مشکل-مانیتور

ADS


علی 4 سال قبل

سلام خسته نباشید من مانیتور ۱۸ اینچ دارم و خواستم رزولوشن صفحه را عوض کنم وقتی این کار رو انجام دادم کامل بهم ریخته صفحه و در جلوی رزولوشن صفحه در ویندوز ۱۰ هیچ گونه گزینه پیشنهادی وجود ندارد   الان من صفحه رو تنظیم کردم ولی وقتی توی نرم افزار ها میرم و برنامه رو بزرگ نمایی میکنم بیشتر قسمت پایین نرم افزار معلوم نیست و منوی تسک بار هم در پایین صفحه اصلا معلوم نیست و مجبور شدم قرار بدم بالا  لطفا این دو مشکل من رو حل کنید ممنون میشم اگه تنوستید به ایمیلم ارسال کنید ممنون میشم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

 حل مشکل Monitor Out Of Range در ویندوز ۱۰
مرحله ۱: هنگام روشن شدن کامپیوتر، بلافاصه و به صورت پیاپی  کلید F12 را بفشارید تا وارد پنجره زیر شوید. روی Troubleshoot کلیک کنید.

نکته ۱.۱: اگر فلش یا DVD ویندوز را در اختیار دارید میتوانید با قرار دادن آن در داخل دستگاه و طی مراحل ۱ تا ۵ ذکر شده در این قسمت ::

 

مرحله ۱: ابتدا باید وارد تنظیمات بایوس (BIOS) لپ تاپ یا مادربرد شوید. (برای هر لپ تاپ و مادربرد روش خاص خود وجود دارد، معمولا با فشردن F8 یا F12 یا Delete میتوانید وارد بایوس شوید.)

مرحله ۲: چنانچه قصد دارید ویندوز از طریق BIOS نصب شود، تنظیمات Boot را روی Legacy قرار دهید و چنانچه قصد دارید ویندوز از طریق UEFI نصب شود، تنظیمات Boot را روی UEFI قرار دهید.

نکته ۲.۱: برای نصب ویندوز از طریق بوتِ BIOS، هارد میتواند MBR یا GPT باشد. برای نصب ویندوز از طریق بوتِ UEFI هارد حتما باید GPT باشد.

نکته ۲.۲: برای نصب ویندوز ار طریق بوتِ UEFI به سه مورد نیاز دارید، هارد با پارتیشن بندی GPT، بوت سیستم از طریق UEFI، پشتیبانی ویندوزی که قصد نصب آن را دارید از UEFI Boot.

نکته ۲.۳: بوت UEFI مزایای بیشتری نسبت به BIOS دارد. اما لازم است تا مادربرد یا لپ تاپ شما از UEFI پشتیبانی کند.

نکته ۲.۴: اگر روی هارد اطلاعات شخص دارید و پارتیشن بندی هارد به صورت MBR است و تصمیم دارید ویندوز UEFI نصب کنید، لازم است پارتیشن بندی هارد را به GPT تغییر دهید. با این کار تمام اطلاعات روی هارد حذف خواهند شد.

مرحله ۳: با توجه به اینکه ویندوزی که قصد نصب آن را دارید روی DVD است یا Flash انتخاب کنید که سیستم از روی کدام یک بوت (Boot) شود. (با توجه به سازنده مادربرد یا لپ تاپ، این تنظیمات متفاوت می باشد.)

مرحله ۴: پس از Boot موفق، پنجره زیر برای شما نشان داده میشود. روی Next کلیک کنید.

مرحله ۵: روی Install now کلیک کنید.

 

 

وارد پنجره بالا شوید. دقت کنید در پستی که به آن اشاره شد، در مرحله ۵ به جای Install now روی Repair your computer کلید کنید. پس از کلیک روی Repair your computer اندکی صبر کنید سپس Troubleshoot را کلیک کنید.
نکته ۱.۲: میوان از داخل ویندوز با با پایین نگه داشتن کلید Shift و کلیک کردن روی Restart، وارد پنجره بالا شد، ولی با مشاهده خطای Monitor Out Of Range به دلیل عدم نمایش تصاویر، نمیتوان از این طریق اقدام کرد.
مرحله ۲: روی Advanced Options کلیک کنید.

مرحله ۳: روی Startup Settings کلیک کنید.

مرحله ۴: روی Restart کلیک کنید.

مرحله ۵: کلید ۳ را روی کیبورد بفشارید.

مرحله ۶: شما وارد ویندوز میشوید، دقت کنید که کار تمام نشده است.

نکته ۶.۱: شما با تنظیمات حداقل، ویندوز را مشاهده میکنید و کیفیت واقعی تصویر به شما نشان داده نمیشود.
مرحله ۷: کلیک راست کرده و وارد Display settings شوید.

مرحله ۸: به قسمت Resolution توجه کنید. روی عددی که مربوط به رزولوشن است کلیک کنید تا منو کشویی برای شما باز شود.

نکته ۸.۱: در این قسمت رزولوشن های قابل نمایش، نشان داده میشود.
نکته ۸.۲: فرض میکنیم برای شما ۱۰ رزولوشن متفاوت نشان داده میشود. وقتی از پایین شروع به شمارش میکنیم، در حال حاضر به عنوان مثال رزولوشن روی مورد دوم قرار دارد. (در این آموزش رزولوشن روی  ۱۰۲۴×۷۶۸ قرار دارد. که در این منوی کشویی وقتی از پایین شمارش میکنیم، این رزولوشن مورد دوم میشود.)
مرحله ۹: در منوی کشویی، رزولوشن روی هر کدام که قرار گرفته است (در این آموزش همانطور که اشاره شد، مورد دوم است ولی ممکن است برای شما، دوم نباشد) آن را یک پله بالاتر ببرید. (در این آموزش یک پله بالاتر از مقدار فعلی، یعنی ۱۱۵۲×۸۶۴)

مرحله ۱۰: در این قسمت دو حالت برای شما اتفاق می افتد.
حالت اول، پنجره زیر به شما نشان داده میشود. اگر از تغییرات صورت گرفته راضی هستید، روی Keep changes کلیک کنید.
حالت دوم، شما مجدد خطای Out Of Rang را مشاهده میکنید.

نکته ۱۰.۱: چنانچه حالت دوم، یعنی Out Of Range را مشاهده کردید، نگران نباشید و هیچ عملی انجام ندهید. بعد ۱۵ ثانیه مجددا پنجره ای که برای شما نشان داده میشد، به نمایش در خواهد آمد.
مرحله ۱۱: چنانه حالت اول در مرحله ۱۰ برای شما اتفاق افتاد به مرحله بعد (مرحله ۱۲) بروید.
چنانچه حالت دوم برای شما پیش آمد، کار تمام است و شما موفق شدید ایراد Out Of Rang را برطرف کنید. پنجره را بسته و کامپیوتر را Restart کنید و ادامه مراحل را انجام ندهید.
نکته ۱۱.۱: دقت کنید کامپیوتر را از داخل ویندوز ری استارت کنید و از ری استارت کردن به وسیله دکمه ری استارت و یا قطع برق و یا هر گونه روشی که سخت افزاری حساب میشود خودداری کنید.
نکته ۱۱.۲: هیچ گاه سیستم را به روش سخت افزاری ری استارت یا خاموش نکید، زیرا باعث آسیب احتمالی به سخت افزار و آسیب بدون قید و شرط به نرم افزارهای سیستم میشوید.
نکته ۱۱.۳: ری استارت یا خاموش کردن به وسیله سخت افزار تنها برای زمان های مناسب است که سیستم دچار ایراد شده است و شما نمیتوانید سیستم را به وسیله نرم افزار ری استارت یا خاموش کنید. در واقع چاره ای جز استفاده از راه سخت افزاری ندارید.
مرحله ۱۲: در مرحله ۹ شما رزولوشن را یک پله بالاتر بردید، و در مرحله ۱۰ مانیتور شما میتواند این رزولوشن را پشتیبانی کند، اما مشخص نیست که آیا مانیتور شما میتواند رزولوشن بالاتر را نیز پشتیبانی کند یا خیر. برای این کار رزولوشن را یک پله بالا تر ببرید. اگر حالت اول در مرحله ۱۰ برای شما اتفاق افتاد، روی Keep changes کلیک کنید و مجددا رزولوشن را یک پله بالاتر ببرید. آنقدر این کار را انجام دهید تا به حالت دوم در مرحله ۱۰ برسید. هرگاه به حالت دوم در مرحله ۱۰ رسیدید از همانجا (مرحله ۱۰ حالت دوم) آموزش را ادامه دهید.
نکته ۱۲:۱: ممکن است شما هیچ گاه به حالت دوم در مرحله ۱۰ نرسید. اگر چنین اتفاقی افتاد یعنی مانیتور شما از تمام کیفیت های تصویر، که توسط ویندوز قابل نمایش است پشتیبانی میکند. به دلخواه یکی را انتخاب کرده و در پنجره ای که برای شما نشان داده میشود (مانند مرحله ۱۰) روی Keep changes کلیک کنید و پنجره را ببندید و سیستم را ری استارت کنید. (نکات ۱۱:۱ و ۱۱:۲ و ۱۱:۳ را نیز مطالعه کنید.) کار شما به اتمام رسید و موفق شدید خطای Out Of Range را برطرف سازید.

باتشکر,
تیم پشتیبانی