مخفی شدن اطلاعات در هارد اکسترنال

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمخفی شدن اطلاعات در هارد اکسترنال
mkh8766 4 سال قبل

باسلام و احترام
در هارد اکسترنال به جهت حفاظت از اطلاعات با استفاده از نرم افزار kakasoft usb security  برای درایو قفل گذاشتم و بعد از مدتی به دلیل ترس از جاسوسی و سرقت اطلاعات، نرم افزار را بعد از خارج کردن اطلاعات از گارد حفاظتی حذف کردم. اما متاسفانه تمامی فایل ها مخفی شده، در حالی که حجم استفاده شده توسط اطلاعات در هارد نمایش داده می شود.
اطلاعات مهمی برای من است لذا خواهش دارم راهنمایی بفرمایید.
 
باتشکر فراوران
محسن خسروی
۰۹۳۶۷۳۰۲۶۶۵

mkh8766  

در ضمن نرم افزار را مجدد نصب کردم و حذف کردم اما بازم فایده نداشت.

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
روش زیر را تست فرمایید
کلید ترکیبی Windows + R را فشار داده و در قسمت Run Command Box، عبارت “control folders” را تایپ کنید؛ بدون علامت نقل قول و سپس کلید اینتر را فشار دهید.

در پنجره File Explorer Options به تب View بروید و در نهایت گزینه Show hidden files, folders and drives، یعنی نمایش فایل‌ها، پوشه‌ها و درایوهای مخفی را انتخاب نمایید. در نهایت گزینه اوکی را بزنید. درصورتی‌که قصد دارید فایل‌ها را مجدداً مخفی کنید؛ همین مسیر را طی کرده و تیک گزینه Don’t show hidden files, folders and drives را بردارید.

نکته: روش‌های بالا تنها فایل‌ها، پوشه‌ها و درایوهای پنهان شده معمولی را آشکار می‌کند؛ اما برای پیدا کردن فایل‌هایی که توسط سیستم محافظت شده و مخفی شده‌اند؛ مناسب نیست. این فایل‌های محافظت شده با این روش‌ها پیدا نمی‌شوند؛ بنابراین برای پیدا کردن و آشکار سازی این فایل‌ها بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فرمان Windows + R را اجرا کرده و در کادر باز شده عبارت control folders را تایپ کنید و اینتر را بزنید.
  • در برگه باز شده به تب View بروید.
  • گزینه Show hidden files, folders and drives را انتخاب نمایید.
  • در نهایت تیک کنار گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را غیرفعال کنید و اوکی را بزنید. برای مخفی کردن مجدد این فایل‌ها؛ همین مسیر را طی کرده و مجدداً، کنار گزینه فوق، تیک را فعال نمایید.

اگر باروش بالا مشکل شما حل نشد در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید
با تشکر,
تیم پشتیبانی.
 

mkh8766  

باسلام و احترام
ضمن تشکر این روش جواب نمی دهد. لطفا راهنمایی دیگری بفرمایید.
ممنون

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

گاهی اوقات پنهان بودن فایل های یک درایو بخاطر این است که سیستم عامل نمیتواند اطلاعات درون درایو را بشناسد. این اتفاق بخاطر وجود بد سکتور ها یی است که به دلایل مختلف میتوانند بر روی سطح دیسک در هارد هایHDD  ایجاد شوند.
با وارد کردن این کد، سیستم عامل همه بخش های مربوط به این درایو را مجددا چک میکند. اگر اطلاعات موجود بر روی درایو مورد نظر دارای سکتور های خراب باشد، سیستم عامل بد سکتور های این بخش از بافر هارد را اصلاح میکند.

برای این کار در همه ویندوز ها باید گزینه CMD را در قسمت سرچ استارت منو وارد کرده و پس از نمایش بر روی CMD.exe راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

پس از ورود به این صفحه کد دستوری زیر را برای اصلاح دیتا و چک کردن درایو وارد کنید.

chkdsk c: /r

با این تفاوت که بجای حرف C نام درایو (درایو لتر) را بنویسید و اینتر را بزنید. حالا سیستم عامل شروع به اصلاح سکتور های خراب و بازخوانی اطلاعات میکند.
توجه داشته باشید که در میانه انجام این کار توسط سیستم به هیچ عنوان پنجره CMD را نبندید یا سیستم را خاموش نکنید.در غیر این صورت احتمال دارد اطلاعات مربوطه خراب شود یا کلا از دست بروند.

mkh8766  

باسلام و احترام
بسیار مفید فایده بود.
تشکر از راهنمایی بسیار مفید شما
سپاسگزارم