تفاوت مودم ltd و td lte

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهتفاوت مودم ltd و td lte
امیر 4 سال قبل

سلام وقت بخیر
میخوام مودم سیم کارت خور بخورم یکی زده lte  ویکی زده td lte
لطفا بگین تفاوتشون چیه تشکر پیشاپیش سال نو هم مبارک/

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
در ابتدا جا داره سال نو رو به شما دوست گرامی تبریک بگیم و برایتان سالی پر از نشاط و بدون مشکل ارزو میکنیم در رابطه با سوالتون باید عرض کنم .
مودم های ITD همان مودم های TD-LTE می باشد و به شما توضیح خواهیم داد .
فناوری ۴G-LTE
۴G نسل چهارم شبکه‌های موبایل است که یک اینترنت پرسرعت را روی گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت مجهز به ۴G فراهم می‌کند. LTE نسخه پیشرفته‌ای از فناوری ۴G است که سرعت بیشتر و کیفیت بهتری ارایه می‌دهد. بنابراین؛ تا اینجا باید بدانیم که ۴G یک اینترنت مبتنی بر موبایل و شبکه‌های سلولی است و برای استفاده از آن روی دستگاه‌های دیگری مانند نوت‌بوک و کامپیوتر نیاز به مودم ۴G و یک سیم‌کارت داریم. سرعت اینترنت ۴G در ایران (برخی اپراتورها مدعی هستند که اینترنت ۴.۵G نیز می‌دهند) حدود چند ده مگابیت است. روی ایرانسل به نظر می‌رسد بیشترین سرعت ۴G در بهترین شرایط به ۶۰ مگابیت برسد. 

فناوری TD-LTE
اما TD-LTE چیست؟ یک فناوری برای دسترسی به اینترنت ثابت همانند ADSL یا وایمکس است و آخرین نسل اینترنت پر سرعت ثابت محسوب می‌شود. منظورمان از «ثابت» این است که نیازی به تلفن همراه یا سیم‌کارت موبایل نیست ولی به طور بی‌سیم می‌توان از اینترنت استفاده کرد. پس، تفاوت اول و بزرگ ۴G با TD-LTE در این است که ۴G نیاز به سیم‌کارت تلفن همراه دارد ولی TD-LTE یک اینترنت بی‌سیم مجزا از موبایل است. TD-LTE سرعت دانلود بسیار زیادی دارد و بهترین گزینه برای سازمان‌ها، شرکت‌ها، مجتمع‌های مسکونی، کسب‌وکارهای کوچک و کاربرانی است که نیازمند اینترنت فوق سریع هستند. در TD-LTE روی لینک‌های دانلود کار شده است و سرعت دانلود قابل توجهی دارد. سرعت TD-LTE در جاهای مختلف متفاوت است و براساس اپراتور، منطقه پوشش‌دهی و شرایط دیگر می‌تواند از چند مگابیت تا چند ده مگابیت می‌شود. سرعت روی TD-LTE می‌تواند نامحدود باشد و برحسب سرویسی که دریافت می‌کنید؛ به سرعت‌های بالای ۵۰ مگابیت هم دسترسی داشته باشید. 
 

محدوده پوشش‌دهی
اولین و اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در انتخاب بین مودم ۴G و TD-LTE به این موضوع برمی‌گردد که در شهر و استان شما اینترنت TD-LTE راه‌اندازی شده است یا خیر؟ ایرانسل و مبین‌نت به سرعت دارند مناطق پوشش‌دهی خود را برای اینترنت TD-LTE افزایش می‌دهند ولی هنوز تا پوشش سراسری کل کشور زمان زیادی مانده است. 
در حال حاضر؛ مبین‌نت اینترنت TD-LTE را در شهرهای تهران، ری، کرج، مشهد، کیش، ارومیه، قم، اهواز، گرگان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، رشت و شهر لواسان عرضه می‌کند. . ایرانسل شهرها و استان‌های بیشتری را در برگرفته است. 
بنابراین، ابتدا باید ببینید اصلا به اینترنت TD-LTE دسترسی دارید یا خیر؟ اگر دسترسی ندارید؛ به سراغ خرید یک مودم ۴G بروید ولی اگر در مراکز شهرها یا مراکز استان هستید و به اینترنت TD-LTE دسترسی دارید؛ باید دیگر عوامل تعیین‌کننده را هم بررسی کنید. 
سرعت
اگر سرعت برایتان مهم است؛ اینترنت TD-LTE سرعت بیشتری دارد و اگر در مکان خوبی از نظر پوشش‌دهی باشید؛ به راحتی سرعت دانلود چند ده مگابیتی خواهید داشت. سرعت ۴G شدیدا به آنتن‌دهی موبایل وابسته است. البته، در این میان سرویس‌هایی که اپراتورها عرضه می‌کنند نیز مهم است. هرچه پول بیشتری بدهید؛ سرویس سریع‌تری دریافت خواهید کرد. 

نمونه‌ای از مودم‌های TD-LTE مبین‌نت
قیمت
از نظر قیمتی؛ مودم‌های TD-LTE ارزان‌تر هستند اما بسته‌ها و سرویس‌های اینترنتی TD-LTE گران‌تر هستند. کلا برای اینترنت TD-LTE باید پول بیشتری بدهید و به خاطر سرعت زیادش بسته‌های اینترنت با حجم بالا برایتان مهیا شده است. در TD-LTE کمترین حجم بسته ۴ الی ۵ گیگابایت است ولی در ۴G می‌توانید بسته‌هایی با حجم کمتر خریداری کنید. 
جابه‌جایی
۴G یک اینترنت موبایل است و TD-LTE یک اینترنت ثابت. پس تکلیف در این بخش کاملا مشخص و واضح است. اگر یک فرد دایم در حال حرکت و مسافرت و جابه‌جایی هستید؛ فعلا اینترنت ۴G برای شما بهتر است و به سراغ خرید یک مودم ۴G بروید. TD-LTE در برخی شهرها و نقاط دورافتاده یا کور جواب نمی‌دهد. البته، اپراتورها روی قابلیت جابه‌جایی و بی‌سیم TD-LTE زیاد مانور می‌دهند اما در واقع می‌توان مودم TD-LTE را در یک شهر جابه‌جا کرد و برای رفتن به مناطق کوهستانی، دریا و کویر، بیابان و روستا اینترنت ۴G مطمئن‌تر است. 
با گران شدن مودم TF-i۶۰ در بازار که از هر دو نوع اینترنت ۴G و TD-LTE پشتیبانی می‌کرد؛ اکنون کاربران مجبور شدند دست به انتخاب بزنند و یکی از این دو نوع اینترنت و به طبع آن مودم را انتخاب کنند.
مودم‌های TD-LTE توسط خود شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت به شما داده می‌شوند و نیازی نیست آن‌ها را جداگانه از بازار خریداری کنید. وقتی یک طرح اینترنت TD-LTE را انتخاب می‌کنید؛ مودم هم به شما تحویل داده می‌شود.
معمولا مودم‌های TD-LTE برای مصارف رومیزی و ثابت هستند. اندازه بزرگ، چندین درگاه LAN و WAN، آنتن خارجی و بدون باتری هستند. برعکس مودم‌های ۴G که غالبا در اندازه جیبی و برای مصارف همراه طراحی شدند.
اگر هنوز در انتخاب یک مودم ۴G یا TD-LTE مردد هستید؛ به کاربری خودتان توجه کنید. اگر می‌خواهید همیشه مودم را همراه خودتان داشته باشید و در سفر، دانشگاه، محل کار، ماموریت و غیره از اینترنت استفاده کنید؛ باید اینترنت و مودم ۴G بگیرید ولی اگر به دنبال یک اینترنت بی‌سیم ثابت برای خانه یا محل کار هستید که ارزان‌تر هم باشد و بتوانید دانلود زیاد داشته باشید؛ باید سراغ اینترنت و مودم TD-LTE بروید.
در صورتی که سوالی در این زمینه دارید میتوانید از تیم پشتیبانی بپرسید . با ارزوی سلامتی و موفقیت
 
باتشکر,
تیم شتیبانی