صدای ۳ بوق کوتاه هنگام روشن کردن و باز نشدن bios

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارصدای ۳ بوق کوتاه هنگام روشن کردن و باز نشدن bios
peyman.ei 2 سال قبل

سلام وقت بخیر . سیستم من هیچ مشکلی از نظر اجرا و عملکرد نداره ولی هنگام روشن کردن کیس ۳ بوق کوتاه و ممتدد میزنه و تمام راهنماها برای ورود به بایوس روهم مطالعه کردم اما نمیتونم وارد بایوس بشم . ممنون میشم راهنمایی کنید. مادربورد tuf gaming z490 plus و کارت گرافیکم GeForce gtx 1080 هستن

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
۳ بوق کوتاه نشانه ارور در ۶۴K دیتای اولیه دریافت شده از رم شما میباشد. احتمالا دو یا چهار ماژول رم دارید درسته؟ اولین مرحله این است که یکی از ماژول ها را کشیده و با یک رم سیستم را روشن کنید. اگر مشکل حل شد، رم را خارج کنید و رم دیگر را نیز به تنهایی تست کنید. اگر نشد، باز هم رم دیگر را تست کنید. شاید مشکل از رم اولی باشد. به همین ترتیب رم ها را تست کنید. اگر همه رم ها بوق می‌زدند، یکی یکی هر ۴ اسلات رم مادربرد خود را با یک رم تست کنید(اگر بوق زدند همه را با هر ۴ رم تست کنید. نمیدانید رم سالم کدام است.) در صورت لزوم باد خنک نیز درون اسلات ها بگیرید و رم ها را تمیز کنید، شاید با تمیز شدن اتصالات مشکل شما رفع شود.
امیدواریم که مشکل از رم های شما باشد و با تعویض رم و تهیه رم های جدید مشکلتان حل شود. اما اگر این کار مشکل را حل نکرد، متاسفانه مشکل از مادربرد شما است. با توجه به اینکه Z490 دارید و سی پی یوی شما نسل ده می‌باشد، پس قطعا قدیمی نیست. بنا بر این هم رم ها و هم مادربرد شما به احتمال خیلی زیاد دارای گارانتی میباشند. جعبه ها و کارت های گارانتی آنها را بررسی بفرمایید و به مراکز گارانتی مراجعه فرمایید. توجه داشته باشید که حتی اگر گارانتی شما نیز تمام شده باشد، همان شرکت ها با دریاف هزینه مشکل شما را رفع خواهند کرد.

اگر سوال یا موردی بود، در کامنت همین پست بفرمایید.
با آرزوی بهترین ها، موفق باشید

ممنون از پاسخ گوییتون . رم ها و مدار رم هارو چک کردم سالم هستند از طرفی متوجه شدم یک بوق بلند و سه بوق کوتاه هست . از چه سایتی میتونم این ارور کد هارو مشاهده کنم ؟‌ ممنون

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

نمی‌دونم از چه سایتی، ولی احتمالا توی گوگل بتونید پیدا کنید.
یک بوق بلند .و سه بوق کوتاه نیز مربوط به رم ها می‌باشد اما دیگر از بیت های اولیه نیست. لطفا بفرمایید چند ماژول رم دارید که بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.
اول از همه دو دفعه سیستم را روشن کرده و به صورت سخت افزاری با دکمه ری استارت دو مرتبه ریبوت کنید.
اگر مشکل رفع نشد سعی کنید یک رم را که می‌دانید قطعا سالم است بیابید و بر روی اسلات ها تست کنید. ترجیحا از بین رم های خودتان باشد. اگر فقط یک ماژول رم دارید (که کاری بسیار غیر اصولی است)، به احتمال نود درصد مشکل از رم شما است. اگر نه رم سالم را پیدا کنید و به کمک آن پورت ناسالم را بیابید.
خواهشا خواهشا اگر تخصصی در زمینه کامپیوتر ندارید انجام مراحل عیب یابی را به یک متخصص بسپارید.
ضمنا در سوال هم فرموده بودید که نمیتونید وارد بایوس بشید. طبیعتا تا وقتی رم سیستم شناخته نشه نمیتونید وارد بایوس بشید. بنا بر این سعی کنید حداقل یک رم و پورت سالم را پیدا کنید.