ارور boot شدن کامپیوتر

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهارور boot شدن کامپیوتر
F 3 سال قبل

بعد از روشن کردن کامپیوتر وارد صفحه ای میشم please select the boot device مواجه میشم که بعد از انتخاب گزینه ارور no bootable device نمایش داده میشه قبل از ورود به این صفحه هم ۲.۲tb infinity نمایش داده میشه فکر میکنم راه حل غیرفعال کردن ۲.۲tb از منوی boot باشه اما این کار مشکلی ایجاد نمیکنه؟آسیبی به دستگاه نمیزنه؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

ریستارت کردن سیستم برای رفع مشکل No bootable device
ریستارت کردن را می توان دارویی برای رفع خیلی از مشکلات سیستم معرفی کرد. اگر با ارور No Bootable Device Acer مواجه شدید، بهتر است ابتدا کامپیوتر خود را ریستارت کنید. با این کار ساده ممکن است مشکل شما رفع شود.
نحوه حل مشکل No Bootable Device در لپ تاپ Acer و Dell و..
برای رفع ارور No Bootable Device ابتدا سیستم را ریستارت کرده و قبل از روشن شدن کامپیوتر، دکمه F2، F10 یا DEL و یا هر دکمه دیگری که کامیپوتر شما را وارد تنظیمات بایوس می کند را بزنید. (این دکمه در سیستم ها متفاوت است)
سپس به تب BOOT بروید و باید چک کنید که گزینه Primary Boot یا اولویت اول برای بوت شدن روی Hard Drive باشد. اگر به جای گزینه هارد، کلمه None را دیدید، به این معنی است که هارد شما شناسایی نمی شود.
 
در این موارد ابتدا باید دستگاه را خاموش کرده و از کابل برق را جدا کنید. سپس تمام دستگاه های متصل جانبی از جمله موس و کیبورد، فلش و.. را جدا کنید. سپس قطعات داخلی مانند هارد دیسک و سی دی درایو و.. را هم جدا کنید و مجدد از اول همه را به صورت صحیح به دستگاه وصل کنید. گاه به دلیل وجود یک اتصال سخت افزاری بد این اتفاق رخ می دهد و با این کار باید مشکل رفع شود. اگر ارور پایدار بود، سایر روش ها را انجام دهید.
تعمیر سیستم برای رفع ارور No Bootable Device در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
برای حل مشکل No Bootable Device در لپ تاپ و کامپیوتر در این روش ابتدا باید دیسک ویندوز یا فایل های آن که در فلش قابل بوت شدن ذخیره کرده اید را به کامیپوتر وصل کنید. سپس مجدد با روش ذکر شده به تنظیمات بایوس بروید و اولویت بوت را روی فلش یا سی دی بسته به کار خود قرار دهید. (همانند کاری که زمان نصب ویندوز انجام می دهید) تنظیمات را ذخیره و سیستم را ریستارت کنید.
پس از بوت کردن دیسک باید تنظیمات زبان، منطقه زمانی و.. را انجام دهید تا به صفحه ای مشابه تصویر زیر برسید. در این صفحه روی Repair your computer کلیک کنید.
 
اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید، در صفحه ای که باز می شود، گزینه اول یعنی Use recovery tools … را انتخاب کنید و سپس ویندوز ۷ را از لیست پایین انتخاب کنید. حال روی Next کلیک کنید.
 
در لیست ابزار های باز شده، Command Prompt را انتخاب کنید.
 
حال دستور های زیر را خط به خط نوشته و پس از هر خط یک اینتر بزنید و صبر کنید سیستم فعالیت ترمیمی را انجام دهد. (اگر پیامی با مضمون add a new installation to boot list پرسیده شد، Y و سپس اینتر را بزنید.)

  • bootrec /fixmbr
  • bootrec /fixboot
  • bootrec /scanos
  • bootrec /rebuildbcd

پس از پایان فرآیند، Command Prompt را بسته و سیستم را ریستارت کنید.
اگر از ویندوز ۱۰ یا ۸ استفاده می کنید، منوی زیر را مشاهده می کنید که باید گزینه Troubleshoot را بزنید.
 
سپس Command Prompt را انتخاب کنید.
 
در اینجا هم باید دستورات زیر را خط به خط تایپ کرده و پس از هر خط یک اینتر بزنید و صبر کنید سیستم فعالیت ترمیمی را انجام دهد.

  • bootrec /fixmbr
  • bootrec /fixboot
  • bootrec /scanos
  • bootrec /rebuildbcd


اما اگر با راه کار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.