مشاوره خرید گوشی نمایشگاهی

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمشاوره خرید گوشی نمایشگاهی
Id.tb 4 سال قبل

سلام؛ فروشنده درباره معایب گوشی نمایشگاهی گفتند  تنها بدی که داره سیمکارت نمیخوره(البته شماره سریال هم نداره)؛ باز هم مشکلی دیگه ایی داره؟ممنون میشم راهنمایی ام بکنید.

Id.tb  

اصطلاحا به این گوشی ها لایو میگن(در مورد شماره سریال داشتن نمیدونم ولی سیمکارت نمیخوره!)
لطف کنید بنده رو راهنمایی کنید.

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در کل دوست عزیز به شما تهیه گوشی های لایو را اصلا پیشنهاد نمیکنیم زیرا ممکن است مواردی از جمله خرابی و نداشتن سریال نامبر را برای شما داشته باشد .

اگر تاکنون برای خرید گوشی به فروشگاه ها و نمایندگی های مختلف مراجعه کرده باشید، شاهد گوشی هایی برای تست کارایی مدل های گوناگون تلفن های همراه بوده اید. این گوشی های متصل به میز نمایندگی ها را می توان در دست گرفت و قابلیت هایشان را تست کرد. چنین موبایلی با عنوان گوشی لایو دمو live demo شناخته می شود.
در واقع گوشی live demo نمونه کاملی از سیستم فنی گوشی اصلی می باشد. در این میان مهم ترین تفاوتی که وجود دارد، ناتوانایی گوشی لایو دمو در ارتباط با سیم کارت است. عموما این دسته از موبایل ها با قیمت کمتری نسبت به نمونه ی اصلی به فروش می رسند. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی بیشتر ویژگی های گوشی های live demo بپردازیم.

 

ویژگی های گوشی لایو دمو
همان طور که گفته شد، گوشی لایو دمو تمامی قابلیت های نمونه های اصلی خود را به جز قدرت استفاده از ویژگی های سیم کارت ارائه می دهد. بنابراین برای استفاده از گوشی live demo باید به کارگیری اینترنت دیتای سیم کارت، برقراری تماس، دریافت و ارسال اس ام اس و هر آنچه که برای شکل گیری نیازمند آنتن دهی سیم کارت است را فراموش کرد. اما از طرفی می توانید به راحتی توسط این نوع گوشی ها را به وای فای متصل کنید و از قابلیت های اینترنت بی سیم در اجرای برنامه ها و اپلیکیشن های نیازمند اینترنت بهره ببرید. قابلیت های دوربین گوشی و ضبط و پخش صدا نیز از دیگر ویژگی هایی می باشد که به راحتی با گوشی لایو دمو قابل دسترس است.

آیا می توانیم گوشی لایو دمو سامسونگ بخریم؟
پس از شناسایی ویژگی های گوشی لایو دمو و البته قیمت مقرون به صرفه ی آن ممکن است بر خرید چنین گوشی هایی تمایل یافته باشید. آنچه که مسلم است عدم آکبند بودن گوشی دموست. در مسیر خرید موبایل های دمو باید توجه داشته باشید که این سیستم ها به عنوان نمونه روی پیشخوان فروشگاه بوده اند، شاید اپ خاصی روی آن ها نصب نشده باشد، اما افراد گوناگونی آن را در دست گرفته و کمی با قابلیت های موجود در آن کار کرده اند.
از طرفی برای استفاده مطلوب از گوشی لایو دمو باید همواره یک وسیله ی دیگر همراهتان باشد که برای گوشی فرکانس های اینترنتی ایجاد کند. مودم های جیبی در این راستا انتخاب خوبی هستند. این موارد ذکر شده در مورد گوشی های دمو تمامی برندهای مطرح دنیای موبایل از جمله گوشی های سامسونگ صادق می باشند. گوشی لایو دمو سامسونگ یا دیگر برندها را باید گوشی دوم خود در نظر بگیرید. اما این امر جلودار بسیاری از متقاضیان و علاقه مندان گوشی های سامسونگ نیست. چراکه با دسترسی به وای فای می توان از تمام قابلیت های جذاب گوشی های لایو دمو سامسونگ استفاده کرد.

آیا گوشی ریجستر نشده جز گوشی های لایو دمو به شمار می رود؟
گوشی ربجستر نشده نیز مانند گوشی لایو دمو موجود در پیشخوان فروشگاه ها، قادر به برقراری ارتباطات مرتبط با سیم کارت نیست. با موبایل رجیستر نشده شما نمی توانید از امکانات مبتنی بر سیم کارت استفاده کنید، مگر آنکه آن را رجیستر کنید. اما نگران نباشید در بازار چنین گوشی هایی را تحت عنوان گوشی دمو نمی فروشند. برای اطمینان خاطر از عدم فروش گوشی های ریجستر نشده به جای نمونه های اصلی آن ها پیشنهاد می شود هنگام خرید گوشی در حضور فروشنده، سیم کارت را داخل موبایل قرار دهید. زمانی که پیامکی از جانب سامانه همتا برای تلفن همراه مورد نظر ارسال شد با دقت آن را بخوانید و گوشی را رجیستر کنید.
 

باتشکر,
تیم پشتیبانی

Id.tb  

خرابی و نداشتن سریال نامبر رو میشه لطف کنید بیشتر توضیح بدید؛ چه مشکلی ایجاد میکنه؟
من کلا مشکلی با سیم کارت نخوردن ندارم؛
از لحاظ رم و پردازنده این نوع گوشی ها مشکلی ندارند؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

سریال نامبر زمانی که نیست شما خیلی از برنامه ها را نمیتوانید دانلود و نصب نمایید از لحاظ رم و پردازنده مانند گوشی های داخل ویترین می باشند و ممک است به دلیل روشن ماندن زیاد ان ها در نمایشگاه ها کمی کارکرده باشند و عمر قطعات پایین باشند و زود تر خراب شوند قربان .

Id.tb  

_چطوری باید تشخیص بدم که سریال نامبر داره و اینکه خراب نباشه؟
_همینطور برای تشخیص نوع پردازنده چه کنم؟
_درباره بارتی گوشی نمایشگاهی فروشنده سه ماه تضمین دادند که در صورت وجود اشکال در باتری مرجوع کنند؛ فروشنده مورد اعتماد است؛ آیا اگر مشکلی در ضمینه باتری داشته باشه در سه ماه خودشو نشون میده؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

مشکل باتری دوست عزیز معمولا پس از ۶ تا ۸ ماه بروز میکند و تیم ما اصلا خرید گوشی نمایشگاهی را به شما پیشنهاد نمیکند .
برای تشخیص سریال نامبر میتوانید به صورت زیر عمل کنید . 
مراجعه به بخش نرم افزاری گوشی
البته IMEI در اطلاعات نرم افزاری گوشی نیز وجود دارد. در اندروید شما با مراجعه به بخش زیر می توانید اطلاعات مورد نظر را استخراج کنید.:

Settings -> About phone -> Status -> IMEI information
تنظیمات -> درباره تلفن -> وضعیت -> اطلاعات IMEI 

سریال IMEI اپل
سریال IMEI اپل

سریال IMEI اندورید
سریال IMEI اندورید

در رابطه با نوع پردازنده و شناسایی ان نیز میتوانید به صورت زیر عمل کنید .
بهترین راه شناسایی نوع پردازنده گوشی استفاده از اپلیکیشنی می باشد که اطلاعات سخت افزاری دستگاه را به شما نشان دهد. یکی از بهترین برنامه ها برای انجام این کار، اپلیکیشن Droid Hardware Info می باشد که می توانید آن را رایگان از فروشگاه گوگل دانلود نموده و روی گوشی خود نصب نمائید.
دانلود اپلیکیشن Droid Hardware Info از Play Store گوگلروش شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,تشخیص نوع پردازنده گوشی اندروید, نوع پردازنده گوشی اندروید,نوع پردازنده اندروید, نوع CPU گوشی اندروید, نوع CPU اندروید, تشخیص نوع CPU, نصب فریمورک, برنامه Droid Hardware Info, اپلیکیشن Droid Hardware Info, دانلود Droid Hardware Info, برنامه تشخیص نوع cpu, روشتک,raveshtech, اندروید, android, cpu اندروید
یافتن CPU Architecture و Instruction Sets

  1. پس از نصب اپلیکیشن Droid Hardware Info، آن را در گوشی اندروید خود باز کنید.
  2. به زبانه System بروید. در اینجا دو بخش را پیش روی خود خواهید دید
  • CPU Architecture
  • Instruction Sets

در این بخش شما می توانید نام CPU گوشی خود را پیدا کنید.

روش شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,تشخیص نوع پردازنده گوشی اندروید, نوع پردازنده گوشی اندروید,نوع پردازنده اندروید, نوع CPU گوشی اندروید, نوع CPU اندروید, تشخیص نوع CPU, نصب فریمورک, برنامه Droid Hardware Info, اپلیکیشن Droid Hardware Info, دانلود Droid Hardware Info, برنامه تشخیص نوع cpu, روشتک,raveshtech, اندروید, android, cpu اندروید
روش شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,شناسایی نوع پردازنده گوشی اندروید,تشخیص نوع پردازنده گوشی اندروید, نوع پردازنده گوشی اندروید,نوع پردازنده اندروید, نوع CPU گوشی اندروید, نوع CPU اندروید, تشخیص نوع CPU, نصب فریمورک, برنامه Droid Hardware Info, اپلیکیشن Droid Hardware Info, دانلود Droid Hardware Info, برنامه تشخیص نوع cpu, روشتک,raveshtech, اندروید, android, cpu اندروید

تبدیل اطلاعات بخش CPU Architecture و Instruction Sets به نام های عمومی CPU
اطلاعات بخش CPU Architecture و Instruction Sets کمی با اطلاعاتی که در یک برنامه و یا Xposed Installer می بینید متفاوت می باشد. پس اطلاعاتی را که در برنامه Droid Hardware Info می بیتید با لیست زیر بسنجید تا نام معمول نوع پردازنده گوشی خود را پیدا کنید.

  • ARM: ARMv7 or armeabi
  • ARM64: AArch64 or arm64
  • x86: x86 or x86abi

 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

Id.tb  

منظور من از پردازنده مثلا اسنپ دراگون و…

Id.tb  

سلام؛
خراب بودن سریال نامبر رو از کجا باید بفهمیم و اینکه اگر خراب باشه یا نداشته باشد چه نرم افزارهایی رو نمیتوان نصب و استفاده نمود وهمچنین از چه امکاناتی بی بهره میشویم؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

در را بطه با پردازنده دوست عزیز به این راحتی و با نرم افزار شما نمیتوانید ان را پیدا کنید اما در مورد سریال نامبر امروزه در کشور ما اکثر گوشی‌های موجود در بازار ریجیستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می‌شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان، گوشی‌های تقلبی خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند.

برای شناسایی گوشی‌های اصلی راه‌های متفاوتی است که از جمله آن‌ها استفاده از کد #۰۶#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می‌توانید آن را با شماره سریال موجود بر روی جعبه و باطری مقایسه نمایید این سه شماره باید با هم همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. روش دوم؛ تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت است، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی جعبه یا باطری گوشی یا سایر راه‌ها!

گوشی‌های تلفن همراه
بدین منظور:

ابتدا بر روی گوشی خود کافی است کد #۰۶#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

حال به سایت اینترنتیhttps://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinrبروید.

سپس کد IMEI خود را که یک کد ۱۵ رقمی است در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.

اکنون سایت مشخصاتی به شما می‌دهد که باید به طور کامل با مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل، کارخانه، کشور سازنده و…

به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا ۳۲۳۰ باشد، می‌بایست پس از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی، مشخصات همان گوشی نوکیا ۳۲۳۰ خود را دریافت کنید، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق می باشد.

به عنوان مثال اگر کد یک گوشی K750i را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی W750 را به شما نشان دهد، گوشی شما غیراصل است!

سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز می‌کند:

» Phone number analysis

» IMSI number analysis

» IMEI number analysis

» SIM number analysis

» ISPC number analysis

لینک چک کردن IMEI برای تشخیص اصل بودن گوشی :

https://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

لینک چک کردن و آنالیزم کردن کدهای دیگر :

https://www.numberingplans.com/?page=analysis

Id.tb  

متشکرم بخاطر پاسخ تون؛
اگر سریال نامبر خراب باشه یا نداشته باشد چه نرم افزارهایی رو نمیتوان نصب و استفاده نمود وهمچنین از چه امکاناتی بی بهره میشویم؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

شماره سریال گوشی یا IMEI یکی از ارقام بسیار مهم در مقال گوشی و شبکه‌های مخابراتی است که به دلایل مختلفی ممکن است به آن نیاز داشته باشید. به عنوان مثال موقعیت گوشی به سرقت رفته پس از اتصال به شبکه‌های تلفن همراه، با توجه به IMEI که اصطلاحاً شماره سریال نیز گفته می‌شود، قابل رهگیری است. شاید نتوان موقعیت گوشی را با دقتی مثل استفاده از GPS پیدا کرد اما به هر حال می‌توان با خطای قابل قبولی موقعیت را متوجه شد.

Id.tb  

تنها مشکلی که داره همینه؟
یعنی در صورت نداشتن سریال نامبر برای نصب و استفاده نرم افزار ها به مشکا نمیخوریم؟اگر بله با چه نرم افزاری؟آیا راه حل دارد؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

نرم افزار ها خیر اما در اکثر نرم افزار هایی که به شماره گوشی متصل میشن شما به مشکل برمیخورین و یا شما اصلا از مپ یا اسنپ , تپسی و … نمیتونین استفاده کنید