عدم شناسایی کارت گرافیک

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارعدم شناسایی کارت گرافیک
امیرحسین 3 سال قبل

سلام من یک لپ تاپ دارم که دوتا کارت گرافیک داشت یکیش rtx 2060 و دیگری هم گرافیک انبرد uhd graphics بود الان بی دلیل گرافیک انبرد رو شناسایی نمیکنه تو device manager هم رفتم نبود درایورش رو از اینترنت دانلود کردم ولی ارور داد و نوشت سیستم شما پشتیبانی نمیکند در intel cammand center هم همین ارور را داد راستش قبل از اجرای بازی display mode را در حالت nvidia gpu only گذاشتم و بعد از خارج شدن از بازی دیدم که کلا گرافیک انبرد حذف شده و فقط rtx 2060 فعاله در تسک منیجر هم نگاه کردم نشان نمیداد 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
مشکلی ندارد زیرا این مورد حذف شدنش تاثیری در کارکرد سیستم ندارد. اما اگر اصرار دارید میتوانید اینگونه عمل کنید:

  1. کلیدهای “Windows + R” را فشار داده تا کادر “Run” در مقابل شما ظاهر شود. سپس باید عبارت “devmgmt.msc” را تایپ کرده و کلید “Enter” را فشار دهید. البته کاربران می‌توانند واژه “device manager” را در نوار جست‌و‌جوی منوی استارت نیز تایپ کنند.
  2. در پنجره ظاهر شده باید به دنبال “Display Adapters” گشته و سپس منوی آن را گسترش دهید.
  3. بر روی کارت گرافیک انویدیای خود کلیک-راست کرده و سپس گزینه “Update driver” را انتخاب کنید.
  4. در پنجره بعدی باید بر روی “Search automatically for updated driver software” کلیک کنید.
  5. در ادامه ویندوز شما به‌صورت خودکار در فضای اینترنت جدیدترین نسخه درایو را پیدا کرده و آن را نصب می‌کند.
  6. کامپیوتر خود را ریستارت کنید.رفع ارور nvlddmkm.sys

 
به‌روزرسانی درایور گرافیک با استفاده از Nvidia GeForce Experience
Nvidia GeForce Experience یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا بوده و احتمالا شما نیز آن را در حین نصب درایور، بر روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. این اپلیکیشن مزیت‌های دیگری را نیز در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در زیر به شیوه آپدیت کردن درایو کارت گرافیک با استفاده از Nvidia GeForce Experience می‌پردازیم.

  1. ابتدا باید نرم‌افزار Nvidia GeForce Experience را اجرا کنید. این اپلیکیشن یا در دسکتاپ و یا در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ شما، یافت می‌شود.
  2. در ادامه باید وارد شده و سپس در گوشه بالا سمت چپ، بر روی “Drivers” کلیک کنید.
  3. اکنون می‌توانید لیستی از آخرین درایورهای Nvidia GameReady را مشاهده کنید. بر روی “Download” کلیک کنید. در ادامه اپلیکیشن به‌صورت خودکار به دانلود و نصب آخرین نسخه درایور کارت گرافیک شما، اقدام می‌کند.رفع ارور nvlddmkm.sys

ویندوز خود را به‌روزرسانی کنید
گاهی اوقات برخی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰، باعث به‌وجود آمدن ارور صفحه آبی nvlddmkm.sys می‌شوند. بنابراین بهتر است که از نصب آخرین نسخه ویندوز، اطمینان حاصل کنید.
رفع ارور nvlddmkm.sys
جهت انجام این کار باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. کلیدهای “Windows + I” را فشار داده و سپس “Update & Security” را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعدی می‌توانید ببینید که آیا آپدیتی برای ویندوز شما وجود دارد یا خیر. اگر به‌روزرسانی وجود داشت، آنگاه باید بر روی “Download” و یا “Install now” کلیک کنید. اکنون باید کمی صبر کرده تا آپدیت‌ها نصب شده و سپس در صورت نیاز، رایانه خود را ریستارت کنید.

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی