کامپیوترم داخل لیست شبکه نمایش داده نمیشه حتی کامپیوتر خودم

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارکامپیوترم داخل لیست شبکه نمایش داده نمیشه حتی کامپیوتر خودم
مهدی 3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
کامپیوترم داخل لیست network  نمیاد
منظورم کامپیوتر خودم هست نه لپتاپی که میخوام بهش وصل شم.
من یه کامپیوتر دارم یه لپ تاپ ، وقتی با کامپیوتر وارد لیست شبکه میشم کامپیوترخودم نیست ولی لپ تاپم هست و میتونم بهش وصل شم.
ولی وقتی بخوام با لپ تاپ به کامپیوتر وصل شم اصلا کامپیوتر نمیاد داخل لیست حتی کامپیوتر توی لیست خودشم نیست.
 ممنون میشم کمکم کنید.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
حل مشکل شناسایی و شبکه نشدن دو کامپیوتر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
پینگ گرفتن از سایر کامپیوتر ها برای مشکل وصل نشدن کامپیوتر به شبکه
قبل از شروع اشکال یابی عدم ارتباط دو کامپیوتر در شبکه در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ باید مطمئن شوید که اتصال شما صحیح است. اگر سویچ ها، سیم ها و هر چیز دیگری در اتصالات شما قطع شود، نمی توانید شبکه را برقرار کنید و در نتیجه کامپیوتر ها را هم در شبکه نخواهید دید. برای این که بدانید اتصال صحیح است، باید از سایر دستگاه ها پینگ بگیرید. Win+R را بزنید و CMD را تایپ و اینتر کنید. سپس عبارت ping x.x.x.x را تایپ کنید. به جای X ها باید آیپی کامپیوتر مقصد را وارد کنید. اگر پینگ قابل دریافت نبود، اتصال مشکل دارد و باید بررسی فیزیکی انجام دهید و مجدد مراحل شبکه کردن را چک کنید.
اگر از روش اتصال فیزیکی استفاده کردید و می خواهید سوکت کابل را عوض کنید
پیدا نشدن کامپیوتر در شبکه به دلیل تنظیمات File and Printer Sharing
برای رفع مشکل شناسایی نشدن کامپیوتر در شبکه ویندوز ۷ تا ۱۰ پس از ورود به کنترل پنل، به قسمت Network and Sharing Center بروید و در پنل سمت چپ صفحه گزینه Change advanced sharing settings را بزنید.
حال تب Private را گسترش دهید و مطمئن شوید که Network Discovery روشن باشد. همچنین file and printer sharing و همینطور allow Windows to manage homegroup connections هم فعال باشند. برای اتصال شبکه همه این گزینه ها باید انتخاب شده باشند:
turn on network discovery
turn on automatic setup of network connected devices
turn on file and printer sharing
allow windows to manage homegroup connections
نام Workgroup و مشکل عدم شبکه شدن کامیپوتر
برای شبکه شدن باید همه کامپیوتر ها Workgroup یا Homegroup یکسانی داشته باشند. برای رفع عدم نمایش نام کامپیوتر در شبکه در ویندوز ۷ تا ۱۰ باید بر روی رایانه در دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را بزنید و نام workgroup را ببینید. همه کامپیوتر ها باید همان نام را داشته باشند. در غیر اینصورت برای تغییر نام روی گزینه Advanced System Settings کلیک کنید.
اکنون به تب Computer Name بروید و با زدن Change آن را تغییر داده و یکسان سازی کنید تا مشکل در شبکه Workgroup را رفع کنید. همچنین اگر از Homegroup استفاده می کنید، مطمئن شوید همه کامپیوتر ها داخل یک Homegroup باشند.
تنظیمات فایروال برای نشناختن کامپیوتر در شبکه
برای مشکل شبکه نشدن سیستم ها به تنظیمات Windows Firewall بروید و Allow an app or feature through the firewall را بزنید. سپس File and Printer Sharing را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر آنتی ویروس جداگانه ای نصب کرده اید، باید این کار را داخل آن انجام دهید و یا به طور کلی به صورت موقت آنتی ویروس را غیر فعال کنید.
فعال کردن Computer Browser Service برای اشکال یابی عدم ارتباط دو کامپیوتر در شبکه
این مشکل کمتر احتمال پیش آمدن دارد. به هر حال برای چک کردن این مورد Win+R را بزنید و services.msc را تایپ و اینتر کنید. سپس Computer Browser را پیدا کرده و آن را به صورت دستی فعال کنید.
اگر این سرویس را پیدا نکردید، در سرچ استارت MSCONFIG را سرچ و انتخاب کنید. در پنجره باز شده مطمئن شوید که Startup روی Normal startup تنظیم شده باشد.
همچنین در صورت امکان در ویندوز ۱۰ سرویس Function Discovery Resource Publication را هم روی حالت اتوماتیک گذاشته و مجدد سیستم را استارت کنید. احتمال حل مشکل دیده نشدن کامپیوتر در شبکه توسط این روش وجود دارد.
تنظیمات روتر و پورت ها در مشکلات دیده نشدن کامپیوتر در شبکه
برخی از مودم ها از تنظیماتی استفاده می کنند که برای افزایش امنیت کاربر، در شبکه مخفی می ماند. با توجه به مدل های متنوع مودم ها، نمی تواند تنظیمات یکسانی را معرفی کرد اما شما باید گزینه هایی مانند Client Isolation را غیر فعال نمایید. این تنظیمات در دفترچه مودم و سایت آن توضیح داده شده است. (توصیه می شود پس از اتمام شبکه کردن، مجدد این تنظیمات را فعال سازید)

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی