داغ کردن لپ تاپ

ADS


Abolfazl-1234 4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. 
لپ تاپ من چند دقیقه بعد از روشن کردن به شدت داغ میکنه، بدون اینکه برنامه ای رو باز کنم.
یبار موقع روشن کردن لپ تاپ وارد تنظیماتش شدم تا ویندوز لود نشه ببینم داغ میکنه بازم یا نه، که دیدم همونجور داغ می کنه. 
لپ تاپم هم HP هست
ممنون میشم راه حلشو بهم بگید

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
خیلی ممنون از بابت توضیحات کامل شما اگر امکان دارد برای ما در قسمت کامنت ذکر کنید چند وقت است لپ تاپ را تهیه کرده اید ؟ همچنین لطفا زمانی که به بیش ترین حد از داغ شدن کامپیوتر رسیدید لطفا با فشاردادن کیلید ترکیبی contrl + shift + esc وارد تسک منیجر شوید , و بررسی کنید سر برگ CPU  و Disk چند درصد می باشد , لطفا نتیجه را به ما اعلام کنید .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

لپ تاپ خیلی وقته دارمش ولی یادم نیست از کی اینجوری شد
Cpu که صفره. Disk هم همینطور
اصلا بدون وارد شدن به ویندوز داغ میکنه
چند جا بردم خدا رو شکر تا حدودی بهتر شده
الان دو قسمتش داغ میکنه
یکی هاردشه که کمی داغ می کنه (بدون اجرای برنامه ای)
یکی دیگشم نمیدونم اسمش چیه، یک چیز مربعی شکله که وصله به مادربرد و یک قطعه پلاستیکی ( جدا) روشه.
و البته زیر تاچ لپ تاپه.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

دوست عزیز با توجه به توضیحات شما ممکن است فن لپ تاپ شما مشکل داشته باشد و نتواند به صورت درست سیسیتم را خنک کند
بهتر است حتما سیستم را به نمایندگی های مربوطه و یا افراد متخصص نشان داده تا آن ها سلامت فن و همچنین خروجی های هوا را به صورت دقیق برسی کنند و در صورت نیاز آن ها را تعمیر و یا تعویض نمایند

اتفاقا چند چا بردم اونهاهم گفتند که شاید در فن مشکلی باشه اما تست کامل که کردن دیدن نه، هیچ مشکلی نداره.
اون قطعه که گفتم خیلی داغ میکنه، اگه اشتباه نکنم گرافیکشه (آنبورد) چون از داخل تنظیماتش روی سیو باتری گذاشتم که نیروی کمی مصرف کنه و دیدم همون قطعه داغیش کمتر شد.
چیزی که یادم اومد قبلا باتری بایوس لپ تاپم خراب شده بود و من فکر میکردم اطلاعات خود بایوس خراب شده، به همین خاطر از چند جا فایل بایوس رو دانلود کردم که البته نتونستم هم درست نصبشون کنم.
حالا میگم امکانش هست که الان واقعا اطلاعت خود بایوس آسیب دیده باشه؟؟؟
چون یجا شنیدم که میشه از طریق بایوس قدرت هر بعضی از قسمت هارو کم و زیاد کرد. اگه واقعی باشه چجوری باید برم توش و قدرت گرافیک رو پایین بزارم؟؟؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

بله امکان انجام این کار ها از طریق بایوس در صورتی که سیسیتم شما از آن پشتیبانی کند وجود دارد اما در لپ تاپ ها معمولا این قابلیت به صورت عادی وجود ندارد و فقط در برخی از لپ تاپ های گیمینگ حرفه ای میتوان آن را پیدا کرد
در حالت کلی احتمال این که سیسیتم شما دچار مشکل سخت افزاری باشد بسیار بالا تر میباشد و با توجه به توضیحات شما تنها راه حل آن برسی دقیق تمام قطعات به صورت سخت افزاری توسط یک فرد متخصص میباشد

لپ تاپم رو چند جا بردم، که سر در نیوردند. یکیشون فقط خمیر سیلیکون عوض کرد، که بعدش تغییر خاصی هم نکرد.
ببخشید الان اگه یه نسخه دیگه بایوس روش نصب کنم احتمال داره که بهتر بشه؟
اگه احتمال نداره بهم بگید چطوری از داخل ویندوز مصرف همه قطعات لپ تاپ رو پایین ترین حالت ممکن بزارم، تا داغیش کمتر شه.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

اگر بایوس را به اشتباه نصب کرده باشید تنها راه درست کردن آن به صورت سخت افزاری میباشد و نیاز به ابزار های حرفه ای برای انجام این کار دارد 
ما هیچ گاه پیشنهاد نمیکنیم که آپدیت بایوس توسط کاربر انجام شود و همیشه میگوییم که این کار توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود زیرا در صورت بروز کوچکترین اشتباه در آپدیت بایوس سیسیتم شما دچار مشکلات جدی میشود
اما برای کم کردن میزان استفاده قطعات شمامیتوانید از آموزش زیر کمک بگیرید 
اگر باز هم مشکل شما رفع نشد ۱۰۰% مشکل شما سخت افزاری میباشد و با نرم افزار امکان حل آن وجود ندارد
آموزش کامل تنظیمات Power Options در ویندوز
وارد شدن به قسمت Power options در ویندوز
برای وارد شدن به قسمت Power Options در ویندوز، روی منوی استارت کلیک کنید و عبارت power Options را در قسمت جستجو تایپ کنید. چند لحظه صبر کنید تا نتایج نمایش داده شود، سپس روی گزینه‌ی power options کلیک کنید.

بسته به نوع سیستم شما و اینکه سیستم شما کامپیوتر PC است یا لپ‌تاپ، ممکن است با گزینه‌های Balanced (Recommended)، Power saver و High Performance مواجه شوید.

اگر بخواهید، میتوانید دکمه‌ی پاور(روشن و خاموش کردن) روی لپ‌تاپ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در صورتی که آن را فشار دهید، سیستم خاموش نشود! بله، اگر ممکن است اشتباها دستتان به کلید Power روی لپ‌تاپ بخورد و به صورت اتفاقی خاموش شود، میتوانید آن را غیر‌فعال کنید. برای این کار، کافیست در این صفحه گزینه Choose what the power button does را از سمت چپ در این صفحه انتخاب کنید. حالا گزینه‌ی مقابلِ When I press the power button را روی حالت Do nothing قرار دهید. با انجام این کار، اگر کلید پاور را لمس کنید سیستم شما خاموش نمیشود. در نهایت گزینه Save Changes را انتخاب کنید.

تغییر تنظیمات حالت‌های power Plan
همانطور که گفتیم، ممکن است در این صفحه چندین گزینه مثل  Balanced (Recommended)، Power saver و High Performance وجود داشته باشد. شما میتوانید تنظیمات این گزینه‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید. برای این کار کافیست روی یکی از این موارد کلیک کنید تا انتخاب شود (کنارش تیک بخورد)، سپس گزینه‌ی Change plan settings را انتخاب کنید.

  • در مقابل گزینه‌ی Turn off the display باید مدت زمانی را انتخاب کنید که بعد از آن، مانیتور سیستم غیر‌فعال شود.
  • در مقابل گزینه‌ی Put the computer to sleep نیز مدت زمانی را انتخاب کنید که میخواهید پس از آن، سیستم به صورت خودکار به حالت Sleep برود.


در نهایت گزینه Save changes را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره شوند.
اگر در این قسمتی تغییراتی دادید، سپس تصمیم گرفتید آن‌ها را به حالت اولیه و کارخانه‌ای برگردانید، میتوانید با انتخاب گزینه‌ی Restore default settings for this plan در پلنِ مربوطه، این کار را انجام دهید.

اضافه کردن یک پلن جدید به تنظیمات power options
میتوانید به جای اینکه تنظیماتِ پلن‌های پیش‌فرض را تغییر دهید، یک پلن جدید با تنظیمات مورد نظر بسازید و پلن‌های پیش‌فرض را به حال خود رها کنید! برای این کار از سمت چپ صفحه گزینه Create a power plan را انتخاب کنید.

حالا بسته به نوع پلنی که میخواهید داشته باشید، یکی از پلن‌های پیش‌فرض را به عنوان پلن شبیه به پلن خود انتخاب کنید (هرکدام را که انتخاب کنید، زیاد مهم نیست زیرا بعدا میتوانید به راحتی تنظیمات را تغییر دهید) و در پایین صفحه نیز یک اسم برای پلن خود انتخاب کنید.

در صفحه‌ی بعد نیز گزینه‌های Turn off the display و Put the computer to sleep را نیز به نحوی که در بالا شرح دادیم تنظیم کنید، یعنی:

  • در مقابل گزینه‌ی Turn off the display باید مدت زمانی را انتخاب کنید که بعد از آن، مانیتور سیستم غیر‌فعال شود.
  • در مقابل گزینه‌ی Put the computer to sleep نیز مدت زمانی را انتخاب کنید که میخواهید پس از آن، سیستم به صورت خودکار به حالت Sleep برود.


Create را بزنید تا پلن شما ساخته شود. حال در کنار پلن‌های قبلی در صفحه‌ی Power options میتوانید پلن خود را ببینید.

تنظیمات پیشرفته (Advanced Options) در قسمت Power Options
توصیه میکنیم که زیاد به این قسمت کاری نداشته باشید و به همان تنظیماتی که در بالا اشاره کردیم قناعت کنید و آن‌ها تنظیم کنید. ولی به هر حال اگر بخواهید کنترل بیشتری روی سیستم خود داشته باشید، باید بدانید که تنظیمات پیشرفته‌ای نیز وجود دارد که میتوانید آن‌ها را نیز در قسمت Power options تنظیم کنید.
هشدار: توصیه اکید میکنیم که اگر کاربر حرفه‌ای نیستید، به تنظیمات این قسمت کاری نداشته باشید. زیرا با تنظیم اشتباه در این قسمت، میتوانید کارایی سیستم خود را کاهش دهید و یا آن را با مشکلاتی مواجه کنید.
برای اینکه وارد این قسمت شود، پلن مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس گزینه Change plan settings را انتخاب کنید. حالا در صفحه‌ی بعد، از پایین صفحه گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.

در این قسمت تنظیمات بسیاری درباره قسمت‌های مختلف سیستم خود میبید که میتوانید تک‌تک آن‌ها به نحوی که دوست دارید تنظیم کنید. مثلا تنظیمات هارد درایو، تنظیمات پورت USB، تنظیمات PCI Express، تنظیمات مصرف پردازنده (CPU) و… را در این صفحه خواهید دید. تعدادی از تنظیمات قابل دسترسی و قابل تغییر در این صفحه به شرح زیر هستند:

  • Hard disk
  • Desktop background settings
  • Wireless Adapter Settings
  • Sleep
  • USB settings
  • Power buttons and lid
  • PCI Express
  • Processor power management
  • Display
  • Multimedia settings
  • Battery

توجه: قسمت power Options و تنظیمات آن، در ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ تا حدود بسیار زیادی مشترک هستند.