چگونه سیم کارت خود را در لپ تاپ استفاده کنیم ؟

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهچگونه سیم کارت خود را در لپ تاپ استفاده کنیم ؟
حیدر 3 سال قبل

سلام،من لبتاب hp8440p دارم میخوام باسیمکارت به اینترنت وصل بشم،امکانش هست؟ اگه هست چیکار باید بکنم،چون سیمکارت گذاشتم به اینترنت وصل نشد

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با سلام
چگونه به لپ تاپ سیم کارت وصل کنیم؟
در اکثر لپ تاپ ها محل قرار گیری ماژول در این قسمت تعبیه شده است. بنابراین اگر در دستگاه شما اسلات مخصوص سیم کارت وجود داشت می توانید سیم کارت خود را به راحتی نصب کرده و با فعال سازی سیم کارت روی لپ تاپ از قابلیت های آن نهایت استفاده را ببرید. در مورد برندهای مختلف آیا می دانید که چگونه به لپ تاپ سیم کارت وصل کنیم؟ البته برای نصب، در برخی از برندها باید قاب پشتی آنها را باز نمایید. برخی از برندها محل این ماژول را در کنار سایر قطعات داخلی لپ تاپ قرار داده اند. به محل دقیق قرار گیری سیمکارت در برخی از برندها اشاره خواهیم کرد. همچنین شناختن لپ تاپ هایی که سیمکارت می خورند نیز مهم می باشد.

سیم کارت لپ تاپ
آموزش فعال سازی ماژول سیم کارت لپ تاپ لنوو و اچ پی
‏آیا شما می دانید چگونه به لپ تاپ سیم کارت وصل کنیم و سپس به شبکه وصل شویم؟ انتظار نداشته باشید با وارد کردن سیم کارت به لپ تاپ و پیدا کردن محل قرار گیری ماژول، ارتباط با شبکه برقرار شود. زیرا اسلات موجود در دستگاه شما به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. پس چاره چیست؟ راه حلی که برای شما در نظر گرفته شده چندان پیچیده نیست. راه حلی این مشکل در دستان کارت wwan ‏یا همان ماژول سیم کارت می باشد. کار ماژول برقراری ارتباط بین سیم کارت اپراتورها و برند لپ تاپ ها برقرار می کند. فراموش نکنید به علت اینکه در لپ تاب فقط یک اسلات برای سیم کارت قرار دارد باید یک کارت wwan ‏به طور جداگانه برای فعال کردن سیم کارت تهیه شود. با خرید کارت wwan ‏جستجو برای یافتن شبکه آغاز می‌‏شود و به راحتی به استفاده از اینترنت سیم کارت در لپ تاپ بپردازید.
استفاده از سیم کارت در لپ تاپ اچ پی و یا لنوو
برای راه اندازی سیم کارت در لپ تاپ لنوو و یا hp هم باید درایور مخصوص آن را روی سیستم خود نصب کنید. اگر تاکنون از این امکانات لپ تاپ خود استفاده نکرده اید، احتمالاً این درایور روی لپ تاپ شما نصب نشده است. این درایور برای هر برند کاملاً مجزا بوده و می توانید آنها را به صورت رایگان از وب سایت اصلی برند لپ تاپ خود دانلود کنید. سایت های ایرانی هم هستند که درایور را برای دانلود کاربران ایرانی قرار داده اند.

سیم کارت لپ تاپ hp
محل قرارگیری ماژول سیم کارت لپ تاپ در برندهای مختلف
همانطور که اشاره کردیم، جایگاه نصب ماژول در برندهای مختلف مانند ماژول سیم کارت لپ تاپ HP با هم متفاوت است. به عنوان مثال در مدل های لنوو جایگاه ماژول در قسمت جلویی لپ تاپ می باشد و برای دسترسی به آن کافی است که کیبورد لپ تاپ باز شود. فراموش نکنید که جایگاه SIM card در پشت لپ تاپ است و با محل نصب ماژول هیچ ارتباطی ندارد. در لپ تاپ اچ پی محل قرار گیری این ماژول معمولا در قسمت داخلی بدنه است که بایستی با باز کردن قاب پشتی به آن دسترسی داشته باشید. جای سیم کارت در لپ تاپ ایسر هم دقیقاً در پشت باتری این لپ تاپ ها و در گوشه سمت چپ آنها جای می گیرد. در برخی از مدل های آن هم این قسمت در لبه قسمت کیبورد قرار گرفته است.
تنظیمات APN در ویندوز
پس از قرار دادن سیم کارت بستگی به نوع اپراتور سیم کارت که می تواند همراه اول، ایرانسل رایتل یا حتی شاتل موبایل باشد، تنظیماتی تحت عنوان APN وجود دارد که باید در ویندوز خود اعمال کنید.

  1.  ابتدا در بخش تنظیمات (Settings) به قسمت Network & wireless سپس Cellular & SIM و در نهایت به قسمت SIM settings بروید.
  2.  به پایین صفحه رفته و گزینه Add Internet APN را انتخاب کنید.
  3. قسمت های خالی را با اطلاعات مربوط به اپراتور خود پر کنید. در قسمت Profile و APN می توانید نام دلخواه بگذارید.
  4. پس از کامل کردن تنظیمات save را بزنید و به صفحه قبل برگردید.
  5. به پایین صفحه رفته و بر روی کانکشنی که ساخته اید ضربه بزنید. سپس Apply را انتخاب کنید. هنگامی که عبارت Activated را دیدید کار تمام است و می توانید اتصال خود به اینترنت را آزمایش کنید. اتصال سیم کارت شما در همان جایی که اتصالات وای فای را می بینید، ظاهر خواهد شد.

 

اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین
همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری
کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر
تیم پشتیبانی.