خاموش شدن لپتاپ بی باطری بعد از روشن شدن

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارخاموش شدن لپتاپ بی باطری بعد از روشن شدن
اروین 3 سال قبل

سلام ببخشید من یه لپتاپ اچ پی نو دارم که یه مدتیه باطریش رو در اوردم بعد از اون هر وقت لپتاپ روروشن میکنم بعد از چندثانیه خاموش میشه وبعد روشن میشه الان نمیدونم چیکار کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز , 

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ hp

آلودگی یا خرابی فن
همانطور که اشاره کردیم، خاموش شدن لپ تاپ گاهی حالت حفاظتی داشته و واکنشی در برابر مشکلات داخلی دستگاه است. گاهی بر اثر آلودگی و یا خرابی فن لپ تاپ ، دمای لپ تاپ به شکل غیر قابل کنترل افزایش پیدا می کند. در صورت عدم کاهش دمای لپ تاپ، قطعاتی همچون cpu، مادربرد و … در معرض خطر قرار خواهند گرفت. در چنین شرایطی برای جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات ذکر شده، لپ تاپ خاموش می شود.

آسیب دیدگی سخت افزار
یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و کامپیوتر، آسیب دیدگی و یا شکستگی قطعات سخت افزاری دستگاه است. این مساله به ویژه در لپ تاپ هایی که قبلا تعمیر شده اند صدق می کند. رم، پردازنده، مادربرد، منبع تغذیه و کارت گرافی جزء قطعاتی هستند که شکستگی آنها موجب خاموش شدن لپ تاپ خواهد شد.

ولتاژ شارژ اشتباه
اگر لپ تاپ اچ پی شما حین اجرای یک برنامه یا بازی خاموش می شود، احتمالا ایراد از ولتاژ شارژ است. برخی از برنامه های حرفه ای و بازی های سنگین برای اجرا شدن به ولتاژ بالایی نیاز دارند. استفاده از شارژرهای توان پایین مانع از رسیدن ولتاژ کافی برای اجرای این برنامه ها می شود. در نتیجه سیستم حین اجرای بازی و به صورت ناگهانی خاموش می شود.

معیوب بودن درایورها
معیوب بودن درایورهای سیستم هم یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ به شمار می رود. چنانچه سیستم عامل یا درایورها را تغییر داده باشید، احتمال بروز مشکل در درایورها وجود دارد. در این صورت موقع اجرای برنامه ها و استفاده حداکثری از بایوس لپ تاپ اچ پی، دستگاه خاموش می شود.

خرابی منبع تغذیه
منبع تغذیه یک جعبه کوچک همراه با فن است که معمولا در بخش پشتی لپ تاپ تعبیه شده است. اگر این بخش ایرادی داشته باشد و به درستی کار نکند، لپ تاپ به صورت ناگهانی خاموش خواهد شد.

مشکلات سیستم عامل
مشکلات و معایب موجود در سیستم عامل هم می توانند منجر به خاموشی ناگهانی لپ تاپ شوند. برای اطمینان از این مساله لپ تاپ hp تان را ریستارت کرده و هنگام بوت شدن  آن را بر روی CMOS تنظیم کنید. اگر سیستم پس از کامل شدن تنظیمات CMOS خاموش نشد، سیستم عامل شما دچار مشکل است و باید مجددا آن را نصب کنید.

ویروسی شدن سیستم
ویروسی شدن سیستم به ندرت منجر به خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود، اما نباید از آن غافل شد. برخی از ویروس ها کامپیوتر را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در سیستم اجرا می شوند.

چگونه مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را برطرف کنیم؟
برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ اچ پی و سایر برندها روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها بسته به علت بروز مشکل متفاوت هستند. اگر ایراد از فن باشد، با تمیز کردن، تعمیر و یا تعویض این قطعه می توان مساله را حل کرد. سخت افزارهای آسیب دیده یا شکسته باید بررسی شده و به شکل تخصصی تعمیر یا تعویض گردند. حذف و نصب مجدد درایورها هم گاهی منجر به رفع مشکل و عادی شدن روند کار دستگاه خواهد شد.
تعمیر و تعویض منبع تغذیه و در نهایت ویروس کشی هم تحت شرایطی مشکل را برطرف خواهند کرد. توصیه می کنیم برای تعمیر لپ تاپ اچ پی خود از تکنسین های دوره دیده این حوزه کمک بگیرید. تیم آی تی نمایندگی لپ تاپ HP در مرکز سخت افزار ایران ضمن بررسی دقیق دستگاه و شناسایی دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ، مشکل را به شکل حرفه ای برطرف می کنند.

اما اگر با مشکل های بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد . 
لینک ثبت نام 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید 
بسته پاسخگویی سریع 
با تشکر, 
تیم پشتیبانی