مشکل ویندوز

ADS


Mahdi 3 سال قبل

بعد از زدن رمز رو حالت ولکام ۱۰دقیقه میمونه و بعد یک صفحه سیاه میاد و فقط موس هست تو این صفحه مشکی

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 
۱- اختلال سخت‌افزاری
Hardware
مهمترین عاملی که میتوان برای بالانیامدن ویندوز ، اختلال در سخت افزار سیستم یا تصادم سخت‌افزاری است. هر قطعه سخت افزاری برا اینکه با قطعه های دیگر ارتباط پیدا کند از کانال درخواست وقفه (IRQ) استفاده میکند که در این قسمت برای هر قطعه یک IRQ منحصر به همان قطعه تخصیص داده شده است. مثلاً چاپگر از IRQ شماره هفت استفاده می کند یا صفحه کلید از شماره ۱ و … .
نکته ۱: IRQ خطوط سخت افزاری هستند که درخواست وقفه رو از سخت افزار های مختلف سیستم برای CPU میفرستند.
نکته ۲: وقفه در سیستم عامل به این روشی گفته میشود که هنگام اجرای یک برنامه، ریزپردازنده را موقتا قطع میکند تا ریزپردازنده اقدام به اجرای یک برنامه دیگر نماید و بعد اتمام این برنامه مجددا ریزپردازنده، برنامه ایی که قطع شده را کنترل و اجرای آن را ادامه دهد. پس وقفه به معنی توقف کامل ریزپردازنده نیست بلکه وقفه صرفا قطع برنامه جاری و رفتن به اجرای یک برنامه دیگر است.وقتی کارت شبکه یک درخواست به کامپیوتر می فرستد از یک وقفه استفاده می کند.
حال اگر روی سیستم سخت افزارهای زیادی نصب شده باشد یا پیکربندی این سخت افزارها به درستی انجام نشده باشد ممکن از دو سخت افزار بخواهند از یک IRQ استفاده کنند. همین موقع است که سیستم دچار مشکل میشود. برای اینکه شما مطمئن شوید مشکل سیستم به خاطر این تصادم سخت افزاری است یا نه از قسمت Control Panel، گزینه System را انتخاب و سپس به Device Manager بروید. در این قسمت سخت افزارهایی دارای مشکل با علامت تعجب زدر رنگ مشخص می شوند.
این مشکل میتواند به سه علت باشد:

  • عدم هماهنگی با سایر قطعات
  • عدم شناسایی راه‌انداز
  • مشکلات بخش IRQ: برای حل این مشکل میتوانید به Properties سخت افزار رفته و یک IRQ جدید به ان بدهید.

که در این صورت می‌توانید با رفتن به قسمت Properties سخت‌افزار مربوطه، یک IRQ جدید به آن اختصاص داده و مشکل را برطرف کنید.
۲- رم خراب
ram
یکی دیگر از علتهایی که ممکن است باعث بالا نیامدن ویندوز شوند، اشکال پیدا کردن در رم می باشد که معمولا با ارور « Exception Fatal Error» مشخص می شود. که این ارور وقتی داده می شود که سیستم با یک مشکل جدی سخت افزاری روبرو باشد. حال این ارور برا رم ممکن است در اثر عدم همخوانی ماژولهای نصب شده یا چیپست ها به وجود بیاید. این مشکل را به این صورت میتوان بیان کرد که وقتی دو رم دارای تأخیر زمانی در کنار یکدیگر قرار می گیرند،یکی ۷۰ نانوثانیه و دیگری ۶۰ نانوثانیه، سیستم مجبور به کار کردن با سرعت پایین میشود که این عامل باعث نابود شدن ویندوز خواهد شد.
نکته۱: چیپست ها از چند چیپت تشکیل شده که برای هماهنگی انتقال و پردازش اطلاعات با cpu طراحی شده اند و هرکدام یک بخشی از مادربورد را کنترل می کنند
نکته۲: چیپ های حافظه امروزی بر روی کارتهایی که ساختار شبیه برد های الکترونیکی دارند سوار می شوند که ماژول نامیده می شوند.
ارور دیگر (Parity Error ) که برای رم ظاهر میشود به خاطر وجود رم های جدید است که به دو دسته ECC و غیر ECC هستند که از این رم استفاده نشود بهتر است.
۳- تنظیمات BIOS
Bios
BIOS یکی از چندین تراشه میباشد که برروی مادربورد قرار گرفته و توسط کارخانه تنظیم شده است. برا تنظیم کردن BIOS هنگام روشن کردن سیستم با فشار دادن کلید Del یا F2 وارد این تنظیمات خواهید شد. که حساس ترین قسمت است. یکی از بارزترین مشکلات BIOS که مربوط به رم می باشد مشکل CAS Legacy است. برای رم های قدیمی (EDO) CAS آنها ۳ و برای رم های جدیدتر SDRAM معادل ۲ می باشد. تنظیمم کردن اشتباه BIOS باعث میشود که ویندوز بالا نیاید و صفحه مشکی رنگ ظاهر شود. ویندوز بهتر از BIOS می‌تواند IRQها را بین سخت‌افزارها تقسیم کند. پس بهتر است در تنظیمات BIOS برای تخصیص (IRQ) گزینه Auto را انتخاب کنیم.
۴- هارددیسک ها
هارد دیسک
اکثر مشکلات کامپیوتر مربوط به هارد است . شما بعد مدتی که با سیستم کار کردید اطلاعاتتان روی هارد دیسک پراکند می شوند. و میشود تکه های مختلف یک فایل را در بخشهای مختلف هارد یافت کرد. Defrag کردن فرآیندی است که باعث بابلا رفتن سرعت سیستم می شود و تاثیر مثبتی دارد. زمانی که ویندوز دیر بالا می اید یا هنگ میکند یا یک برنامه با سرعت خیلی کند کار میکند این مشکل مربوط به هارد است. مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هارددیسک علت دیگر بالا نیامدن ویندوز است . اگر ظرفیت هارد دیسک شما پر شده باشد شما میتوانید با فرمت کردن هارد سرعت آن را افزایش دهید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. همچنین از سلامت سخت‌افزاری هارددیسکت و تمیزی اتصالات سوکت آن مطمئن شوید.
۵- مشکلات VXD و OE Exception
کارت گرافیک
منشا این مشکلات معمولا را باید بخاطر کارت گرافیکی است. با نصب درایور مناسب و تنظیم صحیح وضوح و عمق رنگ می‌توان این مشکلات را هم برطرف کرد.
۶- ویروس ها
ویروس
مشکل بزرگ دیگر راجب این مورد ویروس ها هستند که در رابط سخت‌افزار و نرم‌افزار ایجاد اختلال میکنند. برای جلوگیری از این کار میتوانید یک آنتی ویروس قدرتمند روی سیستم نصب کنید.
۷- چاپگر
چاپگر
بافر به مقدار رمی گفته می شود که در چاپگر وجود دارد. حال وقتی فایلی را به چاپگر می‌فرستیم در واقع یک فایل بزرگ‌تر درست می‌کنیم که به آن پست اسکریپت می‌گویند. بافر سریع پر می شود که از یک طرف و مشغول بودن پردازنده از طرف دیگر باعث کم شدن سرعت کامپیوتر می شود.
۸- نرم‌افزارها
Software
امروز با به روز شدم و نرم افزار های جدید که به بازار می آید خیل افرا آنها را خریداری و با اینکه از آنها استفاده ای ندارند روی سیستم نصب میکنند.نصب بیش از حد نرم‌افزارهای غیر کاربردی و همچنین عدم نصب صحیح نرم‌افزار‌ها می‌تواند در برخی موارد باعث بروز اختلال در ویندوز گردد. از نصب نرم‌افزارهایی که موجب افزایش سرعت و به اصطلاح اورکلاک شدن سخت‌افزار می‌شود، پرهیز کنید.
۹- گرمای بیش از حد
Thermaltake
گرم شدن بیش از حد قطعات کامپیوتر باعث میشود سیستم شدیدا آسیب ببیند و همچنین باعث از بین رفت سخت افزار می شود. برای حل این مشکل سعی کنیم همیشه فضای داخل کیس را خنک نگه داریم. و خنک کردن کیس کامپیوتر از اولویت ها به شمار می آید.
۱۰- مشکلات منبع تغذیه
POWER
اگر منبع تغذیه دچار مشکل شود دچار دردسر بزرگی خواهید شد که حتی ممکن است مجبور به تعویض کل سستم شوید. پس برای انکه از این اتفاق جلوگیری کنید یک محافظ برای آن تهیه کنید. منبع‌ تغذیه به دلیل ارتباط مداوم با نوسانات برق، گرمای تولیدی و موارد دیگر، یکی از قطعات پر استهلاک دستگاه است و بنابراین اغلب مشکلاتی که پس از یکی دو سال بروز می‌کنند، به دلیل ایرادهای این بخش هستند. ضمن این که گاهی این ایرادها به‌طور ناگهانی بروز می‌کنند.
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام  
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید : 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر , 
تیم پشتیبانی