به وجود آمدن مشکلات امنیتی

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزاربه وجود آمدن مشکلات امنیتی
مریم 3 سال قبل

سلام. وقت بخیر امروز مشکلی که برای لپ تاپ من پیش اومد این بود که وارد سایت مای فیلم شدم و فیلمی که میخواستم رو روی دانلود زدم. دانلود شروع شد ولی تقریبا همون موقع، یک سایت کاملا جدید روی صفحه باز شد. من برگشت زدم ولی سایت بسته نشد و اینکه سایت قبل هم کاملا بسته شده بود. دقیقا مثل اینکه یک شخص دیگه ای در حال کار با سیستم باشه. حتی بعد از چند دقیقه صفحه یکبار بالا و پایین هم کشیده شد در حالی که من دست نزدم به موس. از طریق ضربدر بالای صفحات، کروم رو کامل بستم و دوباره که وارد شدم همین اتفاق مجددا افتاد و دوباره وارد یک سایت دیگه ای شد. اغلب هم سایت های با موضوعات سیاسی باز میشد. از طرفی یک شبکه وای فای کاملا جدید با اسم ناشناس در لیست شبکه های در دسترس بود و آنتن اون هم کاااملا فول بود. ولی لپ تاپ همچنان به شبکه خونه متصل بودش. و لپ تاپ هات اسپات گوشی رو که بارها قبلا بهش متصل شده بود پیدا نمی کرد. اون شبکه هم دائم میاد و میره. ولی انگار نزدیک باشه علامت آنتن اون کاملا پره. در بخش کنترل پنل و security هم ارور virus protection اومده…الان من باید چه کاری انجام بدم؟ آیا لپ تاپ من هک شده؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بله به احتمال زیاد شخص سومی به اطلاعات شما دسترسی داره. سریعا به اروری که توی بخش سکوریتی هست مراجعه کنید و ببینید چه راه حلی براش داره. فایروال سیستمتونو تنظیم کنید و تمام برنامه هارو از دسترس خارج کنید تا مشکل قطعی رفع بشه. هرچند که اون فرد با برنامه ای وارد سیستمتون نشده. 
دفعه بعد که در شبکه اون سیستم رو دیدید روش کلیک راست کرده و disable رو بزنید.
احتمال داره از طریق شبکه اینترنت وارد سیستمتون شده باشن، پس تنظیمات وای فای رو wpa2 کنید و رمز رو عوض کنید و با مک آدرس دستگاهاتونو قفل کنید. همچنین در صورت امکان شرکت سرویس دهنده تونو عوض کنید.
اگر خیلی دیدید اوضاع جالب نیست پیشنهاد میشه هاردتونو low level format بفرمایید که با برنامه hiren’s boot cd قابل انجام است
اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی

سلام مجدد خدمت شما
ممنون بابت توضیحات خوبتون و وقتی که گذاشتید?
راستش من به طور دقیق نمیدونم چطور باید این کارهایی که گفتید رو اجرا کنم. مثلا تنظیمات فایروال رو به چه صورت تغییر بدم؟ و یا تنظیمات وای فای رو چطور روی wpa2 بذارم؟
ارور virus protection که در بخش security بودش، مربوط به نصب نبودن آنتی ویروس روی لپ تاپ بود که البته چند باری‌ برای نصب‌ اقدام کردیم ولی بخاطر پایین بودن مدل سیستم(Asus 84H)، امکان نصب روی ویندوزش(ویندوز ۷ هستش) نبود.
خواستم بپرسم که چطور باید برنامه ها رو از دسترس خارج کنم و چطور disable کنم اون شبکه وای فای رو؟ چون وقتی روی شبکه ها کلیک راست میکنم فقط گزینه connect دیده میشه و disable نیست.
ضمنا اون حالتی که گفتم سایت جدید باز میشه دیگه اتفاق نیوفتاد بعد از اون روز و اون شبکه وای فای هم دیده نشد دیگه(البته همون روز هم، زمانی که از دسترس خارج میشد یک شبکه دیگه به صورت other network دیده میشد و وقتی میومد ، اون other network میرفت)الان اون other network هستش.
خواستم بپرسم که آیا ممکنه به اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده باشه و اینکه هنوز خطری وجود داره؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

بله موارد بالا ممکن است انجام آن ها کمی سخت باشد و نیاز است توسط یک فرد متخصص انجام شود
پیشنهاد میکنیم با توجه به شرایط یک بار ویندوز خود را تعویض فرمایید و توسط یک آنتی ویروس با لایسنس اورجینال سیسیتم را اسکن فرمایید
به احتمال زیاد موارد که فرمودید یک ویروس تبلیغاتی و یا نرم افزار مخربی بوده