روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهروشن نشدن چراغ اینترنت مودم
MEHDI0019 4 سال قبل

چراغ اینترنت مودم خانه روشن نمیشه اول قطع و وصل میشد ولی حالا کلا پریده یه بار ریستش کردم ولی دیگه کلا چراغ روشن نمیشه دیگه نمیدونم چیکار کنم برای وصل شدن اینترنت ممنون میشم راهنمایی کنین!

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

چراغ اینترنت مودم با توجه به نوع برند مودمی که از آن استفاده می کنید می تواند به رنگ های مختلفی مانند آبی یا سبز در هنگام فعال بودن درآید. هنگامی که رنگ چراغ اینترنت سبز و روشن باشد، نشان دهنده وجود دیتا روی خط و اتصال به اینترنت است. اما هنگامی که این چراغ روشن نمی شود یا رنگ آن قرمز است، چه کاری باید انجام داد؟
دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت
ممکن است عوامل مختلفی مانند قطعی کابل و سیم تلفن، نویز های روی خط ، خوردگی سرپیچ های پریز و غیره باعث قطع و وصل شدن اینترنت ، خاموش و روشن نشدن چراغ اینترنت مودم ADSL شوند.
دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت
مشکل قطعی کابل و بررسی سیم ها
برای اینکه بفهمید مشکل از کدام قسمت ایجاد شده است، ابتدا نیاز است که ابتدا دستی به سیم های اتصال مودم بکشید، کابل ها را خارج کرده و دوباره متصل کنید. ممکن است قطعی از کابل ها باشد. اگر قسمتی از کابل خمیده یا پوسیده شده سعی کنید آن را با کابل های سالم جایگزین کنید.
لازم است بدانید که یک کابل معمولی تلفن، مستقیماً از پریز تلفن به خروجی مودم با برچسب ADSL یا پورت  LINE (این اسم با توجه به مودم‌ های مختلف متفاوت است) می ‌رود، که در بیشتر مودم ‌ها این خروجی سبز رنگ است. بهتر است برای عیب یابی اینترنت خود، کامپیوتر را مستقیماً به مودم متصل کنید. این موضوع به رفع ایرادات اتصال وایرلس کمک می‌کند.
مشکل قطعی کابل و بررسی سیم ها
راه اندازی اشتباه اسپلیتر
گاهی اوقات مشکل روشن نشدن چراغ مودم می تواند ناشی از راه اندازی اشتباه فیلترهایی مانند اسپلیتر باشد. البته این موضوع بیشتر در مورد مودم های قدیمی صحت دارد که از تجهیزات اضافی مانند اسپلیتر استفاده می کردند. اما مودم های جدیدتر خودشان دارای اسپلیتر بوده و نیاز نیست که بین تلفن و مودم یک مانع مانند اسپلیتر قرار دهید. اسپلیترها می توانند مانع دسترسی داده به سیگنال شده و ارتباط اینترنتی را قطع کنند. بنابراین کابل متصل به تلفن را مستقیم به پورت DSL وصل کنید تا این مشکل برطرف شود.
راه اندازی اشتباه اسپلیتر
مشکلات مربوط به کانکشن
هنگامی که مشکل مربوط به کانکشن وجود دارد بهتر است از رویکرد زیر پیروی کنید.

  • در بخش Control Panel\Network and Internet\Network Connections روی کانکشن راست کلیک و properties کلیک کنید.
  • در بخش ipv4 آی پی رو ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۰ بزارید، کانکشن رو غیرفعال و دوباره فعال کنید.
  • اکنون با همان آی پی قبلی مثلا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ وارد تنظیمات بشید. چک کنید اگر مشکلی از این قسمت نبود، سیم تلفن رو از ورودی خونه تا اسپلیتر و کابل شبکه و … را بررسی کنید. در این حالت اگر مشکل از سیم هم نباشد نیاز است که با بخش پشتیبانی مودم و خط خود تماس بگیرید.

مشکلات مربوط به کانکشن
روش های عیب یابی خط تلفن اینترنت
اگر چراغ ADSL روشن می شود ولی به اینترنت دسترسی ندارید ممکن است اشتراک شما تمام شده باشد. سرویس دهنده های اینترنت خط شما را تا چندین روز پس از اتمام اشتراک یا حجم مصرفی، باز هم فعال نگه می دارند.  پس حتما این موضوع را با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود چک کنید.
اگر مشکل از این مسئله هم نیست و شما اشتراک دارید، بهتر است به عیب یابی خط تلفن اینترنت ۴G یا … خود بپردازید. همچنین بررسی کنید که خود مودم نسوخته باشد. می توانید از یک مودم کمکی دیگر کمک بگیرید و آن را روی خط خود امتحان کنید. اگر چراغ روشن شد و به اینترنت وصل شد نشان می دهد که مشکلی در خط تلفن شما وجود ندارد و مودم را باید تعوض کنید.
روش های عیب یابی خط تلفن اینترنت
خطا در هنگام تعویض مودم
یک نکته مهم که در این مرحله وجود دارد این است که اگه شما مودم ADSL خود را تعویض کرده اید توجه داشته باشید که برخی از ISP ها شناسه سخت افزاری مودم قبلی شما را به عنوان تنها مودم معتبر برای استفاده از سرویس شما، قفل می کنند. یعنی با تعویض مودم، شما به هیچ وجه امکان اتصال به اینترنت را نخواهید داشت.
این مورد را با ISP بررسی کرده و در صورت فعال بودن این حالت، مودم جدید را از خط تلفن جدا و سپس از ISP بخواهید تا خط شما را ریست کند. پس از آن مودم جدید را به خط متصل کنید. قفل کردن آدرس سخت افزاری مودم ها یک امکان امنیتی برای جلوگیری از سوء استفاده از اشتراک شماست ولی ممکن است این مشکل را ایجاد نماید.
خطا در هنگام تعویض مودم

اگر مشکل رفع نشد به ما در قسمت کامنت اطلاع دهید .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

سلام خیلی ممنون از راهنمایی های همیشتون مرسی

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

خواهش میکنم دوست عزیز