صدای سه بوق کوتاه

ADS


HOSSEIN.M 3 سال قبل

سلام.
به مدت حدودا یک هفته کیس از برق کاملا جدا بود.بعد زمانی که خواستم سیستم رو راه بندازم ، کیس رو باز کردم و کاملا تمیز کردم و رم رو هم جدا کردم و اون رو هم تمیز کردم و گرد و خاک رو از روش پاک کردم
 اما بعد از نصب رم و روشن کردن سیستم دیدم مانیتور چیزی رو نمایش نمیده و از داخل کیس سه صدای کوتاه بوق
 به صورت بیپ بیپ بیپ ،مکث و بعد دوباره سه بوق
رم رو جدا هم میکنم باز هم همون صدا رو میده،الان مشکل از رم هستش یا از مادربرد یا اصلا چیز دیگه ای مشکل داره،
مادربرد 
Elite group H81H3-M3S 
رم 
Kingston kvr16n11s8/4
گرافیک 
Nvidia gt 610

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
معمولا سه بوق در مادربرد مشکل رم میباشد. وقتی میکشید که منطقیه بازم بوق بزنه، سیستم بدون رم بالا نمیاد. و وقتی رم میذارید هم اگه سه تا بوق میزنه عملا انگار رم ندارید.
یه رم دارید یا دوتا؟ اگر یکیه اسلاتشو عوض کنید ببینید درست میشه؟ مطمئن باشید که درست جا میزنید رم رو. اگر یه رم دارید یه رم دیگه رو پیدا کنید تست کنید. اگر دوتا رم دارید هرکدومو جدا جدا توی اسلات ها تست کنید تا بفهمید مشکل از مادربرده یا رم یا هردو.
با چی و چجوری تمیز کردید رم رو؟ نباید خش بیفته روی بخش های حساسش.
چون سیستم از برق جدا بوده به سختی میتونم بگم مشکل از پاور باشه.
از روش clear CMOS هم استفاده بفرمایید یبار ببینید بهتر میشه یا نه. ممکنه تنظیمات رم عوض شده باشه به طریقی. آموزششو پایین میزارم. اما باید ساعت رم و… رو مجدد بعدش تنظیم کنید. اگر نمیدونید باید روی چه تنظیماتی قرارش بدید آموزشو نادیده بگیرید و همون کار های بالا رو انجام بدید و اگر نشد به متخصص مراجعه بفرمایید که از نزدیک عیب یابی کنه.
 Clear CMOS از طریق بایوس

  • ابتدا کامپیوتر را روشن کرده و سپس در مراحل POST چندین مرتبه کلید Delete جهت وارد شدن به بایوس را بفشارید. (این کلید ممکن است در مادربرد ها یا لپتاپ های مختلف متفاوت باشد، در مراحل پست کلید مربوطه جهت ورود به بایوس ذکر شده است.)
  • پس از وارد شدن به محیط بایوس یک مرتبه کلید F9 را جهت تغییر تنظیمات بایوس به تنظیمات پیشفرض کارخانه سازنده بفشارید. این کلید نیز ممکن است در بایوس های مختلف متفاوت باشد، در صفحه اصلی بایوس کلید مربوطه تحت عنوان Load Default Settings ،Defualt Settings ،Reset to Defualt ،Factory Defualt و … ذکر شده است. همچنین گزینه نامبرده ممکن است به صورت یک گزینه انتخابی موجود بوده و دیگر لازم به فشردن کلید به خصوصی نباشد.
  • کلید اینتر را جهت تایید بفشارید.


پاک کردن تنظیمات بوسیله دکمه سخت افزاری Clear CMOS
گاهی اوقات ناپایداری سیستم به عدم نمایش تصویر و عدم کامل شدن مراحل POST منتهی می شود که در این صورت استفاده از روش بالا امکان پذیر نمی باشد. برخی سازندگان مادربرد جهت راحتی کار کاربران اقدام به تعبیه کلید سخت افزار کوچکی تحت عنوان Clear CMOS بر روی مادربرد کرده اند که تنها با فشردن آن می توان تنظیمات CMOS را پاک کرد.

  • ابتدا کامپیوتر را خاموش کنید. (اگر روشن است.)
  • بر روی مادربرد خود دنبال کلید فشاری کوچکی تحت عنوان Clear CMOS یا CLR_CMOS و … بگردید. این کلید ممکن است بر روی برد اصلی مادربرد یا پنل ورودی/خروجی های پشت مادربرد قرار گرفته باشد.
  • یک مرتبه کلید مربوطه را بفشارید و سپس کامپیوتر را روشن کنید. (در برخی مادربرد ها ممکن است لازم باشد کلید مربوطه را فشرده و سپس ۵ ثانیه نگه دارید تا تنظیمات پاک شوند.)



پاک کردن تنظیمات بوسیله جامپر CMOS
برخی سازندگان بر روی مادربرد های رده ارزان قیمت خود به دلیل کاهش قیمت تمام شده محصول اقدام به تعبیه جامپر به جای کلید Clear CMOS کرده اند. اگر مادربرد شما دارای کلید سخت افزاری پاک کردن تنظیمات نمی باشد با استفاده از جامپر می توانید تنظیمات را پاک کنید.

  • ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و سپس برق سیستم را از منبع تغذیه (پاور) نیز قطع کنید. (اگر منبع تغذیه شما دارای کلیدی جهت قطع جریان برق نمی باشد، می توانید آن را از پریز برق جدا کنید.)
  • مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه منتظر بمانید تا جریان موجود در مدار های مادربرد به صورت کامل تخلیه شود.
  • جامپر مربوط به تنظیمات CMOS را پیدا کنید. این جامپر معمولآ در اطراف باتری CMOS قرار گرفته و دارای ۳ پایه است و همچنین ممکن است عبارت CLEAR ،CLR ،Clear CMOS ،PSSWRD ،CLR_CMOS و … در اطراف آن هک شده باشد.
  • اگر با دقت به پایه های جامپر نگاه کنید متوجه می شوید دو پایه ابتدایی جامپر بوسیله یک پین به یکدیگر متصل شده اند. پین را از دو پایه ابتدایی جدا کرده و سپس در دو پایه انتهایی جامپر قرار دهید. به عنوان مثال اگر پین پایه های ۱ و ۲ را به یکدیگر متصل کرده است، آن را جدا کرده و سپس پایه های ۲ و ۳ را بوسیله آن به یکدیگر اتصال دهید. دقت کنید هنگام جدا کردن پین پایه های جامپر کج نشوند.

  • دکمه پاور موجود بر روی کیس که از آن برای روشن کردن کامپیوتر استفاده می کنید را فشرده و سپس ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید. کامپیوتر روشن نمی شود زیرا منبع تغذیه خاموش است. با این عمل بار موجود در تمامی خازن ها تخلیه شده و تنظیمات CMOS پاک می شوند.
  • پین را از دو پایه انتهایی جامپر (پایه های ۲ و ۳) برداشته و مجددآ پایه های ابتدایی جامپر (پایه های ۱ و ۲) را به یکدیگر اتصال دهید.
  • کامپیوتر را روشن کنید.

جامپر CMOS برخی از مادربرد ها نظیر مادربرد های MSI دارای دو پایه می باشند که به یکدیگر اتصال داده نشده اند. جهت پاک کردن تنظیمات بایوس چنین مادربرد هایی باید دو پایه جامپر را بوسیله یک پین به یکدیگر اتصال دهید. استفاده از پین جهت متصل سازی پایه های جامپر به یکدیگر ضروری نبوده و می توانید با استفاده از یک تکه فلز رسانا (نظیر کلید یا پیچ گوشتی) دو پایه را به یکدیگر اتصال دهید، اما این نکته را باید مدنظر قرار دهید که از اتصال پایه های جامپر به یکدیگر هنگامی که کامپیوتر روشن است جدآ خودداری کنید. مادربرد های این چنینی نیازی به فشردن و نگه داشتن ۱۰ تا ۱۵ ثانیه ای دکمه پاور برای پاک شدن تنظیمات نداشته و تنها با اتصال پایه ها به یکدیگر تنظیمات آنها پاک می شوند.
پاک کردن تنظیمات بوسیله باتری CMOS
اگر به هر دلیلی از پیدا کردن جامپر CMOS عاجز بودید یا جامپر مربوطه بر روی مادربرد موجود نبود از این روش جهت پاک کردن تنظیمات استفاده کنید.

  • ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و سپس برق سیستم را از منبع تغذیه (پاور) نیز قطع کنید. (اگر منبع تغذیه شما دارای کلید جهت قطع جریان برق نمی باشد، می توانید آن را از پریز برق جدا کنید.)
  • مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه منتظر بمانید تا جریان موجود در مدار های مادربرد به صورت کامل تخلیه شود.
  • باتری CMOS را از غلاف خارج کنید. هنگام خارج کردن باتری از جایگاه مخصوص به هیچ عنوان به زور متوصل نشوید. جایگاه باتری دارای اهرمی کوچک در قسمت انتهایی خود می باشد که با فشردن آن باتری به راحتی خارج می شود.

cmos-battery

  • دکمه پاور موجود بر روی کیس که از آن برای روشن کردن کامپیوتر استفاده می کنید را فشرده و سپس ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید. کامپیوتر روشن نمی شود زیرا منبع تغذیه خاموش است. با این عمل بار موجود در تمامی خازن ها تخلیه شده و تنظیمات CMOS پاک می شوند.
  • باتری CMOS را مجددآ جایگذاری کنید. دقت کنید که باتری را برعکس در جایگاه قرار ندهید.
  • کامپیوتر را روشن کنید.

پس از بازگردانی تنظیمات بایوس به تنظیمات پیش فرض کارخانه یا به عبارتی دیگر پاک کردن تنظیمات، در صورتی که روند عملیات را به درستی طی کرده و تنظیمات با موفقیت پاک شده باشند هنگامی که کامپیوتر را روشن می کنید پیغامی تحت عنوان CMOS Settings Wrong بر روی صفحه نمایان می شود. در صورت مواجه شدن با پیغام نامبرده باید کلید به خصوصی را (معمولآ F1 یا F2) بفشارید تا به محیط بایوس هدایت شوید. پس از وارد شدن به محیط بایوس مجددآ تنظیمات مربوطه نظیر تنظیم ساعت بایوس و … را انجام داده و سپس آنها را ذخیره کنید.
 
اگر هرگونه سوالی داشتید میتوانید در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.

سلام
ممنونم از پاسخگویی شما
من یکی رم دارم که اونو رو هر دو اسلات هم که تست میکنم باز صدای بوق شنیده میشه و مشکل پا بر جا هستش
از روش جامپر و باتری هم استفاده کرده بودم و هیچ نتیجه ای نداشت
احتمالا مشکل از رم هستش که دچار خرابی شده
بازم ممنونم ،تشکر

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

بله با توجه به توضیحات شما امکان خرابی رم بسیار بالاست
خواهش میکنم در هر صورت تیم ما در خدمت شماست

بعد از مراجعه حضوری به تعمیرات کامپیوتر متوجه شدم که پایه های cpu مادربرد کج شده و مشکل از اونجا بوده.
که در نهایت باعث شد مادربرد رو تعویض کنم.
با تشکر از سایت خوب شما.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

خواهش میکنم دوست عزیز تیم ما همیشه در خدمت شماست