یا … اما با توجه به توضیحات بالا اصلا نیاز به اپدیت فریم ویر نیست معمولا درزمان هایی که Firmware به این صورت مشکل ایجاد میکند امکان ان وجود دارد بایوس شما به کلی دچار مشکل شود و همانطور که ذکر کردید در نصب ویندوز مجددا نیز به مشکل برخورد خواهید کرد لطفا در سریع ترین زمان ممکن برای چک اپ سیستم و repair کردن ان به یک متخصص مراجعه کنید تا سیستم از نزدیک بررسی شود

Alipon  

آهام خیلی ممنون از راهنمایی تان
عرضا بحضورتان، من قصد داشتم درایور های لپ تاپ ام را نصب کنم و برای همین تمام درایور ها از سایت لنوو دانلود کردم و نصب کردم در ویندوز ۱۰ و در آخر کار، در مورد این درایور گفتم که متعلق به بایوس است لابد و آپدیتش هم لازم است و چون موقع نصب گفته شده بود که به برق شهری باید وصل باشد پس لپ تاپ را به برق شهری متصل کرده و سپس به آپدیت این پرداخته و ریستارت شد و هنگامی که روشن شد به شدت شروع به پردازش کردن کرد و با تمام قدرت لپ تاپ کار میکرد و صدای فن اش هم حتی می آمد و در این هنگام متوجه شدم دارد چند چیز نصب میشود که فضای نصب اش هم گرافیک قدیمی داشت و چون سابقه آپدیت فرم ویر نداشتم و برای همین اطلاع نداشتم و گفتم لابد دیگر دارد فرم ویرش آپدیت میشود و بعد از چند دقیقه دیدم که صفحه آبی بالا آورد و همان اتفاقاتی که بالا شرح دادم. احساس میکنم فرم‌ویر بایوس اینطور شده و نه ویندوز چون موقع نصب مجدد ویندوز متاسفانه پارتیشن های هارد و اس اس دی شناسایی نمیشدند در مراحل نصب.

بنظر شما با ایجاد فایل ریکاوری در فلش یا در آوردن قطعات حافظه لپ تاپ و اجرای آن بر روی سیستم دیگر برای فرمت آن مشکل حل نمیشود؟

ممنون از راهنمایی هایتان

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

قربان بسیار کار خطرناکی شما انجام دادید متاسفان خیلی از افراد اقدام به اپدیت بایوس میکنند و این کار در بیشتر اوقات باعث مشکلات سخت افزاری خواهد شد  که بسیار خطرناک می باشد و حتی با و جود بک اپ نیز امکان بازگشت نیست . لطفا حتما سیستم را به یک متخصص نشان داده و بفرمایید : شما اقدام به اپدیت بایوس کردید و نیاز مند ان هستید که به صورت سخت افزاری بایسو شما ریست شود  و حتما حتما شما پس از نصب ویندوز تنها و تنها و تنها به روش زیر باید درایور های خود را نصب بفرمایید .
اموزش اپدیت ویندوز ۱۰
روش هایی که در بالا ذکر شد حتما باید توسط یک متخصص انجام شود و اصلا به شما این روش را پینشهاد نمیدهیم زیرا کوچک ترین تغییر اشتباهی باعث خرابی بیشتر سیستم خواهد شد .

Alipon  

خیلی خوب پس میبرم پیش یک متخصص

دست شما درد نکنه بابت راهنمایی هایتان خیلی زحمت کشید متشکر هستم از شما.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

خواهش میکنم دوست عزیز
تیم ما همیشه در خدمت شماست