ارور بازی فورتنایت

ADS


همه سوال هاارور بازی فورتنایت
reza 3 سال قبل

سلام و عرض ادب بازی فورت نایت نصب کردم تا میخواد اجرا بشه اخطار اخطار d3d11 میده
ویندوز عوض کردم
کارت گرافیک به روز کردم
تمام نسخه های دایرکتس نصب کردم
بازی رو حذف کردم 
نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهکار بدید
 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در ابتدا بخاطر تاخیر پیش آمده در پاسخگویی بدلیل مشکل فنی عذر میخواهیم.
ارور D3d11.dll در شرایطی ایجاد می شود که فایل d3d11.dll از مجموعه گرافیکی Microsoft DirectX در سیستم حذف شده یا آسیب دیده باشد. در برخی موارد، پیام های خطای d3d11.dll می تواند نشان دهنده یک مشکل در رجیستری، آلودگی به ویروس یا حتی گاهی مشکل سخت افزاری باشد. با این حال، از آنجا که DirectX توسط اکثر بازی های مبتنی بر ویندوز و برنامه های گرافیکی پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد، مشکل d3d11.dll معمولا هنگام نصب یا اجرای این برنامه ها و بازی ها در ویندوز نمایان می شود. پیغام های متنوعی برای این خطا ظاهر می شود که از جمله آن ها موارد زیر است:
This application failed to start because d3d11.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem
The program can’t start because d3d11.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem.
The code execution cannot proceed because d3d11.dll was not found. Reinstalling the program may fix this problem.
این خطا می تواند برای هر برنامه یا بازی که از دایرکت ایکس استفاده می کند و در هر نسخه از سیستم عامل ویندوز از جمله ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ رخ دهد. در ادامه مطلب، مهمترین روش های رفع خطای d3d11.dll را همراه با لینکی برای دانلود فایل d3d11.dll بیان کرده ایم.
ریاستارت کردن ویندوز
یکی از متداول ترین روش های برطرف سازی مشکلات کامپیوتری، بنابر گفته بسیاری از کاربران و کارشناسان فنی، راه اندازی مجدد سیستم است. افراد بسیاری این موضوع را تجربه کرده اند که با یک راه اندازی مجدد ساده می توانند حتی تا ۸۰ درصد مشکلات را برطرف کنند؛ خواه آن مشکل مربوط به شبکه سازی باشد، خواه عملکرد کند یا برنامه های معیوب. و این موضوع فقط مربوط به ویندوز نیست؛ بلکه برای طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله تلفن های هوشمند و روترها و حتی نرم افزارها کار می کند. بنابراین در اولین گام، سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید. مخصوصا اگر مدتی زیادی از آخرین ریاستارت سیستمتان می گذرد.
 
به روز رسانی یا نصب Microsoft DirectX
همانطور که پیش تر نیز بیان شد، این فایل یکی از فایل های موجود در بسته DirectX است که پس از نصب آن در سیستم قرار می گیرد. بنابراین به روز رسانی DirectX می تواند به حل مشکل کمک کند. اینترنت خود را متصل کرده و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
– ابتدا از طریق این لینک وارد صفحه دانلود DirectX شوید و دکمه ی Download را بزنید
– حال تیک هر دو گزینه را بردارید و دکمه ی DirectX End-User Run Web Installer را بزنید تا نصب کننده دانلود شود
– فایل دانلود شده را اجرا کنید و مراحل نصب را طی کنید تا دانلود و به روز رسانی DirectX آغاز شود
به روز رسانی یا نصب Microsoft DirectX
پس از اتمام نصب سیستم خود را ریاستارت کنید و وجود مشکل را دوباره بررسی کنید. دقت کنید که در تمام مراحل بالا اینترنت شما باید متصل باشد.
 
ویروس کشی سیستم
تروجان ها و ویروس های کامپیوتری ممکن است روند اجرای سرویس ها و فرآیندها و همچنین فایل های سیستم عامل ویندوز را تغییر دهند. در نتیجه، خطاهای متنوعی ممکن است رخ دهد. برای پاک کردن این ویروس ها، باید از ابزارهای مخصوص و معتبر حذف نرم افزارهای مخرب استفاده کرد تا در صورت یافتن مورد مشکوکی اقدام به حذف آن کنند. در صورتی که آنتی ویروس بر روی سیستم شما نصب نیست، می توانید از Windows Defender برای این منظور استفاده کنید. برای این کار:
– در کادر جستجوی ویندوز، عبارت windows defender را تایپ کرده و Enter را بزنید
– در صورتی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید Open Windows Defender Security Center را بزنید
– حال Virus & threat protection را بزنید
– سیستم خود را ویروس گشی گنید.
– در نهایت Quick scan را کلیک کنید و تا پایان عملیات جستجو منتظر بمانید
دقت کنید که قبل از انجام اسکن، ابتدا آن را به روز رسانی کنید.
 
استفاده از ابزار System File Checker
System File Checker یا SFC یک ابزار مفید است که فایل های سیستمی خراب شده را شناسایی و تعمیر می کند. از این رو، SFC ممکن است بتواند خطای مورد نظر را حل کند. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید :
– کلیدهای Windows + S را همزمان بفشارید و در پنجره باز شده عبارت cmd را وارد کنید، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید
– در پنجره باز شده عبارت sfc /scannow را وارد کنید و Enter را بزنید
-اجرای دستور sfc
– تا پایان یافتن عملیات منتظر بمانید (ممکن است حدود نیم ساعت طول بکشد) و در صورتی که پیام مبنی بر تعمیر فایل های خراب ظاهر شد، Command Prompt را ببندید و سیستم خود را ریست کنید و پس از بالا آمدن ویندوز برنامه مورد نظر خود را دوباره اجرا کنید
نصب دوباره برنامه
فایل های برنامه ممکن است در هنگام نصب دچار مشکل شوند و به صورت خراب کپی شوند و یا کلا کپی نشوند. بنابراین یک نصب مجدد تمیز برای داشتن فایل های کامل و صحیح ممکن است مشکل را حل کند. بدین منظور :
– کلید های Windows + R را به صورت همزمان فشار دهید
– در پنجره Run عبارت appwiz.cpl را تایپ کرده و Ok را بزنید
-run در appwiz
– در پنجره باز شده بر روی برنامه مورد نظر خود راست کلیک کرده و Uninstall را بزنید و فرآیند پاک کردن برنامه را دنبال کنید
– پس از تکمیل حذف برنامه، سیستم خود را ریاستارت کنید و برنامه خود را دوباره نصب کنید
 
دانلود و کپی فایل DLL
شما می توانید این فایل را به صورت جداگانه دانلود کرده و در پوشه محل قرار گیری آن کپی کنید تا جایگزین فایل خراب شود. برای این کار می توانید از این لینک استفاده کنید. تنها کافی است تا نام فایل dll خود را در کادر جستجوی صفحه اصلی وارد کرده و Enter را بزنید. سپس نسخه مناسب با معماری ویندوز خود را (۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی) دانلود و آن را در مسیرهای زیر کپی کنید:

  • C:\Windows\System32 (برای نسخه ی ۳۲ بیتی)
  • C:\Windows\SysWOW64 (برای نسخه ی ۶۴ بیتی)

همچنین بعضی از برنامه ها ممکن است از پوشه خود برای ضمیمه فایل های dll استفاده کنند. بنابراین آن را در پوشه نرم افزار یا بازی مورد نظر نیز کپی کنید.

اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین
همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری
کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.