صفحه آبی مرگ در ویندوز 10

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهصفحه آبی مرگ در ویندوز 10
RISKFAKTOR 5 سال قبل

سلام من یه مشکلی دارم خیلی مهمه باید بر طرفش کنم وقتی دارم با کامپیوتر کار میکنم یهو یه صفحه آبی شکل میاد و تا %۱۰۰میره و می ایسته و هیچ چیزی هم نمیشه انجام داد فقط میشه ریستارت کرد اونم بکنیم بعد یکی دو ساعت کار با کامپیوتر بازم اون صفحه آبی میاد لطفا هر چه سریع تر جواب دهید و ساده ترین و آسان ترین راه رو برای هلش بگین اگه سخت باشه هم اشکال نداره فقط میخوام درست بشه

3 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 5 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

برای حل این مشکل ما به شما دو راه را پیشنهاد میکنیم . ابتدا مراحل زیر را چک کنید و انجام دهید . در ابتدا این نکته بیان شود که مشکل شما میتواند درست نصب نشدن اپدیت ویندوز شما نیز باشد که در روش دوم به شما بر نامه ای را معرفی میکنیم که مشکل شما را بر طرف خواهد کرد.

  • چک کنید که به شبکه اینترنتی پایداری متصل شده باشید. و مطمئن شوید در مراحل آپدیت قطعی اینترنت نخواهید داشت.
  • اینترنت وای فای شما بر روی حالت metered connection قرار نگرفته باشد. برای چک کردن این موضوع به تنظیمات ویندوز بروید و در قسمت Network & Internet>Wi-Fi این موضوع را چک کنید.
  • مطمئن شوید BITS service در Task Manager فعال می باشد. اگر غیر فعال است ، آن را فعال کنید.

حالا بعد از چک کردن موارد بالا ، ویندوز خود را ریستارت کنید. اگر مشکل حل شده است که چه بهتر ، در غیر این صورت ادامه آموزش را بخوانید.

حل مشکل گیر کردن آپدیت در ویندوز ۱۰ اگر مراحل بالا جواب نداده است ، این برنامه را دانلود کنید . این برنامه می تواند بعضی از مشکل های مربوط به گیر کردن آپدیت ویندوز ۱۰ را حل کند.
بعد از دانلود این برنامه ، ابتدا مطمئا شوید پنجره تنظیمات و کنترل پنل بسته باشد. سپس شما باید بر روی برنامه راست کلیک کرده و با Run as administrator برنامه را اجرا کنید. در ادامه پنجره ای شبیه زیر مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت حرف Y را تایپ کنید. پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد و از شما می پرسد که چه کاری می خواهید انجام دهید. با توجه به اینکه مشکل شما مربوط به آپدیت ویندوز ۱۰ می باشد ، گزینه ۲ را انتخاب کنید.

بگذارید برنامه کار خود را انجام دهد و در نهایت به شما بگوید operation is complete . حال دوباره اقدام به آپدیت کردن ویندوز کنید.

باتشکر,
تیم پشتیبانی 

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 5 سال قبل

دوست عزیز اضافه کنیم اگر شما پس از امدن صفحه ابی … با صفحه ای همانند شکل زیر روبرو میشوید در همین قسمت اعلام کنید تا راه کار های جدیدتری را نیز در همین قسمت اضافه کنیم .

 

برا من خود همین عکسه میاد

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 5 سال قبل

در زیر دلایل عمومی صفحه آبی مرگ بررسی می شود. لطفا فهرست کدهای خطای صفحه آبی را برای بررسی و عیب یابی یاداشت کنید.در مقالات بعدی کدهای صفحه آبی مرگ را برای شما شرح می دهیم.
ما مقاله ای تهت همین عنوان داریم که توصیه میکنیم ان را مطالعه کنید .
مشکل صفحه ابی ویندوز : لینک 
بعضی از این مراحل ممکن است نیاز به بالا آوردن ویندوز در حالت Safe Mode داشته باشند. اگر برای شما رفتن به حالت Safe Mode امکان پذیر نیست، این مراحل را انجام ندهید. این راهنمای عیب یابی برای هر نسخه از ویندوز، از جمله ویندوز ۱۰، ویندوز ۸، ویندوز ۷، ویندوز ویستا و ویندوز XP استفاده می شود.

۱.در مرحله اول رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷  باید از خودتان بپرسید که چه کارهایی قبل از ظاهر شدن صفحه آبی مرگ انجام دادید.

آیا شما فقط یک برنامه جدید یا یک قطعه سخت افزاری نصب کرده اید یا یک درایور را به روز کرده اید و یا یک آپدیت ویندوز و غیره نصب کرده اید ، اگر چنین است شانس بسیار خوبی دارید چون به احتمال زیاد تغییر شما باعث ایجاد صفحه آبی مرگ شده و مشکل سخت افزاری نیست.
مراحلی که در زیر ارائه داده ایم بسته به کارها و تغیراتی که شما انجام داده اید راه حل های متفاوتی دارد.
نکته : شما می توانید برای رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ با زدن کلید F8 در ویندوز ۷ و کلید ترکیبی Shift+F8  در ویندوز ۸ و ویندور ۱۰ و رفتن به بوت منو پیشرفته گزینه last known good configuration را انتخاب کنبد تا سیستم به نزدیکترین حالت سالم خود برگردد.
۲. در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ شما می توانید از System Restore برای بازگرداندن تغییرات اخیر سیستم، استفاده کنید.
۳. در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ بازگردانی درایور آپدیت شده به ورژن قبلی با استفاده از Roll back the device driver در ویندوز        می باشد.
۴.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ بررسی کنید که فضای خالی کافی  روی درایو که ویندوز نصب شده است موجود باشد در صورتی که فضای درایو شما کاملا پر باشد صفحه آبی مرگ و سایر مسائل جدی، مانند ذخیره نشدن اطلاعات می تواند رخ دهد.
نکته:مایکروسافت توصیه می کند که حداقل ۱۰۰ مگابایت فضای آزاد را نگه دارید. ولی معمولا توصیه می شود که کاربران ویندوز حداقل ۱۰٪ ظرفیت درایو را خالی نکه دارند.
۵.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ سیستم خود را ویروس کشی کنید بعضی از ویروس ها می توانند یک صفحه  مرگ ، به خصوص آنهایی که رکورد اصلی بوت (MBR) یا بخش بوت را آلوده می کنند، ایجاد کنند.
نکته : اطمینان حاصل کنید که نرم افزار ویروس کش شما به طور کامل به روز رسانی شده است و قابلیت اسکن MBR را دارد.
۶.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ همه بسته های سرویس ویندوز و به روز رسانی ها را اعمال کنید. مایکروسافت به طور منظم  بسته های سرویس برای سیستم عامل های خود را منتشر می کند که ممکن است شامل راه حل هایی برای صفحه آبی مرگ را داشته باشد .
۷.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ بروز رسانی درایور سخت افزار شما می تواند مشکل صفحه آبی شما را برطرف کند . چون مشکل در درایورهای قطعات در برخی مواقع می تواند دلیل اصلی صفحه مرگ باشد.
۸.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷نظیمات BIOS را به پیش فرض آن بازگردانید. یک BIOS دستکاری شده یا ناسازگار می تواند انواع مشکلات تصادفی، از جمله صفحه آبی مرگ را ایجاد کند.
نکته:برای پیش فرض کردن بایوس سیستم خود باید در زمان روش شدم سیستم کلید (Del(Delete را بزنید تا به بایوس هدایت شوید.در بایوس کلید F5 را بزنید.تا بایوس به تنظیمات پیش فرض برگردد.وبعد با کلید F10  تنظیمات را ذخیره و از بایوس خارج شوید.
۹.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ اطمینان حاصل کنید که تمام کابل های داخلی، کارت ها و سایر اجزای نصب شده به درستی در جای خود قرار گرفته اند.سخت افزاری که به طور کامل در جای خود قرار داده نشده است می تواند صفحه آبی مرگ را ایجاد کند،سعی کنید موارد زیر را چک کنید.

  • تمام کابلهای داخلی کیس را جدا کرده و مجدد نصب کنید.
  • رم ها سیستم را خارج و دوباره نصب گنید
  • کارت های جانبی و کارت گرافیک را خارج و دوباره نصب کنید.
  • کابل های هارد را جدا و متصل کنید.و در صورت امکان کابل دیتای هارد را تعویض کنید.

۱۰.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ کامپیوتر خود را با سخت افزار ضروری (پاور،رم،مادربرد،سی پی یو،کارت گرافیک) روشن کنید. یک گام عیب یابی مفید در بسیاری از موارد، از جمله مسائل صفحه مرگ، شروع کامپیوتر شما با حداقل سخت افزار لازم برای اجرای سیستم عامل است. اگر کامپیوتر شما با موفقیت شروع به کار کند، ثابت می کند که یکی از دستگاه های سخت افزاری حذف شده علت صفحه مرگ بوده است.

این روش ها تنها روش هایی هستن که در حال حاضر شما میتوانید برای رفع این مشکل پیش بگیرید در غیر این صورت عوض کردن ویندوز تنها راه قطعی رفع این مشکل است .

باتشکر,
تیم پشتیبانی