مشکل بالا نیامدن ویندوز

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل بالا نیامدن ویندوز

سلام من وقتی لپ تاب را روشن میکنم با پیغام
Startup repair مواجه میشم و ویندوز بالا نمیاد و فقط نوار وضعیت پرمی شود باید چیکار کنم؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

مشکلات Startup Repair کامپیوتر
قابلیت Startup repair با وجود این که بسیاری از مشکلات سیستم را برطرف می‌کند، ولی با این حال، گاهی خود دچار مشکلات متعددی می‌‌شود که از جمله مشکل Startup repair کامپیوتر می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- Startup Repair گیر می‌کند.
برای بسیاری از کاربران این احتمال وجود دارد که در زمانی که می‌‌خواهند مشکلی را به وسیله Statrup Repair کامیپوتر برطرف کنند، به مشکل برخورده و با وجود اجرای Startup Repair برای رفع مشکل، روند تعمیر، گیر کرده و حتی در مرحله‌‌ای متوقف می‌‌شود. به ویژه در ویندوز ۷ گیر کردن Startup repair به دفعات رخ می‌‌دهد که از آن به عنوان چرخه بی‌‌پایان Startup Repair نام برده می‌‌شود.
۲- Startup Repair به‌صورت خودکار کامپیوتر را تعمیر نمی‌‌کند.
گاهی سیستم عامل نمی‌‌تواند بالا بیاید و شما تلاش می‌‌کنید، مشکل پیش آمده را با استفاده از قابلیت Startup Repair تعمیر و برطرف کنید، ولی این قابلیت قادر به بر طرف کردن مشکل نبوده و پیغام خطای (Startup repair cannot repair this computer automatically) را نمایش می‌‌دهد. معنای آن این است که Startup Repair نمی‌‌تواند به‌صورت اتوماتیک مشکل را برطرف کند.
راه‌‌های برطرف کردن مشکل Startup repair  کامپیوتر
مشکل Startup repair کامپیوتر اگر چه جزء مشکلات متداول کامپیوتر نیست، ولی با این حال در برخی مواقع پیش می‌‌آید که می‌‌توان به روش زیر آن را برطرف کرد.
۱- برطرف کردن مشکل گیر کردن Startup repair
این مشکل به احتمال زیاد در نتیجه آسیب دیدن و یا نادرست بودن تنظیمات BCD و همچنین پارتیش بندی اشتباه بوت سیستم به‌وجود آید. برای حل این مشکل به طریق زیر عمل کنید:
روش اول: اجرای chkdsk روی بوت
خط فرمان chkdsk برای بررسی و گاهی برای تعمیر خطاها و آسیب‌‌های احتمالی فایل‌‌های سیستم استفاده می‌شود. برای اجرای این فرمان محیط Command prompt را از System Recovery Options باز کنید و دستور زیر را در آن وارد کنید.
Chkdsk C: /f
به این روش مشکل نصب اشتباه درایوها و یا نامعتبر بودن آنها و همچنین پاک شدن برخی از فایل‌‌های سیستم را نمایش دهد.
روش دوم: غیر فعال بودن ری استارت خودکار
کامپیوتر خود را ری استارت کنید و منتظر باشید تا کار بایوس با نمایش دادن لوگو شرکت سازنده و اطلاعات سیستم کامل شود، سپس کلید F8 را فشار دهید تا سیستم وارد محیط boot options شود. بعد از وارد شدن به این محیط گزینه Disable automatic restart on system failure را انتخاب کنید و کلید Enter را فشار دهید و منتظر باشید که سیستم بوت شود. نکته قابل توجه این است که این روش مشکلی که برایStartup Repair  به وجود آمده است را تعمیر نمی‌کند، ولی در صورت غیر فعال بودن، آن را فعال می‌‌کند.
 “
اگر هرگونه سوالی داشتید میتوانید در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.