باز نشدن هارد اکسترنال

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارباز نشدن هارد اکسترنال
Behnazmkh 4 سال قبل

سلام‌خسته نباشید از دیشب هارد adata hc660 من بالا نمیادچراغش روشنه و لپتاپ خودش رو شناسایی میکنه ولی هیچ درایوی نمایش داده نمیشه.با یک سیستم دیگه هم امتحان کردم نشد.اگه امکانش هست راهنمایی کنین اطلاعاتم‌خیلی برام‌مهمه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 

اطمینان از مخفی نبودن فایل ها و نداشتن ویروس New folder.exe

قدم اول این است که از مخفی نبودن فایل های درون درایو و نداشتن ویروس New folder.exe اطمینان حاصل کنیم. این ویروس باعث مخفی شدن فایل های درون درایو میشود. برای آموزش تشخیص و از بین بردن این ویروس

قدم اول
ابتدا به قسمت کنترل پنل (Control panel) رفته و گزینه folder options (در ویندوز ۷) و یا گزینه File explorer options (در ویندوز ۸ و ۱۰) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده تب View را انتخاب کرده و طبق عکس گزینه Show hidden files را فعال کنید. ضمنا تیک قسمت های مشخص شده در تصویر را هم بردارید. بعد از آن پنجره را با OK ببندید.

قدم دوم
حالا در همان برنامه Every thing کلمه New folder.exe را تایپ کرده و فایل هایی که با این نام نشان داده میشود همه را پاک کنید.

قدم سوم
در صفحه دسکتاپ کلید های ترکیبی پنجره (Win) و R را بزنید تا پنجره Run باز شود. بعد از باز شدن این پنجره عبارت MSCONFIG را درون آن تایپ کرده و اوکی را بزنید.

قدم چهارم
حالا برایتان پنجره System Configuration باز شده. طبق عکس تب Boot را باز کرده و گزینه Safe boot را فعال کنید. دقت داشته باشید که در قسمت پائینی حالت Minimal را انتخاب کنید.
(اگر برنامه فعال بر روی سیستم دارید ونیاز به سیو دارد این کار را انجام داده و همه برنامه ها را ببندید چون با زدن کلید اوکی سیستم ریست میشود.)

قدم پنجم
با زدن اوکی و تائید آن، سیستم ریست شده و به حالت Safe mood  بالا می آید. در این حالت بد افزار مورد نظر ما غیر اکتیو است و به راحتی میتوانید در آدرس زیر سرس ویروس را پاک کنید.

قدم ششم (آخر)
دوباره طبق قدم سوم و چهارم، پنجره Run را باز کرده و عبارت MSCONFIG را وارد کنید تا پنجره System configuration باز شود. گزینه Safe boot را خاموش و اوکی را بزنید و بعد از آن سیستم خود را ریست کنید.

استفاده از کد دستوری chkdsk در CMD

گاهی اوقات پنهان بودن فایل های یک درایو بخاطر این است که سیستم عامل نمیتواند اطلاعات درون درایو را بشناسد. این اتفاق بخاطر وجود بد سکتور ها یی است که به دلایل مختلف میتوانند بر روی سطح دیسک در هارد هایHDD  ایجاد شوند.
با وارد کردن این کد، سیستم عامل همه بخش های مربوط به این درایو را مجددا چک میکند. اگر اطلاعات موجود بر روی درایو مورد نظر دارای سکتور های خراب باشد، سیستم عامل بد سکتور های این بخش از بافر هارد را اصلاح میکند.

برای این کار در همه ویندوز ها باید گزینه CMD را در قسمت سرچ استارت منو وارد کرده و پس از نمایش بر روی CMD.exe راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

پس از ورود به این صفحه کد دستوری زیر را برای اصلاح دیتا و چک کردن درایو وارد کنید.

chkdsk c: /r

با این تفاوت که بجای حرف C نام درایو (درایو لتر) را بنویسید و اینتر را بزنید. حالا سیستم عامل شروع به اصلاح سکتور های خراب و بازخوانی اطلاعات میکند.
توجه داشته باشید که در میانه انجام این کار توسط سیستم به هیچ عنوان پنجره CMD را نبندید یا سیستم را خاموش نکنید.در غیر این صورت احتمال دارد اطلاعات مربوطه خراب شود یا کلا از دست بروند.
مراحل بالا را امتحان کنید اگر جواب گو نبود حتما به ما اطلاع دهید .
 

 
باتشکر,
تیم پشتیبانی