از کار افتادن تاچ پد و مشکل کیبورد

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزاراز کار افتادن تاچ پد و مشکل کیبورد
Nazari 3 سال قبل

سلام من لب تابم hp zbook G2 هست  اول خریدم یه هفته نشد کیبوردش از کار افتاد  عوض کردم  چندماه بعد بدون هیچ علت اینتر رو بزنی لب تاب خاموش میشه  t ، حرف های دیگه ای تایپ میکنه  بعد از یک ماه امروز تاچ پدشم از کار افتاد  مشکلش چیه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز،
ممکنه مشکل سخت افزاری باشه که در اون صورت باید به متخصص مراجعه بفرمایید تا از نزدیک بررسی کنه و عیب یابی کنه، اما برای احتمال مشکل نرم افزاری اینگونه عمل کنید:
ویندوز خود را به‌روزرسانی کنید
گاهی اوقات برخی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰، باعث به‌وجود آمدن ارور صفحه آبی nvlddmkm.sys می‌شوند. بنابراین بهتر است که از نصب آخرین نسخه ویندوز، اطمینان حاصل کنید.
رفع ارور nvlddmkm.sys
جهت انجام این کار باید گام‌های زیر را طی کنید:

  1. کلیدهای “Windows + I” را فشار داده و سپس “Update & Security” را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعدی می‌توانید ببینید که آیا آپدیتی برای ویندوز شما وجود دارد یا خیر. اگر به‌روزرسانی وجود داشت، آنگاه باید بر روی “Download” و یا “Install now” کلیک کنید. اکنون باید کمی صبر کرده تا آپدیت‌ها نصب شده و سپس در صورت نیاز، رایانه خود را ریستارت کنید.

بررسی  Device Manager و بروز رسانی درایورهای تاچ پد لپ تاپ
معمولا وقتی مشکلات سخت افزاری شروع به جدی شدن می کنند این  Device Manager است که مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع Device Manager به شما کمک می کند تا بتوانید درایورهای سخت افزاری را مورد بررسی و بروز رسانی قرار دهید.
اگر بتوانید در کنار دیوایس مورد نظر خود در Device Manager یک علامت زرد رنگ مشاهده کنید، این بدین معنی است که دیوایس از نظر سخت افزاری یا نرم افزاری دارای مشکلاتی است.
.در این بخش به شما یاد می دهیم که چگونه Device Manager را باز کنید و بعد تنظیمات را اعمال کنید

  • با فشردن دکمه ویندوز، وارد استارت منو شوید و در بخش سرچ یا جستجو، Device Manager را بنویسید و اینتر را بزنید.
  • در این صفحه Mice and other pointing devices را پیدا کنید و آن را باز کنید.
  • حالا باید تاچ پد را پیدا کنید. با پیدا کردن تاچ پد روی ان راست کلیک کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید.
  • در ادامه اگر دیوایس به روز نیست، روی Search automatically for updated driver software کلیک کرده و به سیستم کمک کنید که به طور اتوماتیک، مراحل آپدیت سازی را دنبال کند.

به منظور بروز رسانی درایور تاچ پد لپ تاپ می توانید به کمک بخش Device Manager این کار را انجام دهید. گاهی اوقات، این بخش حتی بدون علائم زرد رنگ، با بروز رسانی، به عملکرد درست و واقعی خود باز می گردد. پس بروز رسانی آن بی ضرر است
به منظور بروز رسانی درایور تاچ پد لپ تاپ می توانید به کمک بخش Device Manager این کار را انجام دهید. گاهی اوقات، این بخش حتی بدون علائم زرد رنگ، با بروز رسانی، به عملکرد درست و واقعی خود باز می گردد. پس بروز رسانی آن بی ضرر است
 
اگر تاچ پد غیر فعال است، می توانید به کمک این بخش آن را فعال کنید. گاهی چند بار فعال سازی و غیر فعال کردن می تواند دستگاه را به کار بیندازد. کافی است کمی تست کنید و نا امید نشوید و راه حل های بعدی را دنبال کنید.
 
بررسی تنظیمات  (CMOS (BIOS 
 
مطمئن شوید که تاچ‌پد از بخش تنظیمات CMOS (BIOS) غیرفعال نشده باشد. بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات BIOS یا CMOS می‌توانید تنظیمات دستگاه را بررسی کنید تا در صورت غیرفعال بودن آن را دوباره فعال نمایید. البته سعی کنید این شیوه را در انتها مورد بررسی قرار دهید و با روش های مرسوم دیگر که در این مقاله ذکر شده، سعی بر تعمیر تاچ پد لپ تاپ داشته باشید.
فعال کردن / غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ ویندوز ۱۰
اولین کاری که هنگام کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ و هر ویندوز دیگری باید کرد این است که بررسی کرد که آیا تاچ پد واقعا فعال است یا نه. معمولا این کار را به راحتی با دکمه های تابعی می توان انجام داد اما از آن جا که برای سیستم های مختلف پیدا کردن این دکمه ممکن است وقت گیر باشد، کاربران ویندوز ۱۰ یک راهکار سریع دارند.
برای این منظور به مسیر Settings > Devices > Touchpad بروید.
 
با استفاده از این بخش می توانید تاچ پد ویندوز 10 را فعال کنید یا آن را غیر فعال کنید. با کشیدن این اسلاید می توانید بین این دو وضعیت سوئیچ کنید
با استفاده از این بخش می توانید تاچ پد ویندوز ۱۰ را فعال کنید یا آن را غیر فعال کنید. با کشیدن این اسلاید می توانید بین این دو وضعیت سوئیچ کنید
برای این که اطمینان حاصل کنید قابلیت استفاده از تاچ پد در اختیار شما است، و همه چیز روبه راه است، باید اسلاید ابتدایی فعال باشد. (آبی رنگ یعنی فعال و خاکستری یعنی غیرفعال ) در صورتی که این تاگل خاکستری است، ان را کلیک کنید یا بکشید تا آبی و فعال شود.
با انجام این کار می توانید تاچ پد ویندوز ۱۰ را تست کنید و راه کارهای بعدی را در صورت عدم موفقیت دنبال کنید.
تنظیم شدت عملکرد نشان گر تاچ پد در لپ تاپ
اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید، برای این منظور، می توانید درست در همین بخش، و به کمک خط اسلایدی، که در زیر بخش فعال کردن تاچ پد وجود دارد، میزان حساسیت تاچ پد را بررسی کرده و آن را تنظیم کنید.
 
 
فعال کردن تاچ پد لپ تاپ از طریق کنترل پنل لپ تاپ
گاهی اوقات، علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ، فعال نبودن آن است. برای حل این مشکل، می توانید از دکمه مورد نظر روی کیبرد استفاده کنید. اما برخی اوقات این موضوع تنها از طریق کنترل پنل حل می شود.
برای این منظور،
از طریق استارت منو وارد کنترل پنل شوید ( یا با فشردن دکمه R  و دکمه ویندوز )، وارد پنجره RUN بشوید
در این بخش عبارت control را بنویسید. بعد اینتر را بزنید
در ادامه از بالا و سمت راست، گزینه نمایش و VIEW را روی Large icons تنظیم کنید
در ادامه Mouse را انتخاب کنید
در ادامه با توجه به صفحه مورد نظر آخرین تب را کلیک کنید. ( نام این تب بر اساس نوع تاچ پد فرق دارد )
در این جا همچون عکس زیر، یک گزینه Enable Device یا Enable  را مشاهده می کنید پس روی ان کلیک کنید.
در این حالت حالا باید وضعیت را مورد بررسی قرار دهید و تاچ پد را تست کنید و ببینید که کار می کند یا نه!.
اگر تاچ پد لپ تاپ فعال نباشد از طریق کنترل پنل و تنظیمات ماوس می توانید این مشکل را حل کنید.
اگر تاچ پد لپ تاپ فعال نباشد از طریق کنترل پنل و تنظیمات ماوس می توانید این مشکل را حل کنید.

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی