مشکل باز شدن همه چیز در کامپیوتر با یک فرمت

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمشکل باز شدن همه چیز در کامپیوتر با یک فرمت
محمد حسینی 4 سال قبل

سلام
من اومدم یک فایلی رو داخل کامپیوترم باز کنم
گزینه open with رو زدم
و اون تیک always هم زده شده بود
دستم خورد روی windows و الان همه چی تو کاممیوترم با همین فرمت باز میشه
چیکارش کنم درست شه؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
برای تغییر برنامه پیش فرض در ویندوز ۱۰ مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به آدرس Settings > Apps بروید.
  2. در پنل سمت چپ Default apps را انتخاب کنید. شما در بخش سمت راست لیستی از برنامه های پیش فرض برای برنامه های پرکاربردی مانند موزیک پلیر ، ایمیل و… را مشاهده خواهید کرد.
  3. با کلیک کردن بر روی هر کدام از این برنامه ها ، لیستی از برنامه هایی که امکان انتخاب به عنوان پیش فرض وجود دارد را خواهید دید. با انتخاب هر یک از آن ها ،از این به بعد فایل های موزیک با آن برنامه اجرا خواهند شد.

برای تغییر برنامه پیش فرض فایل هایی که در این لیست وجود ندارند به انتهای همین صفحه بروید تا گزینه های Choose default apps by file type, by protocol و Set defaults by app را مشاهده کنید. از طریق این گزینه ها می توانید برای فایل های با یک پسوند خاص ، برنامه ای را در نظر بگیرید.
البته این گزینه برای افراد سطح متوسط به پایین خیلی کاربردی ندارد و مراقب باشید که برنامه ی پیش فرض اشتباهی را انتخاب نکنید . برای مثال اگر برای فایل های با پسوند exe برنامه ی notepad را انتخاب کنید، تمامی فایل های اجرایی شما دچار مشکل می شود.

  • روش دوم

بر روی یک فایل مورد نظر که قصد دارید برنامه اجرایی پیش فرض آن را تغییر دهید کلیک راست کنید و سپس از قسمت Open with گزینه  Choose another app را انتخاب کنید. از این قسمت می توانید برنامه پیش فرض خود را انتخاب نمایید.

 
تغییر برنامه پیش فرض در ویندوز ۷
دقیقا مشابه روندی که در ویندوز ۱۰ صورت گرفت ، می توانید به کنترل پنل بروید و از بخش  default programs این تغییرات را انجام دهید . اما یک راه ساده تر نیز در ادامه برای شما وجود دارد.

  • روش دوم

مراحل :

  1. بر روی فایل مورد نظر که می خواهید با برنامه پیش فرض دیگری باز شود کلیک راست کنید. (برای مثال یک فایل موزیک)
  2. از Open with گزینه Choose default program را انتخاب کنید.
  3. در پنجره باز شده یک بخش بالایی وجود دارد که برنامه های متداول را به شما پیشنهاد می کند. و با انتخاب other programs برنامه های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد . یکی از برنامه ها را انتخاب کنید.
    توجه : در انتخاب برنامه هایی که در نیمه پایینی هستند بسیار دقت کنید زیرا انتخاب اشتباه ممکن است دردسر هایی را که البته قابل رفع می باشند برای شما درست کند.
  4. پس از انتخاب برنامه مورد نظر دو حالت برای شما وجود دارد. یکی اینکه می خواهید فایل فقط یکبار با برنامه انتخاب شده باز شود و یا اینکه همیشه با این برنامه باز شود . برای باز شدن فایل برای همیشه ، تیک گزینه پایین را بزنید.
  5. در نهایت ok را بزنید تا تغییرات ثبت شود.

اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
با تشکر,
تیم پشتیبانی.
 

من پلیر رو اشتباهی انتخاب کردم اون چطوری رفع میشه ???

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

شما کافیه مطابق آموزش بالا یا فرمت فیلم ها را در تنظیمات پیدا کرده و آن ها را تغییر دهید
و یا بر روی یک فایل ویدیو کلیک راست کنید و مطابق آموزش Choose another app را انتخاب نمایید