%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a2%d8%a8%db%8c

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزار%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a2%d8%a8%db%8c
آرتین 3 سال قبل

کامپیوتر من مدام صفحه آبی نمایش داده میشه. ویندوز های مختلف هم امتحان کردم ولی متاسفانه جواب نداد. کد ارور ها: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA DRIVER_OVERRAN_STACK_BUFFER

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 
 
درباره‌ی مشکل IRQL NOT LESS OR EQUAL
این خطا در ویندوز XP با این عنوان (IRQL NOT LESS OR EQUAL) شناخته می‌شود ولی در ویندوز ۸.۱ به بالا با عنوان DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL رخ می‌دهد که دلایل مختلفی دارد که بیشتر مربوط به کارت شبکه و حافظه‌ای که در ویندوز می‌گیرد مربوط می‌شود ولی همیشه این مورد نیست و ممکن هست از درایورهای دیگر نیز باشد. چون صفحه آبی مربوط به سخت‌افزار و درایورهای آن هست.
روش‌های حل مشکل
۱- در صورتی که این مشکل قبل از بالا آمدن ویندوز و در حالت Start up رخ می‌دهد:
این مورد برای وقعی هست که موارد زیر رخ داده باشد:

  • مشکل در Page File ویندوز
  • مشکل در سخت‌افزارهای مهم مانند رم و Main Board و …
  • نصب نرم‌افزار سیستمی و کارکرد نادرست آن

در این موارد بوق سلامت آغاز سیستم که از بایوس شنیده می‌شود کمک زیادی به شما می‌نماید به این صورت که تک بوق کوتاه نشانه‌ی سلامت ویندوز هست و بوق‌های بلند به این شرح است.
در صورتی که هیچ کدام از بوق‌های بالا شنیده نشدند دیسک ویندوز را گذاشته و Start up repair را بزنید. چون باید وارد ویندوز بشوید تا بتوانید این مشکل را حل نمایید.
 
۲- وجود مشکل در هنگام کار با ویندوز:
برای فهمیدن دقیق مشکل بایستی وارد Device Manager بشوید و ببنید کدام سخت‌افزار مشکل دارد. درایوری که مشکل داشته باشد در کنار آیکون آن علامت زرد خطر نمایش داده می‌شود.
در درایوری که مشکل وجود دارد بایستی Uninstall کرده و نسخه جدید آن از سایت سازنده دانلود و نصب شد.
در صورتی که مورد فوق نبود بایستی Memory Cache را غیرفعال نمایید. برای این مورد در ویندوزهای بالای ۸.۱ وارد Setting شوید و از مسیر زیر UEFI را غیرفعال نمایید:
Windows 8, 8.1: Settings > Change PC Settings > General > Advanced Startup > Restart Now > Troubleshoot > Advanced Options > UEFI Firmware Settings > Restart
Windows 10: Settings > Update & Security > Recovery > Advanced Startup > Restart Now > Troubleshoot > Advanced Options > UEFI Firmware Settings > Restart
پس از اینکه BIOS/UEFI نمایش داده شد به Advanced Menu رفته و بسته به مدل مادربورد بایستی به دنبال Cache Memory بگردید و آن را Disable نمایید.
در صورتی که مشکل شما رفع نشد، ویندوز خود را Update کرده
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام  
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید : 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر , 
تیم پشتیبانی