هنگ کردن سیستم

ADS


ایمان 3 سال قبل

سلام بنده وقتی مودم رو به سیستم وصل میکنم سیستم هنگ میکنه سیستمم قدیمیه اما نه زیاد رم ۲ گرافیک ۱

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز،
مطلبی در فروم مایکروسافت سال ۲۰۱۲ با همین موضوع مطرح شده، که به نظر همون حدود سن لپ تاپ شماست.
خلاصه این مطلب این هست که علت اصلی هنگ کردن و قفل کردن سیستم در هنگام اتصال به اینترنت مربوط میشه به کارت گرافیک شما و پر شدن بیش از حد RAM کامپیوتر.
برای حل مشکل فقط کافیه موارد زیر رو انجام بدین:
۱- کامپیوترتون رو در حالت safe Mode with network قرار بدین( برای قرار دادن کامپیوتر در این حالت بعد از ریست کردن دکمه F8 رو بزنین) در این حالت کارت گرافیک شما غیر فعال میشه اما شما می تونید به اینترنت متصل بشید. بعد از اینکه به اینترنت متصل شدید و مدتی هم وبگردی کردین اگه کامپیوترتون هنگ نکرد مطمئن باشین که مشکل از کارت گرافیکه.
۲- از حالت safe mode بیرون بیاین و به آدرس زیر برین و مدل کارت گرافیکتون رو انتخاب و اون رو آپدیت کنین.(البته بد نیست درایور بایوس رو هم آپدیت کنین)

۳-بعد از آپدیت کردن کارت گرافیک روی دسکتاپ کلیک راست کنین و پس از انتخاب properties از سربرگ settings گزینه Advanced رو انتخاب و پس از هم سربرگ Troubleshoot رو انتخاب کنین .حالا در اینجا شما باید تیک عبارت ” Enable write combining” رو بردارین و مقدار Hardware acceleration رو روی درجه دو یا سه قرار بدین. پس از ok کردن تنظیماتی که انجام دادین و ری استارت کردن سیستم شما دیگه از شر مشکل هنگ کردن سیستم در هنگام اتصال به اینترنت خلاص میشین.
در ضمن یه نکته رو باید بهتون بگم اونم اینه که سیستم شما در این حالت ممکنه در پخش کردن بعضی از فایل های ویدئویی یه کم گیر کنه.خیلی کم!

البته اگه کارت گرافیک قوی دارین و میخواین مشکل گیرکردن فایل های ویدئویی حل بشه مقدار Acceleration رو روی بیشترین مقدار قرار بدین و تیک write combinig رو بزنین. خلاصه دیگه اینقدر باید آزمایش و خطا کنین تا ببینن بهترین گزینه accelration براتون چیه و آیا به write combining نیاز دارین یا نه.

در ضمن این مشکل بیشتر در مورد مرورگرهای firefox و opera بوجود میاد ولی اگه مثل بعضی ها عاشق چشم و ابروی فایرفاکس نیستین از مرورگر chrome نسخه ۲۲ استفاده کنین(دلیلش هم اینه که کروم برای هر Tab از یک پردازش جدا استفاده میکنه و مثل فایرفاکس و اپرا از پردازش واحد برای همه Tab ها استفاده نمی کنه) دیگه نیازی هم به آپدیت کردن کارت گرافیک ندارین و ویدئوهاتون هم دیگه گیر نمی کنه.
در ضمن در هنگام پخش ویدئوها در وب با استفاده از فلش پلیر مقدار Acceleration فشل پلیر (نه ویندوز)رو روی حداکثر مقدار ممکن قرار بدین.
از نصب کردن برنامه ها ، پلاگین ها و Add-on های اضافی که با اتصال اینترنت سر و کار دارن هم پرهیز کنین.کلاً مخل وب گردی هستن اینا !

ببخشید برای نحوه نوشتار، دیگه ترجمه فشار اوورد XD
این لینکا هم توضیحا هستن اگر با انگلیسی اوکی هستید و نیاز به کمک بیشتر دارید
https://support.mozilla.org/en-US/kb…e-acceleration
https://support.mozilla.org/en-US/kb…uch-memory-ram
 اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی