خرید هارد وسترن

ADS


Amirghooli 4 سال قبل

سلام داداش خسته نباشید.
من میخوام یک هارد وسترن بلک ۱ ترا مدل WD1003FBYZ ساخت ۲۰۱۴ تایلند که بنا به گفته فروشنده که سایت اینترنتی است و قبلا هم از آن خرید داشتم و تا حدودی به آن اعتماد دارم، نو هستش و بدون هیچ مشکلی به قیمت ۴۰۰هزار تومان میفروشد و مهلت تست هم خواهد داشت.
به نظر شما اولا قیمت نوی این مدل هارد حدودا چقدر هستش؟
دوما اصلا هارد ریفیر چیست و خرید یک هارد ریفیر آیا منطقی است و چگونه بفهمم ریفیر هست یا نه؟ (البته به گفته خود فروشنده نیست)
سپاس

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
قیمت این هارد در حال حاضر ۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال می باشد
هارد هایی که مشکل پیدا میکنند و به هردلیلی مرجوع میشن به کارخانه برمیگردند و توسط خود شرکت سازنده یا شرکت ثالث تعمیرمیشن و دوباره بفروش میرسن را ریفر میگند این هارد ها معمولا عمر کمتری نسبت به هارد های نو دارند چون هارد دیسک یک قطعه مکانیکی بسیار حساس هست و به تعمیر شده آن حتی توسط کارخانه سازنده به هیچ عنوان نمیتوان مثل یک هاردنو اعتماد کرد پس اگر جایی دیدید که یک هارد ها را با قیمتی ارزان میفروشند و یک هاردریفر خریدید فکر نکنید شاهکار کرده اید و سر شما کلاه رفته است!
هارد ریفر نشانه خاصی ندارد لذا باید هنگام خرید هارد به چند مورد توجه کنید که هارد ریفر نخرید

  •  به تاریخ ساخت هارد که بر روی هارد ذکر شده است توجه کنید

قطعا یک هارد ریفر یک مدت کار کرده که به مشکل برخورده است و مرجوع شده پس هنگام خرید هارد به تاریخ ساخت آن دقت کنید اگر هارد تاریخ ساختش مثلا همین ۲ ماه پیش بود پس ریفر نیست یا احتمال ریفر بودن ۱ درصد است!

  • هارد را از فروشنده معتبر و حتما از گارانتی درست و حسابی خرید کنید

همانطور که بالا هم ذکر شد هارد قطعه بسیار حساسی هست پس هنگام خرید حتما هارد را از گارانتی های معتبر خریداری نمایید متاسفانه برخی شرگت های متفرقه گارانتی کننده هارد های ریفر را وارد کرده و با قیمت هارد سالم و نو میفروشند و درصورت ایجاد مشکل در هارد پاسخگو نیستند
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی