نرم افزار چه کسانی به وای فای وصل هستند چیست ؟

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارنرم افزار چه کسانی به وای فای وصل هستند چیست ؟
Mehwdilip 3 سال قبل

سلام میخواستم بدونم نم افزاری هست که بتونیم بفهمیم چه کسانی به وای فای وصل هستند
و اگه هست لینک دانلود نرم افزار چه کسانی به وای فای وصل هستند را قرار دهید ممنون

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 
زمانی که یکی از همسایگان و یا دوستان و آشنایان بدون اجازه و دسترسی شما به مودم و یا وای فای شما وصل میشوند میتواند مشکلاتی مانند کند شدن اینترنت و یا همینطور تموم شدن حجم اینترنتی شما دانست . 
برای مثال اگر چندین کاربر به وای فای شما وصل شود به طور معمول سرعت شما بین این چندین دستگاه پخش میشود تا همه از یک سرعت همگام استفاده کنند . 
که طبیعتا سرعت پایینی است . مخصوصا که الان نیز دیگه بسته هایی با حجم نامحدود نیز وجود ندارد و هزینه اینترنت شما از طریق پهنای باند شما محاسبه میشود . 
اما خب اگر حس میکنید که سرعت اینترنت شما کم شده است و یا حجم مصرفی شما به سرعت تمام میشود , با استفاده از روش زیر میتوانید بفهمید که چه کسانی به وای فای شما وصل هستند . 
برای این کار وارد یکی از دو آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ شوید . 
اگر هر یک از این آدرس ها کار نکرد به دفترچه اهنما روتر خود مراجعه کنید . 
بعد از وارد شدن به صفحه رتر خود , باید به قسمتی بروید که درآن فهرست کاملی از MAC آدرس هایی که به روتر شما وصل شده اند وجود دارند . 
محل قرارگیری این صفحه با توجه به مدل روتر شما ممکن است متفاوت باشد، اما اغلب اوقات این صفحه در زیر مجموعه‎ای از بخش‎های wireless configuration، wireless status یا DHCP client قرار دارد. شما با بررسی دقیق این فهرست می‎توانید متوجه شوید چه تعداد دستگاه به شبکه شما متصل شده است. برای مثال اگر شش آدرس MAC در این فهرست وجود دارد (توجه داشته باشید که هر دستگاهی که به یک شبکه متصل می‎شود آدرس MAC اختصاصی خود را دارد) اما شما تنها ۴ دستگاه در خانه دارید احتمالاً یک مزاحم مشغول استفاده از اینترنت شما است. 
نکته: هر دستگاهی اعم از تلفن‎های هوشمند قدیمی‎، کنسول‎های بازی، دوربین‎های دارای قابلیت وای‎فای و هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به شبکه بی‎سیم را داشته باشد ممکن است در فهرست آدرس MAC قرار داشته باشد. به همین دلیل ممکن است شما در تشخیص دستگاه‎هایی که به شبکه متصل هستند دچار سردرگمی‎ شوید. برای مدیریت بهتر آدرس‎های MAC و این که کدام آدرس مربوط به کدام دستگاه است می‎توانید از وب سایت  macvendors.com استفاده کنید. 
چطور جلوی سارق اینترنت را بگیریم؟
اگر به این نتیجه رسیدید که کسی مشغول سرقت از وای‎فای شما است، بهترین کار این است که تدابیر امنیتی را افزایش دهید. اگر شبکه شما بدون کلمه عبور کار می‎کند، هر چه سریع‎تر آن را فعال کنید. اگر شما همچنان از نام و کلمه عبور پیش‌فرض روتر استفاده می‎کنید، آن را تغییر دهید. برای انجام این کار به صفحه مدیریت روتر خود مراجعه کنید. برای تغییر کلمه عبور در بخش تنظیمات امنیتی روتر به دنبال عبارت PSK یا Pre Shared Key بگردید. تغییر دادن کلمه عبور شبکه وای‎فای باعث می‎شود تا ارتباط تمام دستگاه‎هایی که قبلا به آن متصل بودند قطع شود، بنابراین شما باید بعد از تعیین یک کلمه عبور جدید یک بار دیگر دستگاه‎های خود را به شبکه معرفی کنید.
برای تغییر نام روتر عبارت Service Set identifier م(SSID) را پیدا کنید. معمولا این گزینه در بخش تنظیمات بی‎سیم  روتر قرار دارد. در پایان انتخاب یک سیستم کدگذاری قدرتمند برای شبکه بی‎سیم ضروری خواهد بود. معمولاً بهترین انتخاب در روترهای رایج استفاده از استاندارد WPA2 است.اگر تاریخ تولید روتر شما به قبل از سال ۲۰۰۶ باز می‎گردد، احتمالا با سیستم کدگذاری WPA2 سازگار نخواهد بود. در این شرایط بهتر است به فکر خرید یک روتر جدید باشید.
نرم افزار چه کسانی به وای فای وصل هستند : 
نرم افزار who is on my WI-FI به شما کمک میکند که بفهمید چه کسانی به وای فای شما وصل هستند و اگر شخص غیر معمولی به وای فای شما وصل شد شما را مطلع میسازد . 
لینک دانلود 
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام  
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید : 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر , 
تیم پشتیبانی