نبودن فایل های هارد دیسک

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارنبودن فایل های هارد دیسک

سلام و درود و وقت بخیر بنده یک دستگاه هارد ۱ ترابایتی سیلیکون پاور دارم که ۷۰۰ گیگ ان اطلاعات داشتم اما الان ۱۷۰ گیگ نشان میدهد که بعد از فعال کردن hidden items این رقم به ۲۰۲ گیگ میرسد و خوب در واقع ۵۰۰ گیگ ان گم شده و نمیباشد اما در قسمت content (اطلاعات) درایور ۷۰۰ گیگ را نشان میدهد که پر است و برای اطمینان هم در ۷ لپ تاپ دیگر هم امتحان کردم و همگی نشان میدادنند خیلی به این اطلاعات نیاز دارم و میخواهم که باز هم داشته باشم

توروخدا لطفا جواب دهید من هم همین سوال را دارم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
اگه فایل های شما توسط ویروس مخفی شده باشن،
برای نشان دادن آنها در قسمت Folder option و در سربرگ View گزینه
show hidden files,folders,and drives رو بزنید
و نیز علامت تیک جلو عبارت (Hide protected operating system files (Recommended
رو بردارید.

و در انتها Apply و بعد از آن OK رو بزنید.
مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید:
۱. وارد کنسول Disk Management شوید و بر روی درایوی که نام نداره راست کلیک کنید و گزینه Change Drive Letter and Path را انتخاب کنید

۲. در پنجره ای که برایتان باز خواهد شد بر روی دکمه Add کلیک کنید

۳. و در نهایت در صفحه دیگری که برایتان باز خواهد شد، یکی از حروف الفبای انگلیسی که بیانگر درایوتان خواهد بود را انتخاب و OK را بزنید

اکنون اگر به My Computer بروید هارد دیسک اکسترنال یا فلش تان با همان Drive Letterی که برایش انتخاب کردید به نمایش در آمده است.

همچنین به روش های زیر نیز عمل کنید:
۱- پورت USB را تغییر دهید
تغییر پورت USB اولین کاری است که زمان شناخته نشدن یا عدم نمایش درایو اکسترنال در ویندوز ۱۰ باید انجام دهید. پورت‌ها و کابل USB به‌سادگی آسیب می‌بینند و این احتمال وجود د ارد که مشکل عدم نمایش هارد اکسترنال در داخل ویندوز ۱۰ خرابی پورت یا کابل USB باشد. پس حتما هارد اکسترنال خود را با یک کابل USB دیگر به دستگاه وصل کنید. اگر باز هم هارد اکسترنال نشان داده نمی‌شود این بار آن‌را به یک پورت USB دیگر وصل کنید.

۲- از ابزار Drive-In Disk Management استفاده کنید
در این روش کاربران باید از ابزار Disk Management استفاده کنند تا متوجه شوند که هارد نشان داده نمی‌شود یا نه.
گام اول- ابتدا دکمه‌های Windows + X را بگیرید. این میان‌بر منوی Power User را باز می‌کند. از لیست روبروی خود گزینه ‘Disk Management’ را انتخاب کنید.
گام دوم- در داخل ابزار Disk Management ببینید که آیا درایو اکسترنال شما نشان داده می‌شود یا نه. دیدن ‘Removable’ یعنی این‌که هارد نشان داده شده است.
گام سوم- اگر با عبارت unallocated مواجه شدید، روی آن کلیک راست کنید و ‘New Simple Volume’ را انتخاب کنید.

گام چهارم- از شما خواسته می‌شود تا یک حرف را به این درایو تخصیص دهید.

Fix-External-Drive-Not-Showing-Up-Or-Recognized-33

گام پنجم- وقتی تمام شد چک کنید و ببینید که آیا درایو ساخته شده قابل دسترسی هست یا نه. اگر درایو قابل دسترسی نیست این احتمال وجود دارد که با یک فایل سیستم متفاوت پارتیشن‌بندی شده باشد. برای رفع ایراد باید درایو خود را با فایل سیستم FAT32 یا NTFS فرمت کنید.

Fix-External-Drive-Not-Showing-Up-Or-Recognized-22
۳- مشکلات درایوری را برطرف کنید
اگر درایو اکسترنال روی یک سیستم نشان داده نمی‌شود اما روی سیستم دیگر قابل دسترسی است پس سیستم شما مشکل درایوری دارد.
برای رفع مشکل درایور کلیدهای Windows + X را بگیرید تا گزینه‌های Power Menu باز شود. از این قسمت Device Manager را انتخاب کنید.
Fix-External-Drive-Not-Showing-Up-Or-Recognized

در داخل Device Manager شاخه مربوط به دیسک‌ها را باز کنید و دنبال علامت تعجب زرد رنگ در کنار درایوهای نصب شده بگردید. اگر یکی از درایوها چنین علامتی دارد پس مشکل درایور دارد. روی آن کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. سپس روی Update Driver کلیک کنید. حتی می‌توانید نسخه درایور فعلی را به عقب برگردانید یا حتی دستگاه را از حالت نصب خارج کنید.

Fix-External-Drive-Not-Showing-Up-Or-Recognized-2

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی