جابه جایی صفحات دسکتاپ

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارجابه جایی صفحات دسکتاپ
ali.sajjadian 3 سال قبل

سلام خسته نباشید, من ویندوز ۱۰ رو اپدیت کردم و بعد از اپدیت دوتا صفحه رو که باهم باز میکنم مثلا گوگل و مای کامپیوتر وقتی کلید موس رو روی صفحه مورد نظر میبرم 
اون صفحه به طور خودکار بسته میشه… من میخوام هر دو صفحه ثابت باشه. ممنون از پاسخ گویی 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
چند مورد را ذکر میکنیم. دو مرد آخر ممکن است مربوط به این مشکل شما نباشد اما پیشنهاد میشود.
۱. راه‌اندازی خودکار سیستم را متوقف کنید
به‌روزرسانی‌های معمولی ویندوز ۱۰ هیچ‌گاه تمام نمی‌شوند و کاربران هیچ کنترلی روی نحوه دریافت آن‌ها ندارند، مگر آن‌که دریافت به‌روزرسانی‌ها را به‌طور کامل متوقف کنید که ایده خوبی نیست.

متاسفانه اگر به‌روزرسانی کامپیوتر را مرتبا به تعویق بیاندازید، سرانجام ویندوز ۱۰ فرآیند راه‌اندازی مجدد کامپیوتر را انجام می‌دهد. در این حالت داده‌هایی که در یک برنامه کاربردی ذخیره‌سازی نشده‌اند از دست خواهند رفت. اما برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد. ویندوز ۱۰ قابلیتی به‌نام Active Hours در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا فرآیند راه‌اندازی مجدد سیستم را برنامه‌ریزی کنند.

مایکروسافت با عرضه به‌روزرسانی ماه مه ۲۰۱۹ (نسخه ۱۹۰۳)، تغییری در فرآیند دریافت به‌روزرسانی‌ها اعمال کرد تا به‌روزرسانی‌ها به کاربران تحمیل نشود. به جای نصب خودکار به‌روزرسانی‌های بزرگ‌، گزینه‌ای در بخش Windows Update در اختیار کاربران قرار دارد تا در اوقات فراغت به‌روزرسانی‌ها را دانلود و نصب کنند. 
۲. مانع بروز مشکل دریافت ممتد کلیدها شوید

اگر در یک پنجره به شکل متوالی و پنج مرتبه کلید Shift را فشار دهید، ویژگی چسبندگی کلیدها (Sticky Keys) فعال می‌شود. ویژگی فوق اجازه می‌دهد، میانبرهای صفحه‌کلید را در مکانی که نیاز دارید تنها با فشار همزمان یک کلید استفاده کنید. (ویژگی فوق ترکیب کلیدهای Shift، Ctrl، Alt یا windows را شامل می‌شود). اگر ندانسته پنج مرتبه کلید فوق را فشار دهید و در پنجره ظاهر شده گزینه yes را انتخاب کنید، دردسرهای شما آغاز می‌شود، زیرا یک ویژگی به شدت آزاردهنده است. برای آن‌که چنین مشکلی رخ ندهد باید پنج مرتبه کلید Shift را فشار دهید و در پنجره ظاهر شده گزینه Disable this keyboard shortcut in Ease of Access Keyboard Settings را انتخاب کنید. در پنجره باز شده تیک گزینه Turn on Sticky Keys when SHIFT is pressed five times را بردارید تا ناخواسته این ویژگی آزاردهنده برای شما فعال نشود. 
۳. تنظیمات کنترل حساب کاربری را درست پیکربندی کنید

از زمان عرضه ویندوز ویستا، کنترل حساب کاربری (UAC) سرنام User Account Control وظیفه محافظت از کاربران را بر عهده دارد. وظیفه اصلی این ویژگی امنیتی اعطای مجوزهای مدیریتی لازم به برنامه‌های کاربردی در زمان نصب یا حذف است. همچنین امکان اجرای برخی از نرم‌افزارها بدون داشتن این مجوز وجود ندارد. در ایام قدیم، زمانی‌که در نظر داشتید نرم‌افزاری را نصب کنید، صفحه‌نمایش ناگهان کمرنگ می‌شد و به نظر می‌رسید ویندوز به‌طور کامل قفل شده است. ویندوز بدون نشان دادن پیغام صریح و روشنی در انتظار دریافت کاربر به انتظار می‌نشست. در آن زمان برخی از بدافزارها از ویژگی فوق سواستفاده می‌کردند تا سامانه‌های کاربران را آلوده کنند. ویژگی کنترل حساب کاربری هنوز هم در ویندوز ۱۰ وجود دارد و هنوز هم دسکتاپ در زمان نصب یا اجرای برخی از نرم‌افزارها کم رنگ می‌شود، اما گزینه‌ای برای خاموش کردن یا کم کردن شدت حساسیت این ویژگی وجود دارد. در کادر جست‌وجوی ویندوز ۱۰ واژه UAC را تایپ کنید تا پنجره تغییر تنظیمات کنترل حساب کاربری ظاهر شود. در پنجره ظاهر شده یک نوار لغزنده عمومی با چهار سطح امنیتی نشان داده شده است. این نوار از Never notify تا Always notify چهار گزینه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم یکی از گزینه‌های میانی را انتخاب کنید. بهتر است گزینه دوم از سمت پایین را انتخاب نکنید. انتخاب این گزینه باعث می‌شود تنها زمانی‌که برنامه‌ها تغییری در کامپیوتر اعمال کردند ویندوز ۱۰ این موضوع را به شما اطلاع دهد. انتخاب گزینه Always notify باعث می‌شود ویندوز ۱۰ برای انجام هر کاری از شما سوال کند. رویه‌ای که در درازمدت آزاردهنده است. 
۴. از یک حساب محلی استفاده کنید

مایکروسافت کاربران را تشویق می‌کند به جای یک حساب محلی از یک حساب مایکروسافتی برای ورود به ویندوز ۱۰ استفاده کنند تا دسترسی به حساب‌های وان‌درایو، آفیس ۳۶۵، اکس‌باکس وان و خرید برنامه‌ها، آهنگ‌ها یا ویدیوها از فروشگاه ویندوز امکان‌پذیر باشد و تعامل با اسکایپ تنها از طریق وارد کردن نام فراهم شود. در زمان نصب ویندوز بهتر است با چند کلیک ساده از این مرحله صرفنظر کنید. اگر با یک حساب کاربری مایکروسافتی به ویندوز وارد می‌شوید، برای تغییر وضعیت به حالت محلی، برنامه Settings را باز کنید، روی گزینه Accounts کلیک کنید و در بخش Your info اطلاعات حساب را وارد کنید. روی دکمه sign in برای ورود به ویندوز از طریق حساب محلی کلیک ‌کنید، گذرواژه جدید و نامی برای حساب محلی وارد کنید. تنها نکته منفی ورود به ویندوز از طریق حساب محلی این است که برخی از سرویس‌ها به اعتبارنامه مایکروسافت نیاز دارند. در این شرایط مجبور هستید هر زمان قصد استفاده از سرویس خاصی را دارید با حساب کاربری مایکروسافت به ویندوز وارد شوید که البته برای کاربران ایرانی این مسئله زیاد کاربردی ندارد، زیرا دسترسی به بیشتر سرویس‌ها وجود ندارد یا برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید.
 
اگر هرگونه سوالی داشتید میتوانید در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.