لپ تاب لنوو i3 و pentium

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهلپ تاب لنوو i3 و pentium
Sfz781127Reza 3 سال قبل

سلام وقت تون بخیر جهت خرید لپ تاب به فروشگاهی مراجعه شد و گفتن لنوو ıp رم ۴ حافظه یک ترا باید و پنتیوم قیمت دوازده میلیون هشتصد من در سایت ها میبینم قیمت i3 دوازده میلیون هس میخواستم ببینم پنتیوم ارزش داره یا نه یا اینکه دارن گرون میگن و تمام ویژگی های بالا و i3 دوازده میلیون هس میخواستم یه کمک کنید

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز, 
 
در رابطه با تفاوت cpu های پنتیوم باید عرض کرد تفاوت CPU های پنتیوم و سلرون در چیست؟ قبلا در خصوص تفاوت های بین پردازنده های Xeon و Pentium در جزیره سخت افزار ، توسینسو  صحبت کردیم و فکر می کنم با خواندن مقاله قبلی دید خوبی نسبت به پردازنده های Pentium شرکت INTEL پیدا کرده باشد. سری پردازنده های Pentium شرکت INTEL سالهاست پرچمدار و سردمدار بازار پردازنده های خانگی هستند ، اما تقریبا تنها نکته منفی که قبلا هم در خصوص شرکت INTEL و AMD عنوان کردیم این بود که قیمت پردازنده های شرکت INTEL به نسبت پردازنده های شرکت AMD گرانتر بود و همین موضوع باعث می شد که AMD در بازار رقابت بتواند با INTEL برابری کند.
تفاوت CPU های سلرون و پنتیوم در چیست؟
برای برطرف کردن این مشکل شرکت اینتل سری پردازنده های Celeron را با قدرت پردازشی و کارایی پایینتر اما در عوض قیمت مناسب تر به بازار ارائه داد ، با اینکار اینتل توانست از نظر قیمت محصولات نیز با رقبایی مثل AMD وارد رقابت شود و پردازنده های ارزان قیمت نیز به بازار ارائه دهد. در واقع نوع ساختار پردازنده ها در سری های Celeron تغییر نکرد فقط شرکت اینتل بصورت عمدی برخی از قابلیت هایی که کارایی پردازنده را افزایش می دادند را حذف کرد تا ضمن پایین آمدن کارایی پردازنده قیمت آن نیز کاهش پیدا کند.
تفاوت CPU های سلرون و پنتیوم در چیست؟
نکته مهم و قابل توجه در این است که واقعا سخت است اگر بخواهیم هر کدام از محصولات سری Pentium اینتل را با سری Celeron مقابل آن مقایسه کنیم ، انواع و اقسام مدل ها و زیرمدل ها برای این محصولات وجود دارد که کار مقایسه را واقعا سخت می کند ، اما به هر حال می توانیم یک سری تفاوت های اساسی بین سری Celeron و Pentium را عنوان کنیم که در بیشتر موارد درست است.
مهمترین تفاوت در این است که در سری Celeron اندازه CPU Cache به نسبت مدل Pentium کمتر شده است. CPU Cache یا حافظه کش پردازنده یک قسمت بسیار مهم برای مدیریت مراجعات به حافظه جانبی می باشد ، با وجود CPU Cache تعداد مراجعات CPU به RAM بسیار کم می شود و به همین منوال سرعت پردازش ها نیز بالاتر می رود. سرعت حافظه کش CPU از حافظه RAM بسیار بیشتر است زیرا این نوع از حافظه ها درون چیپ سخت افزاری CPU قرار گرفته اند و در لایه های مختلف طراحی شده اند.
همچنین در رابطه با قیمت متاسفانه نمیتوان قیمت ۱۰۰% قطعی را اشاره کرد که ایا افزایشی می باشد یا کاهشی اما در طی روند اخیر متاسفانه قیمت ها افزایشی بوده اند دوست عزیز. 

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.