مشکل قطعی اینترنت در ویندوز 7

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل قطعی اینترنت در ویندوز 7
Hossein79 4 سال قبل

http://uupload.ir/files/yr7r_img_20200620_144045_976.jpgسلام خسته نباشید من مشکل اتصال لپ تاپ به وای فا رو دارم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
دلایل مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷
ابتدا به دلایل به وجود آمدن مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ می پردازیم :
– آنتی ویروس و فایروال سیستم : یکی از دلایل مهم بروز مشکل در اتصال به اینترنت در ویندوز ۷، می‌تواند آنتی ویروس و فایروال سیستم باشد زیرا بعضی از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌ ها سازگاری کاملی با ویندوز ۷ نداشته و می تواند مانع از اتصال سیستم شما به اینترنت شود.
– درایور مودم و تجهیزات مربوط به شبکه : دلیل مهم دیگر در ایجاد مشکل میتواند در درایورها باشد به صورتیکه می تواند گاهی فایل‌ هایی که درایورها در زمان نصب ایجاد کرده‌اند خراب شوند، ممکن است خراب شدن فایل‌ها مربوط به برنامه‌ی دیگری باشد که با درایور ناسازگار است. گاهی اوقات هم بدافزارها می‌توانند عامل این مشکل باشند و البته درایور مربوطه با ویندوز ۷ ناسازگار است.
– مشکل IP و DNS : بعضی مواقع مشکل از IP و DNS  سیستم می باشد که نیاز است آن را تغییر دهید. داشتن یک ادرس IP استاتیک ، و آدرس DNS می تواند باعث ایجاد مشکل اتصال به وای فای و اینترنت شده باشد . 
– مشکل کارت شبکه و مودم : بعضی مواقع مشکل از کارت شبکه و مودم می باشد. 
 
حل مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز ۷
حال که با دلایل بوجود آمدن مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ آشنا شدید میخواهیم به روشهای حل این مشکلات بپردازیم :
 
– حل مشکل آنتی ویروس و فایروال سیستم : آنتی ویروس و فایروال سیستم خود را غیر فعال نمایید : 
برای فعال/غیر فعال کردن Firewall ویندوز، وارد مسیر زیر شوید:
Start -> Control Panel -> Windows Firewall
از منوی سمت چپ گزینه Turn Windows Firewall on or off را انتخاب کنید.
 

برای فعال بودن Firewall باید گزینه On و برای غیرفعال بودن Firewall باید گزینه Off انتخاب شود.
 

 
توجه داشته باشید در صورتیکه با غیر فعال کردن آنتی ویروس و فایروال سیستم مشکل حل نشد حتما دوباره آنها را فعال نمایید.
– حل مشکل درایور مودم و تجهیزات مربوط به شبکه : ممکن است به عنوان مثال درایوری که در اختیار دارید مختص ویندوز XP است و شما آن را روی ویندوز ۷ نصب کرده اید بنابراین باید درایور متناسب با سیستم عامل خود را نصب کنید . برای انجام این کار نیز میتوانید به وبسایت شرکت سازنده رفته و درایور مناسب را دریافت کنید . ( البته دقت فرمایید گاهی اوقات درایور مربوط به همان سیستم عامل است ولی تفاوت در ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل مشکل ساز میشود . بنابراین حتما به ۳۲ یا ۶۴ بیت بودن سیستم عامل خود نیز توجه فرمایید. )

– حل مشکل با تنظیم مجدد IP و DNS : 
کلیدهای ترکیبی Win + R  را از روی کیبورد کلیک کنید تا پنجره Run نمایش داده شود سپس عبارت ncpa.cpl را در کادر مربوط وارد کرده و Enter کنید تا پنجره مدیریت اتصالات شبکه باز شود.
از بین گزینه ها کارت شبکه خود را پیدا نموده و کلیک راست می نمایید و گزینه آخر Properties کلیک می کنید .
 

 
پنجره ای که باز می شود ، قسمت Internet Protocol Version 4 پیدا کنید. کلیک راست کنید و Properties کلیک کنید .
 

به صورت پیشفرض در این قسمت Obtain an ip address automatically فعال میباشد  و در صورتیکه فعال نبود ، آن را فعال نمایید تا مشکل برطرف شود .
 

 
– حل مشکل با فعال و غیر فعال کردن کارت شبکه و ریست مودم : آخرین راه حل فعال و غیر فعال کردن کارت شبکه و ریست مودم می باشد. برای غیر فعال کرد کارت شبکه ابتدا بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب نمایید. در سمت راست پنجره‌ی Computer Management، بر روی عبارت Device manager کلیک کنید. اکنون در سمت چپ، گزینه‌ی Network adapters را با استفاده از فلش کنار آن گسترش دهید و سپس روی دیوایس مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید. بعد از غیر فعال سازی دیوایس، اکنون دوباره راست کلیک کردن دوباره و گزینه Enable را انتخاب نمایید .
 
برای ریست مودم نیز لازم است مودم را ریست سخت افزاری نمایید ، طریقه ریست کردن مودم به این ترتیب است که دکمه کوچک پشت مودم خود را با وسیله ای نوک تیز به مدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید. به این ترتیب تنظیمات مودم ریست شده و باید مجددا تنظیم شود.
حذف کردن درایور و نصب دوباره‌ی آن توسط ویندوز
یکی امکانات ویژه و کاربردی ویندوز ۷، امکان تشخیص سخت افزار‌ها توسط ویندوز است. اگر ویندوز بتواند این قطعات را بشناسد، دیگر احتیاجی به نصب درایور توسط شما نخواهد بود، بنابراین یک مرتبه این کار را به عهده ویندوز بگذارید، شاید اثر بخش باشد.
ابتدا بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب نمایید.
 
در سمت راست پنجره‌ی Computer Management، بر روی عبارت Device manager کلیک کنید.
 
اکنون در سمت چپ، گزینه‌ی Network adapters را با استفاده از فلش کنار آن گسترش دهید و سپس روی دیوایس مورد نظر راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید.

در ادامه سیستم را Restart کنید و پس از آنکه سیستم دوباره آماده‌ی کار شد اجازه دهید ویندوز عملیات شناسایی قطعه را آغاز کند. ممکن است که با این روش موفق شوید مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ را حل کنید.
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی