نمایش برفک در نصب ویندوز ۱۰ با بوت از طریق فلش

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارنمایش برفک در نصب ویندوز ۱۰ با بوت از طریق فلش
سجاد 3 سال قبل

سلام من ویندوز ۱۰ نسخه ۲۰h2 رو به درستی روی فلش از طریق rufus ریختم. بعد تنظیم بوت از طریق فلش، موقعی که صفحه نصب ویندوز رو میخواد بالا بیاره برفک رنگی نشون میده و تا نیم ساعت که صبر کردم همین وضعیت ادامه پیدا میکنه. با ویندوز نسخه ۲۰۰۴ هم همین مشکل وجود داره.اصلا سر در نمیارم ایراد از چی میتونه باشه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
مشکل چشمک زدن صفحه لپ تاپ یا پرپر زدن صفحه لپ تاپ یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای تمامی کاربران انواع لپ تاپ ها به وجود بیاید. این یک مشکل عمده و عمومی است و به دلایل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. البته این مشکل فقط برای کسانی که لپ تاپ دارند به وجود نمی آید. یعنی ممکن است شما از یک کامپیوتر خانگی یا PC استفاده کنید و با وجود اینکه مانیتورتان کاملا جدا از کامپیوتر است باز هم این مشکل را داشته باشید. 
اما دلیل بروز این مشکلات چه می تواند باشد؟ دلایل متعددی برای بروز مشکل چشمک زدن صفحه لپ تاپ وجود دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل این مشکلات می پردازیم. علاوه بر این در هر قسمت روش حل مشکل را نیز توضیح می دهیم. 
حل مشکل چشمک زدن صفحه لپ تاپ 
یکی از دلایل پرپر زدن صفحه لپ تاپ و کامپیوتر می تواند وجود میدان مغناطیسی یا وسایل الکترونیکی در اطراف مانیتور باشد. این اتفاق بیشتر برای کسانی که از کامپیوترهای خانگی استفاده می کنند رخ می دهد. به عنوان مثال هنگامی که موبایل خود را به مانیتور نزدیک می کنید صفحه شروع به پرپر زدن می کند. یا در بعضی موارد هنگامی که موبایل در حال زنگ خوردن است این مشکل به وجود می آید. راه حل این مشکل بسیار ساده است و کافی است که وسایل الکترونیکی را از لپ تاپ یا کامپیوتر خود دور کنید. اما اگر این کار را کرده اید و مشکل شما حل نشده است ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید. 
یکی دیگر از دلایل چشمک زدن صفحه لپ تاپ و کامپیوتر تنظیمات خاصی است که یا به طور پیش فرض مناسب با سیستم شما تنظیم نشده اند، یا با نصب برنامه ها و نرم افزارهای مختلف تغییر می کنند و ممکن است باعث چشمک زدن یا پرپر زدن صفحه لپ تاپ و کامپیوتر شما شوند. برای رفع این مشکل دو راه دارید که هرکدام را جداگانه توضیح می دهیم. 
راه اول: اگر لپ تاپ یا مانیتور شما با پرپر زدن و پرش های گاه و بی گاه چشم شما را اذیت می کند، برای رفع این مشکل این مراحل را به ترتیب انجام دهید: 
• ابتدا کنترل پنل  Control Panel را باز کنید. 
• وارد قسمت Display شوید. 
• پنجره جدیدی باز می شود. تب آخر این پنجره یعنی Settings را انتخاب کنید و در آنجا بر روی دکمه Advanced کلیک کنید. 
• پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره به تب Monitor بروید. 
• در این قسمت گزینه Screen Refresh Rate را می توانید تنظیم کنید و تغییر دهید که مقدار آن بر حسب هرتز می باشد و عدد آن هرچه بالاتر باشد میزان پرش صفحه کمتر می شود. پس می توانید مقدار آن را کمی بالاتر ببرید تا به نتیجه مطلوب خود برسید. 
راه دوم: اگر با مشکل پرپر زدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر به خصوص در هنگام روشن کردن آن مواجه هستید می توانید از طریق تنظیمات این مشکل را حل کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: 
• ابتدا Control Panel را باز کنید. 
• سپس وارد قسمت Services شوید. 
• پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره گزینه Desktop Windows Manager session Manager را انتخاب کنید. 
• سپس در قسمت Start up Type گزینه Disable را انتخاب کنید. با این کار فایلی را که مدیریت دسکتاپ ویندوز و جلوه های بصری را در اختیار دارد، هنگام روشن شدن غیر فعال می کنید. بعدا می توانید برای فعال کردن این گزینه از همین مراحل استفاده کنید و فقط در انتها به جای گزینه Disable گزینه Automatic را انتخاب کنید. 
یکی دیگر از دلایلی که باعث چشمک زدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر می شود مشکلات مربوط به کارت گرافیک است. عموما علت برفک زدن مانیتور نیز همین می باشد و دلیل آن احتمالا این است که درایور کارت گرافیک خود را به درستی نصب نکرده اید یا آن را آپدیت نکرده اید. برای آپدیت درایور کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر خود می توانید وارد سایت لپ تاپ تان شوید. به عنوان مثال اگر از لپ تاپ hp استفاده می کنید، وارد سایت hp می شوید و در آنجا مدل لپ تاپ خود را جستجو می کنید. پس از آن می توانید تمامی درایورهای به روز شده و آپدیت لپ تاپ تان را بر اساس ویندوزی که نصب کرده اید انتخاب و دانلود کنید. اگر از کامپیوترهای خانگی استفاده می کنید هم می توانید به سایت سازنده کارت گرافیک خود بروید و مدل کارت گرافیک تان را در آن سایت جستجو کنید تا درایورهای آپدیت شده آن را برای دانلود و نصب در اختیارتان قرار دهد. 
اگر تمامی روش های بالا را امتحان کرده اید و مشکل چشمک زدن صفحه لپ تاپ یا پرپر زدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر یا مشکل برفک زدن مانیتورتان حل نشد، احتمالا مشکل یا از پنل صفحه نمایش است و یا از کابل رابط یا فلت لپ تاپ است. برای اطمینان از این امر کافی است لپ تاپ یا کامپیوترتان را به یک مانیتور دیگر متصل کنید و پس از روشن کردن آن اگر مشکلات پرپر زدن و چشمک زدن صفحه نمایش را مشاهده نکردید باید برای تعمیر لپ تاپ یا مانیتورتان اقدام کنید , اما اگر ممکن است یک مقدار دقیق تر توضیح دهید با چه چیزی در صفحه مانیتور مواجه میشوید ایا اصلا سیستم شما بالا می اید یا خیر؟
اما اگر با راهکار باال مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین
همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری
کرده و راهنمایی های الزم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.