%d9%86%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%a7%db%8c

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزار%d9%86%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%88%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%a7%db%8c
Yasin shams 2 سال قبل

سلام مدل لپ تاپ asus vivo book 532 eq هست ، مشکل لپ تاپ این هست که علامت وای فای رو نمیاره روی لپ تاپ ، قبلا این مشکل پیش اومده بود ولی فکر میکنم چون آپدیت نشده بود ویندوز قطع شد ولی بعد از نصب آپدیت ویندوز درست شد(ویندوز ۱۱ اورجینال) الان هم فکر میکنم بخاطر همین هست ولی تفاوتش این هست که اون موقع دانلود شده بود و فقط نیاز به نصب با ری استارت داشت ولی الان اصلا دانلود نشده و برای اینکه دانلود بشه ، نیازی به اینترنت داره و الان کلا علامت وای فای رو نمیاره که وصل بشه به اینترنت ( البته الان که لپ تاپ رو ری استارت میکنم یک لحظه علامتش میاد و بعد سریع میره) البته بعد از اینکه قطع شد وای فای لپ تاپ رو ریست کردم ولی باز همینجوریه 

مشکل حل نمیشه
به نظرم مشکلش این هست که ویندوز آپدیت نشده ، برای آپدیت ویندوز هم اول باید دانلود کنم ویندوز رو و بعد آپدیت بشه
الان که علامت وای فای نمیاره چجوری به اینترنت وصل بشم و دانلود کنم؟
لپ تاپ هم جایی نداره که کابل لن رو وصل کنم
الان باید چیکار‌کنم؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

مدل دقیق لپ تاپ رو ذکر کنین در بعضی مواقع شما مجبور هستید مجدد ویندوز را نصب بفرمایید

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

آیا تمام موارد گفته شده را برسی کردید؟
معمولا بیشتر مدل های لپ تاپ قابلیت اتصال کابل لن را دارا هستند اگر ممکنه مدل دقیق لپ تاپ رو هم بفرمایید
اگر نیاز باشه باید از تبدیل های USB به LAN استفاده کنید

Asuse vivo book 532 eq s15

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

بررسی کنید معمولا در کارتون لپ تاپ ها تبدیل پورت USB به LAN وجود دارد در غیر این صورت باید یک مرتبه ویندوز را تعویض کرده و یا طبق اموزش زیر درایور شبکه خود را حذف کرده مجدد فایل ان را در یک کامپیوتر دیگر دانلود کرده با فلش به سیستم لپ تاپ خود انتقال داده و نصب کنید .

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
موارد زیر را انجام داده در صورتی که به نتیجه ای نرسیدید حتما حتما حتما با کابل لن امتحان کرده به ما  اطلاع دهید ( اتصال با کابل لن مستقیم به مودم ) 
۱- آداپتور وای-فای را روشن کنید
یکی از احتمالات قوی برای عدم نمایش وای-فای ویندوز ۱۱ به خاطر خاموش شدن آداپتور به هر دلیلی است. اگر می‌خواهید آیکون وای-فای دوباره برایتان نمایان شود کافیست تا مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  1. در قدم اول باید از کلیدهای میانبر “Windows + R” برای باز کردن پنجره Run کمک بگیریم. سپس عبارت ncpa.cplرا داخل کادر وارد کرده و در مرحله بعد کلید Enter را بزنید. با این کار پنجره Network Connections برایتان باز خواهد شد.
    1- آداپتور وای-فای را روشن کنید
  2. در این قسمت باید به دنبال آداپتور وای-فای گشته و روی آن کلیک راست کنید. حالا از منوی کلیک راست باز شده به دنبال آپشن WiFi adapter گشته و آن را فعال کنید. با این کار قطعا وای-فای ویندوز ۱۱ شما نمایان خواهد شد. اگر این گزینه برایتان فعال بود پیشنهاد می‌کنیم یک بار آن را غیرفعال و سپس مجددا آن را فعال کنید.
    1- آداپتور وای-فای را روشن کنید 1

۲- از خاموش بودن حالت پرواز اطمینان حاصل کنید
با فعال بودن گزینه حالت پرواز (Airplane mode) فقط با یک کلیک تمامی سرویس‌های رادیویی نظیر بلوتوث و وای-فای ویندوز ۱۱ غیرفعال خواهند شد. اگر این آپشن را فعال کردید باید بدانید که وای-فای روی ویندوز ۱۱ کار نخواهد کرد. برای خاموش کردن حالت پرواز تنها کافیست تا مرحله به مرحله دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  1. برای شروع باید از کلیدهای میانبر “Windows + A” برای باز کردن Action Center کمک بگیریم. از طریق این بخش باید روی چراغ “Airplane mode” کلیک کرده تا خاموش شود. با انجام این کار حالت پرواز بلافاصله غیرفعال خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر آیکون هواپیما به رنگ طوسی باشد یعنی Airplane mode خاموش است.
    2- از خاموش بودن حالت پرواز اطمینان حاصل کنید
  2. همچنین شما می‌توانید از کلیدهای میانبر “Windows + I” برای باز کردن تنظیمات ویندوز و رفتن به بخش “Network and Internet” از پنل سمت چپ تگ حالت پرواز را مطابق تصویر زیر غیرفعال کنید.
    2- از خاموش بودن حالت پرواز اطمینان حاصل کنید 1
  3. علاوه‌بر دو روش بالا ممکن است کلید خاصی صرفا برای فعال و یا غیرفعال کردن حالت پرواز روی کیبورد شما وجود داشته باشد. معمولا این کلید بالای کلیدهای شماره ۲ و ۳ قرار دارد. کافیست تا کلید مورد نظر را فشار دهید تا حالت پرواز روی سیستم شما خاموش شود.
  4. در این قسمت باید با استفاده از کلیدهای میانبر “Windows + A” دوباره به بخش Action Center مراجعه کنید تا از این طریق به تمامی شبکه‌های وای-فای دسترسی پیدا کنید. روی دکمه فلش که درست کنار آیکون وای-فای مطابق تصویر زیر واقع شده کلیک کرده تا لیست کانکشن‌های وای-فای برایتان نمایش داده شود.
    2- از خاموش بودن حالت پرواز اطمینان حاصل کنید 3

 
۳- سرویس WLAN AutoConfig را تغییر دهید
وقتی ویندوز ۱۱ شما بالا می‌آید، ده‌ها سرویس در پیش زمینه از جمله سرویس WLAN AutoConfig هم شروع به کار می‌کنند. WLAN AutoConfig مسئول رسیدگی به خدمات وای-فای ویندوز ۱۱ بوده و اگر این سرویس غیرفعال باشد از خدمات وای-فای و آیکون آن نیز بی‌بهره خواهید ماند. برای رفع این مشکل کافیست تا چند مورد از تنظیمات سرویس WLAN AutoConfig تغییر داده شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با استفاده از کلیدهای میانبر “Windows + R” پنجره Run را باز کنید. سپس باید عبارت services.mscرا وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. با این کار پنجره سرویس مورد نظرتان باز خواهد شد.
    3- سرویس WLAN AutoConfig را تغییر دهید 1
  2. در قدم بعدی باید صفحه را به سمت پایین کشیده و به دنبال سرویس “WLAN AutoConfig” بگردید. بعد از پیدا کردن روی آن دوبار کلیک کرده تا برایتان باز شود. حالا باید قسمت Startup type را به “Automatic” تغییر داده و بلافاصله دکمه “Start” را در بخش زیرین آن مطابق تصویر پایین بزنید در نهایت کلید Apply را زده و تغییرات را OK کنید. بعد از انجام ین مراحل می‌تواانید کامپیوترتان را یک دور ریستارت کرده تا ببینید آیا مشکل از کار افتادن آیکون وای-فای ویندوز ۱۱ رفع شده است یا خیر.
    3- سرویس WLAN AutoConfig را تغییر دهید

۴- درایور وای-فای را آپدیت کنید
اگر بعد از انجام دادن روش‌های فوق باز هم آیکون وای-فای ویندوز ۱۱ نمایش داده نمی‌شود احتمال دارد که این مشکل ناشی از درایور وای-فای سیستم نشات گرفته باشد. برای حل این مسئله کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای دستیابی به منوی Quick Links باید کلیدهای میانبر “Windows + X” را فشار دهید و سپس از این طریق گزینه “Device Manager“ را انتخاب کنید.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 4
  2. در مرحله بعد باید مطابق تصویر زیر به بخش “Network adapters” رجوع کرده و آداپتور وای-فایتان را از این طریق پیدا کنید. روی این گزینه کلیک راست کرده و گزینه “Update driver“ را انتخاب کنید.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 5
  3. از طریق پنجره پاپ آپی که برایتان نمایان می‌شود باید روی گزینه “Browse my computer for drivers“ کلیک کنید.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 6
  4. در این مرحله باید مطابق تصویر زیر گزینه “Let me pick from a list of available drivers on my computer“ را انتخاب کنید.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 7
  5. حالا یکی از درایورهای مناسب آداپتور وای-فای خود را انتخاب کنید. برای مثال در تصویر زیر آداپتور ما Realtek است و به همین دلیل ما مورد Realtek را انتخاب می‌کنیم. اگر این ترفند برایتان موثر نبود باید یکی دیگر از درایورهای موجود در لیست را امتحان کرده و نهایتان روی گزینه “Next” کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 8
  6. ویندوز ۱۱ درایور وای-فای را دوباره نصب خواهد کرد و با این کار مشکل وای-فای در ویندوز ۱۱ به راحتی حل خواهد شد. همچنین توصیه می‌کنیم یک دور سیستم خود را بعد از نصب درایور ریستارت کنید.
    درایور وای-فای را آپدیت کنید 9

۵- درایور وای-فای را حذف و مجدداً نصب کنید
اگر مرحله قبلی باعث رفع مشکل وای-فای ویندوز ۱۱ نشد باید سعی کنید تا درایور وای-فای خود را حذف و سپس مجددا ان را نصب کنید. ۵ مرحله کوتاه برای انجام این روش به شرح زیر وجود دارد:

  1.  اول از همه به Device Manager مراجعه کرده و روی آداپتور وای-فای که درست زیر بخش “Network adapters” قرار گرفته کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه “Uninstall device” را انتخاب کنید.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید
  2. از پنجره پاپ آپی که برایتان به نمایش در می‌آید باید روی گزینه “Uninstall” کلیک کنید. این کار باعث می‌شود تا درایور وای-فای موقتا از کامپیوتر شما حذف شود.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 1
  3. نهایتا کامیپوترتان را ریستارت کرده و بعد از بالا آمدن سیستم ویندوز ۱۱ به صورت خودکار درایور وای-فای را نصب خواهد کرد. به احتمال زیاد با این روش مشکلتان حل خواهد شد.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 2
  4. همچنین می‌توانید یک مرحله اضافی دیگر را از طریق پنجره Device Manager انجام دهید. روی آداپتور وای-فای راست کلیک کرده و گزینه “Properties“ را انتخاب و باز کنید.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 3
  5. بعد از این کار باید به سربرگ “Power Management” رفته و تیک گزینه “Allow the computer to turn off this device to save power” را بردارید. با انجام این کار ویندوز ۱۱ از خاموش کردن آداپتور وای-فای منع خواهد شد. روی گزینه “OK” کلیک کرده و کامپیوترتان را ریستارت کنید. حالا شبکه وای-فای ویندوز ۱۱ را بررسی کنید تا ببینید مشکل مورد نظر رفع شده است یا خیر.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 4

۶- شبکه را ریست کنید
مشکل از کار افتادن وای-فای ویندوز ۱۱ ممکن است با ریست کردن تنظیمات شبکه‌ای رفع شود. این روش را امتحان کرده و بررسی کنید که وای-فای به حالت عادی خود برمی‌گردد یا خیر. مراحل این روش به شرح زیر است:

  1. برای باز کردن تنظیمان ویندوز باید گزینه “Windows + I” را بزنید. بعد از این کار از طریق پنل سمت چپ بخش “Network & internet” را انتخاب و صفحه را به سمت پایین بیایید. حالا روی آپشن “Advanced network settings“ کلیک کنید.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 5
  2. در این مرحله باید روی گزینه “Network reset“ کلیک کنید.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 7
  3. نهایتا روی گزینه “Reset now“ کلیک کرده و با این کار درایورهای شبکه سیستم را مجددا نصب و تنظیمات اینترنت را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. بعد از اتمام این مرحله کامپیوتر را ریستارت کرده و بررسی کنید تا ببینید که مشکل WiFi ویندوز ۱۱ حل شده است یا خیر.
    درایور وای-فای را حذف و مجددا نصب کنید 6
  4. اگر شبکه وای-فای همچنان در ویندوز ۱۱ نمایان نمی‌شود باید دکمه ویندوز را زده و عبارت “cmd“ را تایپ کنید. حالا روی گزینه “Run as administrator” کلیک کرده و از پنل سمت راست گزینه Command Prompt را انتخاب کنید تا باز شود.
    شبکه را ریست کنید
  5. در پنجره Command Prompt باید دستوراتی که در ادامه قرار داده شده را یک به یک وارد کرده و بعد از آن ویندوز ۱۱ را ریبوت کنید تا ببینید وای-فای روشن خواهد شد یا خیر.
    netsh winsock reset
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    ipconfig /flushdns

    شبکه را ریست کنید 1

۷- پخش SSID
اگر وای-فای ویندوز ۱۱ روی سیستم شما نمایش داده می‌شود اما قادر به دیدن یک شبکه خاص وای-فای نیستید احتمال دارد که مشکل از روتر شما باشد. در این مورد شما می‌توانید صفحه تنظیمات روتر را بررسی کرده و از طریق مراحل زیر ویژگی پخش SSID را فعال کنید:

  1. در قدم اول توصیه می‌کنیم که روتر را ریستارت کرده تا ببینید که آیا شبکه وای-فای ویندوز ۱۱ نمایان شود. اگر این کار موثر نبود باید دیوایسی که به شبکه اینترنت متصل است تغییر کاربری دهید. همچنین می‌توانید این قدم را از طریق اتصال کامپیوتر به روتر از طریق کابل اترنت پیش ببرید.
  2. حالا پنجره مرورگر را باز کرده و عبارت ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱را در نوار آدرس تایپ کنید. بعد از زدن کلید Enter شما به صفحه تنظیمات روتر ارجاع می‌دهید. اگر از روتر TP-Link استفاده می‌کنید این روش برایتان موثر خواهد بود اما اگر مودم شما نوع دیگری است باید به دنبال آدرس مخصوص روتر خود در اینترنت بگردید.
    پخش SSID
  3. حالا با استفاده از مشخصات پیش‌فرض مودم وارد تنظیمات روتر خود شوید. توجه داشته باشید که این مشخصات معمولا در قسمت پشتی روتر قابل مشاهده خواهد بود.
    پخش SSID 1
  4. بعد از این‌که وارد تنظیمات مربوطه شدید باید مسیر Wireless -> Basic Settings را پیش بگیرید. توجه کنید که صفحه تنظیمات ممکن است بسته به نوع روتر شما در محل متفاوتی قرار گرفته باشد اما در نهایت باید به دنبال گزینه SSID Broadcast در صفحه تنظیمات وایرلس باشید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید فعال کردن گزینه “SSID Broadcast” و ذخیره آن است. سپس روتر را ریستارت کرده و شبکه وای-فای ویندوز ۱۱ روی سیستمتان قابل دسترسی خواهد بود.

پخش SSID 2
۸- Network Troubleshooter را اجرا کنید
ویندوز ۱۱ دارای قابلیت ایرادیاب داخلی برای مشکلات مختلف اتصالات اینترنتی است و به خوبی نیز کار می‌کند. اگر هیچ کدام از این روش‌هایی که تا به حال برایتان توضیح دادیم برایتان موثر واقع نشدند وقت آن رسیده تا از ایرادیاب شبکه (Network Troubleshooter) استفاده کنید.

  1. قدم اول فشردن کلید ویندوز و تایپ عبارت “troubleshoot“ است. بعد از این کار باید گزینه “Troubleshoot settings” را باز کنید.
    Network Troubleshooter را اجرا کنید 1
  2. حالا روی گزینه “Other trouble-shooters” در صفحه تنظیمات کلیک کنید.
    Network Troubleshooter را اجرا کنید 2
  3. در این مرحله باید روی گزینه “Run” که کنار گزینه “Internet Connections“ قرار دارد کلیک کنید. با این کار ایرادیاب شبکه روی ویندوز ۱۱ شروع به فعالیت می‌کند.
    Network Troubleshooter را اجرا کنید 3
  4. دستورالعملی که برایتان روی صفحه به نمایش در می‌آید را دنبال کنید و بعد از چند قدم کوتاه ویندوز ۱۱ سعی بر رفع مشکل وای-فای به خودی خود خواهد داشت.

Network Troubleshooter را اجرا کنید 4
۹- آیکون وای-فای را از طریق Group Policy فعال کنید
اگر آیکون وای-فای از قسمت Action Center یا نوار وظیفه ویندوز ۱۱ ناپدید شده است ممکن است دلیل آن به Group Policy ربط داشته باشد. Group Policy به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات حساس سیستمی را انجام دهید. اگر از کاربران نسخه Windows 11 Pro باشید به راحتی به Group Policy Editor دسترسی پیدا خواهید کرد؛ اما کاربران ورژن Windows 11 Home باید به صورت دستی اقدام به فعال کردن Group Policy Editor کنند. قبل از هرچیزی باید این قابلیت را فعال کرده و سپس اقدام به استفاده از مراحل زیر کنید:

  1. کلیدهای “Windows + R” را فشار دهید تا پنجره Run برایشان نمایان شود. حالا عبارت gpedit.mscرا وارد کرده و کلید Enter را بزنید. با این کارGroup Policy Editor برایتان باز خواهد شد.
    یکون وای-فای را از طریق Group Policy فعال کنید
  2. بعد از این کار باید به قسمت “User Configuration” از طریق پنل سمت چپ رفته و مسیر “Administrative Templates -> Start Menu and Taskbar” را در پیش بگیرید. از این قسمت به دنبال عبارت “Remove the networking icon” گشته و آن را باز کنید.
    یکون وای-فای را از طریق Group Policy فعال کنید 1
  3. حالا باید از گوشه بالا سمت چپ گزینه “Disabled” را انتخاب کرده و روی کلید “OK” کلیک کنید. در نهایت کامپیوترتان را ریستارت کرده و بعد از این کار باید آیکون وای-فای را در بخش Action Center ویندوز ۱۱ مشاهده کنید.
    یکون وای-فای را از طریق Group Policy فعال کنید 2

۱۰- ویندوز ۱۱ را حذف نصب و یا آپدیت کنید
اگر هیچ کدام از روش‌های فوق برایتان موثر نبود باید ویندوز ۱۱ خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید. مایکروسافت مداوم اقدام به انتشار آپدیت‌های جدید می‌کند تا باگ‌های سیستمی رفع شوند؛ اگر کامپیوتر شما باگ زیادی را متحمل شده است به احتمال زیاد آیکون وای-فای ویندوز ۱۱ را نیز نمایش نخواهد داد.
دکمه “Windows + I” را فشار داده تا Windows Settings برایتان باز شود و از پنل سمت چپ به “Windows Update” بروید. روی گزینه “Check for Updates” در پنل سمت راستی کلیک کرده و تمامی آپدیت‌های موجود را نصب کنید.
ویندوز 11 را حذف نصب و یا آپدیت کنید
اگر هنوز هم وای-فای برایتان کار نمی‌کند باید اقدام به حذف نصب ویندوز ۱۱ کنید. با این کار ویندوز شما بدون وجود درایورهای ناسازگار نصب خواهد شد و با این کار آیکون وای-فای دوباره به سیستم برمی‌گردد.
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی