%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%b3

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاوره%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%b3
محمدرضا 3 سال قبل

سلام میخواستم یکم راجب مینی کیس ها بدونم اول یکم راجب خصوصیلتش توضیح بدید بعد اینکه مینی کیس بدرد برنامه نویسی میخوره؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
مینی کیس چیست و مزایا و معایب آن کدامند؟

مینی کیس ها همان کیس های عادی هستند با این تفاوت که در ابعادی کوچک تر طراحی و تولید شده اند. این مینی کیس ها در هر برندی مشخصه ای در نام خود دارند که نشان دهنده این ویژگی است. در این مقاله قصد داریم به صحبت درباره مینی کیس و مزایا و معایب آن بپردازیم.
تفاوت مینی کیس و کیس بزرگ
در حقیقت تمام مشخصه های یک کیس کامپیوتر وابسته به نیاز کاربر است و تفاوت مهم مینی کیس ها با کیس های عادی در ابعاد آن است که این مورد نیز به انتخاب خود افراد است.
در کیس هایی با ابعاد بزرگ تر شما می توانید به راحتی چند هارد اضافه کنید، در صورتی که در مینی کیس ها به دلیل ابعاد کم آن این امکان وجود ندارد.

مینی کیس و کیس بزرگ

همچنین در مینی کیس ها شما تنها می توانید از گرافیک های متناسب با این نوع کیس استفاده کنید، در صورتی که در مورد کیس های عادی چنین محدودیتی وجود ندارد.
اما این ویژگی بارز مینی کیس ها، سبب شده تا این محصول به دلیل ابعاد کوچک و فضای کمی که اشغال می کند طرفداران زیادی برای خود داشته باشد.

 
 
 

مزایای مینی کیس ها
این مینی کیس های کوچک ویژگی های مثبت زیادی دارند که محبوبیت آن ها را در بین مردم افزایش داده است. این کیس ها به دلیل ابعاد کمی که دارند قابلیت مخفی سازی دارند. از جمله دیگر مزایای آن:

  • طول عمر مفید
  • مصرف کم
  • پشتیبانی از تمام سیستم عامل ها

۱. طول عمر مفید
این مینی کیس ها عمر مفیدی برابر با ۱۸۵۰۰۰ ساعت به نسبت کیس های عادی دارند، زیرا خرابی در اثر گرد و غبار ندارند، همچنین در شرایط سخت به دلیل مقاومت خوبی که دارند به راحتی بازدهی دارند.
این مینی کیس ها از خرابی های ناشی از حرارت موضعی پردازنده نیز در امان هستند و البته دچار ترکیدگی خازن و مقاومت نیز نمی شوند.
۲. مصرف کم
استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری در پردازنده های این مینی کیس ها سبب شده تا مصرف انرژی کاهش یابد و در نتیجه حرارت کم تری نیز تولید می شود.

مینی کیس و مزایا و معایب

برای خنک نگه داشتن این مینی کیس ها، بسته به نوع آن می توان از هیت سینک، خنک کننده، رادیات مسی و … استفاده نمود. همچنین در بعضی موارد گرما توسط جداره آلومینیومی به بیرون منتقل می شود. در چنین شرایطی به دلیل این که کار انتقال گرما را خود بدنه مینی کیس انجام می دهد، کمی گرم خواهد شد که تاثیری بر روی عملکرد سیستم نخواهد داشت.
توجه داشته باشید که برای خروج گرما لازم است مینی کیس را بر روی یک پایه قرار دهید تا جریان هوا در مینی کیس به خوبی اتفاق بیفتد.
۳. پشتیبانی از تمام سیستم عامل ها
در واقع این مینی کیس ها به لحاظ سخت افزاری شبیه به همان کیس های عادی هستند و تمامی سیستم عامل ها از جمله android , 10 , 2003 , 8.1 , 7 , Linux بر روی آن ها قابل استفاده است، همچنین در این مینی کیس ها می توان از تمام نرم افزار ها نیز استفاده کرد.
با توجه به موارد گفته شده و نیز گزارش کارشناسان، شما می توانید بدون نگرانی برای طولانی مدت رو این مینی کیس ها حساب کنید.
اما در این باره لازم است توجه کنید که هر سال یک بار فن آن را تمیز کنید، به خصوص اگر مینی کیس شما در محیطی قرار دارد که گرد و غبار در آن جا زیاد است.
معایب مینی کیس ها
از آن جا که این مینی کیس ها دارای ابعاد کوچکی هستند، معمولا قرار گیری آن ها در در هر جایی امکان پذیر است. به همین دلیل اغلب در روی میز قرار می گیرند و یا گاها در شرایط خاصی به دیوار متصل می کنند. در این صورت به دلیل اینکه سیم و کابل های متعددی به دستگاه متصل است، احتمال افتاد آن و برخورد با زمین در اثر کشیدگی کابل ها و یا عوامل دیگر زیاد است. البته این امر به طور ۱۰۰% پیش بینی نشده و راه حلی برای آن به طور جدی در نظر گرفته نشده است!
اما نگران نباشید، با توجه به نگه دارنده های داخل کیس و نیز جداره پلاستیکی آن، احتمال آسیب دیدن قطعات سخت افزاری در داخل مینی کیس، به صورت حداکثری کاهش یافته است.
اما مشکل دیگری که این مینی کیس ها دارند، قابلیت ارتقای کمتر آن ها نسبت به کیس های معمولی است. البته ابن بدان معنا نیست که شما هیچگونه قابلیت ارتقا ندارید! در این کیس های کوچک نیز امکان ارتقا رم، هارد، سی پی یو و… وجود دارد اما باید دقت کنید که شما در نهایت فضای کمی دارید و نمی توانید از هر نوع قطعات، برای کیستان استفاده کنید.

اما اگر با راه کار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع

با تشکر,
تیم پشتیبانی