تبدیل شدن فایل ها به حالت سیستمی و مخفی شدن

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارتبدیل شدن فایل ها به حالت سیستمی و مخفی شدن
mahmoud 4 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من هارد اکسترنالم که به کامپیوتر وصل بودش رو یه لحظه جدا کردم و به لپ تاب زدم بعد یه لحظه تو یکی از درایوهاش که فیلم و سریال دارم رو خواستم مرتب کنم بعد مرتب کردن که دوباره هارد رو به کامپیوتر وصل کردم کلا اون قسمت هایی که مرتب کرده بودم کلا هیچ فایلی نبود و کاملا خالی بودن بعد خیلی روش ها و نرم افزار امتحان کردم و اخرش با یه نرم افزارتونستم فایل ها رو ببینم که به فایل سیستمی تبدیل شده بودن اینم بگم که حجم درایو ام اصلا تغییری نکرده حالا نمیدونم چطوری از اون حالت درشون بیارم، ممنون میشم راهنمایی کنین.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
همانطور که مشاهده کردید به دلیل خجم بالای سوالات سرور بسته شد بابت این مشکل فنی از شما پوزش میطلبیم :
دوست عزیز تنها راه معمول برای دیدن این فایل های پنهان به صورت زیر است
برای حل مشکل مخفی شدن فایل ها در فلش و هارد My Computer را باز نموده و از منوی File گزینه فولدر آپشن  Change Folder And Search Option را انتخاب کنید. سپس از تب view گزینه Show hidden file را انتخاب کرده و کمی پایینتر از آن گزینه  Hide protected operating system files را از حالت انتخاب خارج کنید و سپس همه پنجره ها را Ok بزنید و ببندید. فایلهای شما بصورت کم رنگ در فلش مموری نمایان میشوند و میتوانید از آنها استفاده کنید.
حل مشکل مخفی شدن فایل ها در فلش و هارد
در آخر برای اینکه فایلها از حالت کم رنگ به حالت عادی برگردند میتوانید وارد خط فرمان شوید و سپس اسم درایو فلش مموری را به این شکل :X (بجای X نام داریو خود را قرار دهید) تایپ کرده و Enter بزنید تا وارد درایو آن شوید. سپس دستور attrib -h -s /d /s  را تایپ کنید و Enter بزنید. سپس صبر کنید تا مجددا اسم درایو نمایش داده شود. بسته به حجم فایلهای داخل فلش ممکن است این پروسه از چند ثانیه تا چند دقیقه زمان ببرد. 
حل مشکل مخفی شدن فایل ها در فلش و هارد
پس از نمایش مجدد نام فلش در خط فرمان تمام فایلهای شما به حالت عادی خود برمیگردند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مجددا وارد پنجره Change Folder And Search Option و سربرگ view شده و کلید Restore defaults را فشار دهید تا همه چیز به حالت اولیه خود برگردد و در نهایت کلید Ok را زده و عملیات را به پایان برسانید.
اما اگر شما با روش بالا نمیتوانید فایل را مشاهده کنید این مشکل ۹۹% از سمت ویروس می باشد و حتما حتما حتما توصیه میکنیم هارد را به هیچ سیستم دیگری متصل نکنید ان را به فردی سخت افزار کار معرفی کرده تا فیال های شما را به روش سخت افزاری بازگردانی نمایند , توصیه میکنیم دوستانی که همانند شما فایل های انها به مشکل برخورد کرده بود به انها توصیه کردیم حتما حتما به فردی سخت افزار کار ان را معرفی کنند در غیر اینصورت اگر از طریق نرم افزار های بازگردانی فایل این کار را کنید فایل های شما غیر قابل بازگشت خواهد شد .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی