داغ کردن لبتاب

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهداغ کردن لبتاب
ali666 3 سال قبل

سلام خسته نباشین من لبتابم مدل سونی وایو هست و ماله خیلی وقته و اینکه ۱-۲سالی هست فنش با دور بالا کار میکنه و گاهی اوقات داغ میکنه و خاموش میکنه . من باید چیکار کنم ؟ویندوزش هم ۱۰ هست 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 
۷ دلیل اصلی برای این پاسخ شما وجود دارد که براتون میگم : 
۱- گرمای بیش از حد : 
وقتی که شما بیش از اندازه و بی وقفه از لپ تاپ خودتون استفاده کنید , مشکلاتی از قبیل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ پیش میاد 
همچنین میتواند ناشی از عملکرد بالای CPU , ایجاد شدن گرد و غبار در نزدیکی فن و یا قرار گرفتن دستگاه در معرض رطوبت باشد . برای این که بتونید بفهمید آیا لپ تاپ شما بیش از اندازه داغ است یا به اندازه کافی , تنها کافیست انگشت خود را به لبه های لپ تاپ خود بکشید تا دریچه های هوا را پیدا کنید , اگر حرارت به دست شما آسیب نزد و احساس داغی نکردید , این یعنی اینکه لپ تاپ شما فعلا مشکلی ندارد 
اما اگر دست شما بیش از اندازه داغ بود سریعا لپ تاپ را خاموش کنید و تمام کابل های آن را جدا کنید 
لپ تاپ را بچرخانید و فن را پیدا کنید . CPU به فن متصل است و در اون منطقه گرد و غبار زیادی جمع میشود , اون منطقه را به صورت کامل پاک کنید . 
اگر میخواهید به صورت دستی فن را تمیز کنید , باید اول پیچ های آن را باز کنید و سیم های متصل کننده را جدا کنید و به ملایمت از هم جدا کنید 
اما اگر میخوایید میتوانید با جارو برقی نیز این کار را هم انجام دهید تا در وقت صرفه جویی شود . 
۲- خرابی سخت افزار :
شما باید به دنبال خرابی های احتمالی سخت افزاری نیز باشید . 
برای این امر به نوار جستجو رفته و مدیر دستگاه ( Device Manager ) را تایپ کنید تا تمام سخت افزار هایی که سیستم شما در حال استفاده از آن ها میباشد را مشاهده کنید , قطعات اصلی که باید به درستی کار کنند عبارت است از CPU , دوربین , رم , پردازنده ها , درایور های دسیک و کیبورد باید وضعیت دستگاه را ببینید که مطلع شوید این قطعات به درستی کار میکنند یا خیر . 
اگر اخیرا سخت افزاری به لپ تاپ خود اضافه کرده اید شاید وقت آن رسیده است که آن را جدا کنید و ببینید که آیا مشکل خاموش شدن شما برطرف میشود یا نه ! در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا به یکی از مراکز تخصصی رفع اشکالا لپ تاپ بروید و هرگز سعی نکنید که خودتان آن را تعمیر کنید ! 
۳- مشکلات بروزرسانی درایو :
در صورتی که درایور های شما بروزرسانی خودکار را انجام نده اند , در ویندوز ۱۰ امکان خاموش شدن خودکار وجود دارد .
البته لازم است اطمینان حاصل شود که اجزاری سخت افزاری این درایور ها صحیح و سلامت باشند . 
درایور Talent , یک نرم افزار با محیطی ساده میباشد که هر شخصی میتواند با آن کار کند و پیچیدگی ندارد . 
لینک دانلود درایور Talent 
۴- بایوس قدیمی : 
بایوس (BIOS) , یک سیستم عامل رایانه ای میباشد که در درجه اول مسئولیت بوت کردن سیستم را دارد و به طور معمول نیاز به تعویض آن نیست . اما گاهی اوقات بایوس منسوخ میتواند باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در ویندوز ۱۰ شود .
برای بررسی بایوس , اطلاعات سیستم ( system information ) را در نوار جستجو تایپ کرده و آن را باز کنید , شما در آن صفحه میتوانید نسخه بایوس خود را مشاهده کنید و آنرا به آخرین ورژن آن ارتقا دهید . 
۵- ویروسی شدن رایانه :  
سعی کنید برای رفع ویروس های کامپیوتر خودتان از ویندوز دفندر دیفالت استفاده نکنید , و از برنامه هایی همچون Avira یا Avast و … استفاده کنید تا به مشکلات بدافزاری نخورید . 
لینک دانلود Avast 
لینک دانلود Avira 
۶- باطری : 
مشکلات باطری زمانی ایجاد میشوند که شما طولانی مدت و زمانی که پریز شارژر لپ تاپ به آن متصل است از آن استفاده کنید که از عمر باطری کم میکند . 
برای همین امر , باطری خود را چک کنید که آیا همان آمپر اصلی و اولی را دارد یا خیر , در غیر این صورت لپ تاپ شما به مشکلات جدی بر میخورد . 
۷- مشکلات مربوط به رم : 
بیشتر لپ تاپ ها به دلیل خرابی یا شکستگی رم ها خراب شده و به طور خود به خود خاموش میشوند , این مشکل عموما زمانی رخ میدهد که رم از کار بیفتد و یا جای رم تغییر یابد . 
برای برطرف کردن این مشکل , رم را جدا کرده و آن را بررسی کنید و تمیز کنید . 
اما اگر با راهکار های بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود , میتوانید بسته زیر را تهیه کنید 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر , 
تیم پشتیبانی