عدم-پیش-نمایش-آیکون-فایل-های-عکس-و-فیلم

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارعدم-پیش-نمایش-آیکون-فایل-های-عکس-و-فیلم
hassan 2 سال قبل

سلام.من ویندوزم ۱۱ هست .الان چند روزه یکدفعه فایل های عکس و فیلم که با نرم افزارهای photo and movie  باز میشه آیکون هاش پیش نمایش نداره .

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در ادامه برای شما آموزشی برا رفع این مشکل قرار میدهیم دقت داشته باشید آموزش بر روی ویندوز ۱۰ انجام شده اما تفاوتی با ویندوز ۱۱ ندارد و شما نیز میتوانید آن را انجام دهید
یکی از دلایل عمده مشکل عدم نمایش عکس در ویندوز ۱۰ و ۱۱ می تواند به دلیل تنظیمات فایل اکسپلورر (File Explorer) باشد. یکی از گزینه های نمایش فایل در ویندوز، نمایش آیکون آن است. اگر این گزینه فعال شده باشد، دیگر پیش نمایش عکس و فیلم نشان داده نمی شود. برای حل این مشکل باید به تنظیمات فایل اکسپلورر بروید. در قسمت سرچ ویندوز عبارت Folder Options را تایپ نمایید و سپس گزینه File Explorer Options را انتخاب نمایید.
حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس در ویندوز
پس از باز شدن پنجره تنظیمات فایل اکسپلورر، به تب View بروید. مطمئن شوید که گزینه Always Show Icons, Never Thumbnails فعال نباشد و تیک نخورده باشد. اگر فعال بود آن را غیر فعال نمایید و سپس OK را بزنید.
حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس در ویندوز
اگر هم این آپشن فعال نبود، برای رفع مشکل می توانید این گزینه را فعال نمایید و تغییرات را ذخیره کنید. حال یک تا دو دقیقه صبر کنید و مجدد به تنظیمات رفته و دوباره این گزینه را غیر فعال نمایید. در اغلب موارد با انجام این کار ها مشکل رفع می شود.
دسترسی به پوشه های اشتراکی با UNC Path برای رفع نمایش ندادن Thumbnails
تعدادی از کاربرانی که کامپیوتر های خود را شبکه کرده اند و گاهی چند نفره به پوشه مراجعه کرده اند، مشکل نشان ندادن عکس در ویندوز را گزارش داده اند. بنابر این اگر شما هم شرایط مشابه را دارید، با استفاده از مسیر های UNC اقدام به انجام این کار کنید. برای مثال از مسیر \IP_Address\Sharename استفاده نمایید. احتمال زیاد در این شرایط ویندوز دوباره ریز عکس ها را برای پیش نمایش تولید می کند. بنابراین ممکن است مدت زمانی برای باز کردن پوشه طول بکشد.
بررسی منو کلیک راست برای رفع مشکل نمایش ندادن پیش نمایش عکس در ویندوز
آیا شما از کدک برنامه ACDSee استفاده می کنید؟ از آنجایی که ظاهرا ویندوز هم برای تولید ریزعکس ها از کدک های ACDSee استفاده می کند، احتمالاً دلیل مشکل شما همین قسمت باشد.

برای حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس در ویندوز روی یکی از تصاویری که پیش نمایش خود را از دست داده است راست کلیک کنید. شما باید دو گزینه برای پیش نمایش یا Preview ببینید. هر یک از این گزینه ها را انتخاب کنید و سپس صفحه را بروزرسانی کنید تا ببینید مشکل حل می شود یا نه. اگر از کاربران کدک های ACDSee نیستید، سایر راه حل ها را امتحان نمایید.
بازگردانی تنظیمات فایل اکسپلورر برای رفع مشکل با پیش نمایش تصاویر و ویدیو
از آنجایی که عمده دلایل نشان ندادن عکس در سیستم در تنظیمات فایل اکسپلورر است، پس توصیه می کنیم تنظیمات این قسمت را به حالت پیش فرض درآورید. برای این کار مشابه روش اول به قسمت تنظیمات File Explorer بروید. سپس روی گزینه Restore Defaults کلیک کنید.
Restore تنظیمات فایل اکسپلورر
اکنون به تب View بروید و باز هم روی گزینه Restore Defaults کلیک کنید. بعد روی OK کلیک کرده تا تغییرات ذخیره شوند.
Restore تنظیمات فایل اکسپلورر

پس از بازنشانی تنظیمات به حالت پیش فرض، احتمالاً مشکل حل شود که می توانید آن را چک کنید.

 

اجرا کردن SFC Scan برای رفع نمایش ندادن پیش نمایش فیلم و عکس
از دیگر دلایل ایجاد مشکل نشان ندان پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز می توان به خراب شدن فایل های سیستمی اشاره کرد که شما می توانید آن ها را پیدا و تعمیر کنید. برای انجام این کار کلید Win+X را بزنید. سپس از منوی باز شده Command Prompt (Admin) را انتخاب نمایید. اگر این گزینه در دسترس نبود، از آپشن PowerShell as Administrator نیز می توانید استفاده نمایید.
اجرا کردن SFC scan برای رفع نمایش ندادن ریز عکس ها
بعد از باز شدن پنجره Command Prompt شما باید عبارت sfc /scannow را تایپ و Enter را فشار دهید. سپس ویندوز خودش به مرور و اسکن فایل های سیستمی می پردازد. این فرآیند ممکن است تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. پس باید کمی صبر کنید. پس از پایان اسکن، فایل های معیوب تعمیر می شوند. راه حل اولی که معرفی شده را پس از پایان اسکن مجدد انجام دهید و بررسی کنید که مشکل حل شده باشد.

حذف کردن کش پیش نمایش ها برای رفع مشکل عدم نمایش پیش نمایش عکس و فیلم
عکس هایی که ویندوز برای پیش نمایش فایل ها از آن استفاده می کند، در قسمت Thumbnail Cache نگه داری می شوند. اگر این قسمت از حافظه آسیب ببیند، ممکن است دچار مشکل نداشتن تصویر بنداگشتی در ویندوز شوید. پس باید برای رفع آن این حافظه کش را پاک کنید تا ویندوز مجدد آن ها را بسازد. برای انجام این کار کلید Win+S را از روی کیبورد خود فشار دهید. از بین گزینه های نمایش داده شده Disk Cleanup را انتخاب نمایید. همچنین می توانید در قسمت سرچ استارت، عبارت Disk Cleanup را سرچ کرده و برنامه را باز کنید.
حذف کردن ریزعکس ها برای رفع مشکل عدم نمایش پیش نمایش عکس و فیلم
سپس درایو ویندوز خود را برای اسکن انتخاب کنید که معمولا درایو C می باشد و سپس OK را بزنید.
حذف کردن ریزعکس ها برای رفع مشکل عدم نمایش پیش نمایش عکس و فیلم
حال کمی صبر کنید تا برنامه اسکن درایو را انجام دهد. بسته به قدرت پردازش سیستم شما و میزان اندازه حافظه مدتی طول خواهد کشید.
حذف کردن ریزعکس ها برای رفع مشکل عدم نمایش پیش نمایش عکس و فیلم
پس از اتمام اسکن، و هنگامی که پنجره Disk Cleanup نمایش داده شد، گزینه Thumbnails را انتخاب کنید و تیک بزنید. بعضی از کاربران هم توصیه می کنند که گزینه Temporary Files را هم انتخاب کنید که ممکن است شما هم بخواهید آن را انجام دهید. سپس روی OK کلیک کنید.
حذف کردن ریزعکس ها برای رفع مشکل عدم نمایش پیش نمایش عکس و فیلم
ویندوز اکنون شروع به حذف حافظه کش ریز عکس های شما می کند هنگامی که این حافظه پاک بشود، ویندوز دوباره آن را تولید می کند و مشکل شما باید به طور کامل حل شود.
اگر هرگونه سوالی داشتید میتوانید در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیت وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.