خرابی ویندوز

ADS


Msaleh 3 سال قبل

باسلام من موقعی که کامپیوتر خودم رو روشن کردم که ویندوز ده هم هست ناگهان این ارور با یه صفحه ی آبی برام اومدRecovery Your PC/Device needs to be repaired The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors. File: \Boot BCD Error code: Oxc000014c You’ll need to use recovery tools. If you don’t have any installation media (like a disc or USB device), contact PC/Device manufacturer
نمیدونم چیکار شده ممنون میشم بگین چجوری این مشکل رو حل کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

در مقالات پیشین در همین وب سایت در خصوص انواع ارورهای بلواسکرین و ارورهای دیگر بحث داشته ایم و راه حل های آنها را هم بررسی کرده ایم. در این پست تصمیم داریم در خصوص ارور 0xc000014c بحث کرده و راه حل های ساده آن ا نیز مطرح کنیم. تا زمانی که این ارور را رفع نکنید امکان استفاده از ویندوز هم وجود ندارد پس باید دست به کار شوید.

قبل از اینکه به سراغ راه حل ها بروید، حتما اطمینان حاصل کنید که هارد دیسک سیستم تان در محیط بایوس شناخته شده باشد. سیستم را ریستارت کرده و مطمئن شوید که هارد سیستم توسطط بایوس شناخته می شود. اگر هارد دیسک شناخته نشده باشد تمامی این راه حل ها بی فایده است.

برای رفع این ارور بلواسکرین لطفا روش های زیر را دنبال کنید. با انجام هر روش سیستم را ریستارت کرده و وضعیت ارور را بررسی کنید. در صورتی که ارور رفع شده بود نیازی نیست که مابقی روش ها را دنبال کنید. ضمنا اگر به ویندوز در حالت عادی دسترسی ندارید پس در حالت safe mode ویندوز را بوت کنید.

۱. Disable Connected Devices
هر دیوایسی یا دستگاهی که به سیستم متصل کرده اید را جدا کنید. دستگاه هایی مانند اسپیکر، هدفون، فلش، هارد اکسترنال و حتی کیبورد ماوس را جدا کنید. سپس سیستم را روشن کنید و اگر ارور رفع شده بود مشخص است که یکی از همین دستگاه باعث این مشکل شده اند. یک به یک دستگاه ها را به سیستم متصل کنید و با وصل هر دستگاه به کامیپوتر سیستم را ریستارت کنید تا مشخص شود که دلیل این ارور کدام دستگاه بوده است.
۲. Run SFC Utility
در بسیاری از موارد مشابه خرابی فایل سیستم ها باعث این مشکل شده اند و از این رو برای تعمیر فایل سیستم های خراب می توانید از ابزار خط فرمان SFC یا System File checker استفاده کنید. پس برای اینکار:
لطفا Command Prompt را بصورت Run as administrator اجرا کرده و دستور زیر را وارد و enter کنید.
sfc/ scannow

رفع ارور بلواسکرین PDP_DETECTED_FATAL_ERROR . آموزشگاه رایگان خوش آموز

برای اجرای دستور فوق دقایقی زمان صرف خواهد شد که تا پایان اجرای دستور باید منتظر بمانید. پس از اجرای کامل دستور فوق، سیستم را ریستارت کرده و وضعیت ارور را بررسی کنید.

۳. Repair Bad Sectors in Hard Drive
حتی Bad sector شدن هارد دیسک هم می تواند در این ارور نقش داشته باشد. پس برای رفع آن باید Command Prompt را بصورت Run As Administrator اجرا کرده و دستور زیر را در آن وارد و Enter کنید:
chkdsk /f

رفع ارور بلواسکرین HAL_INITIALIZATION_FAILED . آموزشگاه رایگان خوش آموز

مطابق تصویر فوق پس از وارد کردن دستور، پیغام checked the next time the system restarts? (Y/N) Y نشان داده می شود و CHKDSK از شما می خواهد که scan را به ریستارت بعدی سیستم موکول کنید که کلید y را تایپ و Enter نمایید.
با وارد کردن Y، وقتی سیستم را ریستارت کردید، آنوقت Check Disk در سیستم شما انجام می شود.

حتی برای رفع Bad sector هارد دیسک می توانید از ابزار DiskGenius استفاده کنید.

 نحوه رفع Bad Sector با استفاده از نرم افزار DiskGenius
 
۴: Run Startup/Automatic Repair
لطفا DVD نصب ویندوز را در دستگاه DVD Rom قرار داده و ویندوز را از روی DVD بوت کنید. سپس به مرحله Press any key to boot from CD or DVD وارد می شوید که برای بوت باید یک کلید دلخواه از کیبورد را بفشارید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

همینطور سایر مراحل را Next کنید تا وارد مرحله شکل زیر شوید. در این مرحله از پایین سمت چپ، لینک Repair your computer را کلیک کنید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

بدین ترتیب پنجره choose an option ظاهر خواهد شد که در اینجا باید گزینه Troubleshoot را کلیک کنید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در این مرحله هم گزینه Advanced option را کلیک کنید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در پنجره Advanced options هم گزینه Automatic Repair را کلیک کنید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اکنون باید منتظر بمانید تا کار Automatic Repairs ویندوز به اتمام برسد.
پس از اتمام کار سیستم را ریستارت کنید و اگر مشکل برطرف نشده بود، روش زیر را بکار گیرید

۵:Repair your Boot sector or Rebuild BCD
دقیقا مراحل بالا را تا Advanced options طی کنید و اینبار گزینه command prompt را کلیک کنید.

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

با باز شدن Command Prompt دستورات زیر را یک به یک وارد کرده و Enter کنید.
bootrec.exe /FixMbr
bootrec.exe /FixBoot
bootrec.exe /RebuildBcd

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اگر دستورات بالا با ارور مواجه شد، دستورات زیر را یک به یک وارد کنید ضمنا در دستورات زیر من فرض را بر این گذاشته ام که ویندوز در درایور C سیستم شما نصب است.
bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /RebuildBcd

برطرف کردن ارور 0xc0000225  . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در آخر هم دستور Exit را وارد کنید تا CMD بسته شود و شما به پنجره Choose an options وارد شوید و در این پنجره گزینه Continue را کلیک کنید تا سیستم را ریبوت شده و اگر مشکل رفع نشد راه حل بعدی را دنبال کنید.

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.

 
 

Msaleh  

خیلی ممنونم ازتون به نظر من بهترین سایت پاسخگویی هستید امیدوارم همینطور با قدرت به جلو بروید مشکلم حل شد و اینو مدیون شما هستم خیلی ترسیدم که کامپیوترم مشکلی پیدا نکنه بازهم خیلی ممنونم که بهترین جواب رو بهم دادین

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

خواهش میکنم دوست عزیز
تیم ما همیشه در خدمت شماست
موفق باشید