مشکل در راست کلیک کردن

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل در راست کلیک کردن
مهدی اسماعیلی 3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
من وقتی روی صفحه کامپیوترم راست کلیک میکنم توی بخش new بیشتر گزینه ها حذف شدن چجوری گزینه ها رو برگردونم؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 
ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + R را فشرده و سپس در پنجره کوچک جدید نمایان گردیده عبارت Regedit را تایپ نمایید؛ مشاهده می‌کنید که ابزار ویرایشگر رجیستری سیستم‌عامل به اجرا در می‌آید.
بخش کلاس‌های ریشه‌ای سیستم‌عامل را از طریق پنل موجود در سمت چپ پنجره ویرایشگر رجیستری و زیرمجموعه کلید HKEY_CLASSESS_ROOT بگشایید. 
اکنون کافی است تا به‌منظور شخصی‌سازی میانبر نامبرده از طریق منوی کلیک راست ماوس، پسوند (نوع فایل) برنامه و یا فایلی که قصد افزودن و یا حذف آن را در سر دارید جستجو نمایید. به‌عنوان مثال شخص نویسنده در این مطلب قصد دارد تا فایل اجرایی نرم‌افزار فتوشاپ را به زیرمجموعه New منوی مذکور اضافه نماید. همان‌طور که مستحضر هستید نرم‌افزار ویرایشگر تصویر نامبرده از قابلیت ذخیره‌سازی و گشایش محتویات مختلف در انواع پسوندهای گوناگون برخوردار می‌باشد، اما نوع فایل‌های PSD. و PDD. به‌طور پیش‌فرض توسط برنامه (جهت گشودن محتوا به‌صورت مستقیم در محیط ویرایشگر) مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بر همین اساس کافی است تا از طریق پنجره ویرایشگر رجیستری سیستم‌عامل و زیرمجموعه کلید اشاره شده، ورودی مربوط به نرم‌افزار فتوشاپ تحت پسوندهای فوق را بیابید (در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + F و تایپ پسوند مورد نظر، عملیات جستجو را با سرعت بسیار بیشتری به انجام رسانید).
بعد از جستجو و یافتن پسوند مربوطه، یک مرتبه بر روی آن کلیک راست کرده و پس از انتخاب گزینه Key از طریق منوی New (مسیر New > Key)، عنوان کلید ایجاد شده را به ShellNew تغییر دهید. 
بر روی کلید جدید ایجاد شده مجدداً کلیک راست کرده و سپس گزینه String Value را از طریق منوی New انتخاب کنید (مسیر New > String Value)؛ مشاهده می‌نمایید که بلافاصله مقدار جدیدی در پنل سمت راست پنجره ویرایشگر تولید می‌گردد.
 حال کافی است به‌منظور اتمام عملیات و افزودن برنامه‌ مربوطه به منوی راست کلیک ماوس، عنوان مقدار جدید ایجاد شده را به NullFile تغییر داده (با کلیک راست نمودن بر روی آن و انتخاب گزینه Rename) و سپس مقدار رشته‌ای آن را نیز با تایپ عدد ۱ در کادر Value Date فعال سازید. 
اکنون فایل اجرایی برنامه ویرایشگر تصویر فتوشاپ به قالب زیرمجموعه New منوی کلیک راست ماوس افزوده شده و این مهم را می‌توانید با مراجعه به مسیر آن مشاهده نمایید. 
حذف برخی از ورودی‌های مورد نظر از طریق منوی فوق نیز به‌راحتی هر‌چه تمام‌تر انجام می‌شود. اگر اندکی دقت نموده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌‎اید که افزودن میانبرهای مربوطه به چهارچوب محتویات کلیک راست ماوس با عنایت به ساخت کلید ShellNew صورت می‌پذیرد، لذا تمامی نرم‌افزارهای هم‌اکنون موجود در قالب منوی New کلید فوق را نیز در زیرمجموعه خود موجود دارند.
برای این منظور کافی است تا مجدداً ابزار ویرایشگر رجیستری سیستم‌عامل را گشوده و سپس به زیرمجموعه کلید HKEY_CLASSES_ROOT مراجعه نمایید.
حال دو مرتبه پسوند و یا نوع فایل مورد استفاده توسط برنامه مربوطه را از طریق فهرست به نمایش در آمده مورد جستجو قرار داده و پس یافتن و گشودن آن، کلید ShellNew را از قالب محتویات زیرمجموعه آن حذف نمایید تا ورودی مربوط به آن نیز از بطن منوی راست کلیک ماوس به‌طور کامل پنهان گردد (در صورت نیاز می‌توانید یک مرتبه برنامه مورد نظر را از طریق زیرمجموعه New منوی کلیک راست ماوس گشوده و سپس پسوندی که فایل تحت آن ایجاد گشته است را مشاهده نمایید). 
در انتها ذکر این نکته نیز ضروری است که تمامی دگرگونی‌های انجام پذیرفته در چهارچوب ابزار ویرایشگر رجیستری سیستم‌عامل به‌صورت بلادرنگ صورت داده شده و هیچ‌گونه راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی را نیازمند نمی‌باشد. 
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام  
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید : 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر , 
تیم پشتیبانی 

سلام ، نشد و گزینه txt به منوی new راست کلیک اضافه نشد!!

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

اگر مشکل شما رفع نشد به احتمال زیاد فایل های اصلی ویندوز شما مشکل دارد و نیاز است ویندوز شما مجدد نصب شود تا مشکل رفع شود