مشاوره و مشکل بیس باند ابفن 7

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمشاوره و مشکل بیس باند ابفن 7
ehsan40 4 سال قبل

سلام خدا قوت میخاستم بپرسم کدوم مدل آیفون ۷ مشکل بیس باند رو داره .  مودم اینتل بهتر است یا کوالکام.و کدوم مدلش بهتر است .و مشکل بیس باند و چیز های دیگه نداره و در کل خوب است . میخاستم بدونم آیفون ۷ بازی های خیلی سنگین رو هم اجرا میکنه

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

مشکل آنتن آیفون ۷ اپل مدل ۱۶۶۰ و قطع آنتن بیس باند

اقدامات لازم در هنگام بروز مشکل آنتن آیفون ۷ اپل مدل ۱۶۶۰ و قطع آنتن بیس باند اگر علامت آنتن ایفون شما رفته و کلمه …searching نمایان شده بدین معناست که بیس باند و مدار گوشی آنتن ایفون شما احتمالاً از لحاظ سخت افزاری معیوب گردیده است.

 


مشکل بیس باند و سرچینگ، معمولاً روی آیفون های ۷  خود به خود اتفاق میافتد.
البته این مشکل برای آنتن سایر گوشی های اپل هم ممکن است در اثر ضربه، نوسانات برق ، آبخوردگی و موارد مشابه دیگر اتفاق بیافتد و حتی بروز مشکل سرچینگ آیفون۷ هم ممکن است دلیل دیگری به جز نقص کارخانه داشته باشد؛ اما در بیشتر موارد قطع آنتن ایفون در آیفون ۷ به دلیل نقص فنی کارخانه میباشد و در بیشتر آی فون های ۷ پیش می آید و قابل تعمیر در ایران نمی باشد و تنها راه حل آن ارسال گوشی ایفون شما به نزدیکترین اپل استور خدمات دهنده در کشورهای اطراف ایران، جهت تعویض کامل گوشی میباشد. مانند اپل استور دُبی ، اپل استور مالزی ، اپل استور انگلیس؛ سایر اپل استورهای اطراف ایران مانند اپل استور ترکیه ، اپل استور روسیه یا اپل استور چین معمولا به عموم کشورها خدمات کامل ارائه نمی نمایند و فقط به محصولات سفارش کشورهای خودشان خدمات دارند.

  لازم به ذکر است اپل استور های مورد نظر فقط در صورتی خدمات و تعویض کالای معیوب را انجام می دهند که دستگاه معیوب مانند ایفون شما تا به حال تعمیر نشده باشد و توسط تعمیرکار دستکاری نشده باشد و همچنین مدت فراخوان و شرایط تعویض هنوز در دستور کار اپل استور فعال باشد.

نکته : برخی از تعمیرکاران ادعای تعمیر بیس باند و مدار آنتن ایفون ۷ را دارند؛ لازم است بدانید فقط در مورد آیفون ۷ با شماره مدل A1660 ،این یک ادعای کذب میباشد و البته تعمیر میشود، ولی پس از تعمیر اکثراً پس از مدت یک یا دوماه مجدداً گوشی آیفون ۷ شما دچار همان عیب خواهد شد و تنها راه ارسال گوشی آیفون ۷ شما به اپل استور میباشد. ولی در سایر گوشی های اپل حتی آیفون۱۱ نیز این ایراد در خود ایران و نزد تعمیرکاران مجرب قابل تعمیر و ماندگار است. البته ممکن است گوشی پس از تعمیر به هر دلیل دیگر مانند آسیب های فیزکی دچار  مشکل آنتن بشود.

آیفون ۷ و مدل های مختلف مودم :
اپل مودم های LTE را در آیفون ۷ به امنیت دوبرابر مجهز کرده ، این مودم ها ساخت دو شرکت Qualcomm و Intel هستند ، اما بر اساس گزارش Cellular Insights این دو مودم کیفیتی مثل هم را ارایه نمیکنند.
از زمان ارایه آیفون ۷ شاکایاتی در این خصوص شنیده میشد. کاربرانی که از مودم های اینتل نصب شده بروی آیفونهای  AT&T و T-Mobile استفاده میکردند مدعی بودند که از کارایی مشابهی نسبت به مدلهای  Qualcomm نصب شده بر روی آیفونهای اپراتورهای Verizon و Sprint برخوردار نیستند .
 
qualcomm-vs-intel-iphone-7-plus-band-12_copy.png
 
شرکت Cellular Insights هر دو مودل از مودمهای Intel XMM7360 و Qualcomm MDM9645M را با استفاده از دستگاه Rohde & Schwarz (R&S) CMWflexx که دارای  دو کنترلر  R&S CMW500 و یک کنترلر R&S CMWC با جعبه پوشش شده  R&S TS7124 RF و ۴ انتل از نوع Vivaldi  بررسی کرده است.
در -۹۶ دسیبل متر مقدار اختلاف مدل اینتل بر اساس معیار BLER  ۲% بود . در  -۱۰۵dBm اختلاف به ۲۰% میرسید و در  -۱۰۸dBm این مقدار به ۷۵% میرسد. از آنجا که نتیجه شکافی بزرگ را بین Intel و Qualcomm استفاده شده در دستگاه ها نشان میدهد ما یک دستگاه دیگر  A1784 (AT&T) را تهیه کردیم تا احتمال اختلالات احتمالی دستگاه را به حداقل برسانیم.
نتایج نهایی تقریبا یکسان بودند. اختلاف این دو نوع مودم بسیار مشهود است و امیدواریم به روشهای ممکن مهندسی این مشکل برطرف شود.در -۱۲۱dBm مقذار اختلاف دو قطعه بسیار به هم شبیه بود. در تنیجه نهایی دستگاه های مجهز به اینتل ۳۰% از همتای Qualcomm  خود پایین تر قرار دارد.
 
qualcomm-vs-intel-iphone-7-plus-band-4.png
 
آیفون ۷ با مودم Qualcomm  حدودا ۳۰% بازده بهتری نسبت به دستگاه های مجهز به مودم اینتل دارند.
این سایت مودم ها را بر ری باندهای ۱۲، ۴ و ۷ بررسی نموده است که نمونه مجهز به اینتل از مدلهای آیفون ۶ اس مجهز به اینتل نیز کارایی پایینتری ارایه داده است.

چگونه متوجه شویم که مودم آیفون 7 ، اینتل است یا کوآلکام ؟

آموزش پیدا کردن نوع مودم آیفون ۷ :
حالا که موضوع کارکرد و کیفیت عملکرد دو نوع از چیپ های مودم اینتل و کوالکام توسط چندین تستر بررسی شده ، شاید شما هم برای دانستن نوع مودم به کار رفته در آیفون ۷ تان نگرانید و میخواهید روش تشخیص این دو سری را بدانید.
یافتن پاسخ این سوال فوق العاده ساده است . برای دانستن نوع مودم به کار رفته در گوشی آیفون ۷ میتوانید به روش زیر عمل کنید .
ابتدا به این مسیر بروید Settings > General > About > Legal > Regulatory .
در بالای صفحه مدل نامبر گوشی شما نوشته شده است . اگر مدل نامبر شما  A1778 یا A1784 است گوشی آیفون ۷ یا ۷ پلاس شما برای اپراتورهای AT&T یا T-Mobileساخته شده و از مودم اینتل برخوردار است . اگر مدل نامبر شما A1660 یا A1661 است گوشی آیفون ۷ یا ۷ پلاس شما برای اپراتورهای Sprint  یا Verizon ساخته شده و از مودم Qualcomm برخوردار است به همین سادگی که عرض شد میتوانید مودم گوشی خودتان را تشخیص دهید .
 
چگونه متوجه شویم که مودم آیفون 7 ، اینتل است یا کوآلکام ؟
 
همین طور که عرض شد ، دانستن این اطلاعات صرفا کاربرد کنجکاوی دارد . تغییر گوشی یا اپراتور ، صرفا به خاطر استفاده از نوع چیپ LTE  بسیار دور از ذهن و عجیب است و اصلا پیشنهاد نمیشود، چون در هر حال گوشی شما با هر نوع چیپ LTE  سرعت بسیار بالایی خواهد داشت .

اگر سوالی در زمینه های بالا داشتید تیم ما در خدمت شماست قربان .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

ehsan40  

سلام . تو همه ی مدل های ۱۷۸۴یا۱۶۶۰ مشکل آنتن دارن؟ بعد میخاستم بدونم مودم کوالکام در ایران بهتر جواب میده یا اینتل؟ در کل کدوم مدلش ار همه بهتر ؟ با تشکر

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

بله اکثرا , اما همانطور که اشاره شد ین مشکل رفع خواهد شد و شما میتوانید ان را تعویض و با اپدیت ها جدید ان را رفع کنید .قطعا کوالکام بهتر میباشد هم از نظر سرعت و هم از نظر عملکرد 
بر این اساس مشخص شده که آیفون ۷ بهره مند از مودم اینتل سرعت به مراتب پایین تری در دانلود داده ها دارد. در حالی که در ابتدای تست، در سیگنال ۸۵dBm- هر دو نسخه سرعت دانلود ۱۹۵ مگابیت در ثانیه ای داشتند ولی با ضعیف شدن سیگنال شرایط تغییر کرد. وقتی سیگنال به ۸۷dBm- رسید، اینتل سرعت ۱۶۹ مگابیت در ثانیه ای داشت؛ در حالی که مودم کوالکام در سیگنال ضعیف تر ۹۳dBm- به همین سرعت دست یافت.

مشاوره و مشکل بیس باند ابفن 7
 

مودم ها در ابتدا سرعت یکسانی دارند ولی به مرور با کاهش قدرت سیگنال، اینتل از کوالکام عقب می افتد.

در سیگنال بسیار ضعیف ۱۲۰dBm- نسخه بهره مند از مودم کوالکام ۶۷ درصد سرعت بیشتری نسبت به نسخه دارای مودم اینتل ارائه داد. در نهایت مدل کوالکام در سیگنال ۱۳۰dBm- و مدل اینتل در ۱۲۹dBm- دریافت سیگنال را از دست دادند که در این مورد آخر کارایی شان تقریباً یکسان ارزیابی شد.

مشاوره و مشکل بیس باند ابفن 7
 

در سیگنال های ضعیف تر تفاوت دو مودم بیشتر آشکار می شود.

در بررسی هایی که سال پیش در مورد آیفون ۷ پلاس انجام شده بود نیز نتیجه مشابهی حاصل شده بود
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

ehsan40  

ببخشید در اثر ضربه یا خود به خود مشکل بیس باند پیدا میکند؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

احتمال ان ۶۰% هستش دوست عزیز

ehsan40  

این مشکل در آیفون سون پلاس هم پیش میاد ؟ اگر پیش میاد در کدام مدلش اتفاق می افته؟ با تشکر

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

خیر دوست عزیز احتمال به وجود امدن ان بسیار کم می باشد , به صورتی که میتوان گفت خیر زیرا با اپدیت جدید این شرکت و ارتقای ان این مشکل به صورت اتوماتیک بر طرف شده است

ehsan40  

با تشکر از سایت عالی تون