روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ با وجود روشن بودن چراغ آن و آمدن صدای فن

ADS


همه سوال هاروشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ با وجود روشن بودن چراغ آن و آمدن صدای فن
سید علی علوی 3 سال قبل

سلام وخسته نباشید بنده لپ تاپ ایسوسx541uv دارم الان چند باری میشه که وقتی بعد چند دقیقه رو حالت اسلیپ میره وقتی یه دکمه میزنم تا از حالت اسلیپ خارج شه لپ تاپ روشن میشه ولی صفحه نمایشش خاموش میمونه چند سری همین طور شد دکمه پاورو نگه داشتم تا خاموش بشه چون با یه بار زدن دکمه خاموش نمیشد.الان هم همینطور شده .چیکار کنم مشکل چیه

abmi  

اول باتری رو دربیار دوباره بزن
بعد اگه ویندوز اجرا شد از بخش ویندوز اپدیت اپدیتش کن چون ممکنه درایور نصب نشده باشه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
به دلیل مشکلات فنی ممکن است سوالات به دست شما نرسیده باشد به همین علت مجدد به شما پاسخ خواهیم داد .

مراحل زیر را تست بفرمایید .

بعضی از راه حل ها در واقع از طریق میانبر و پاک کردن صورت مسئله مشکل شما را حل می کنند و بعضی نیز به صورت اساسی مشکل سیاه شدن ویندوز پس از خارج شدن از اسلیپ را بر طرف می سازند.

خاموش کردن Turn of Hibernation

– بر  روی  Start Menu کلیک کنید. و در باکس جست و جو عبارت “Command Prompt” را تایپ و اولین نتیجه را با راست کلیک کردن از طریق administrator اجرا کنید.
–  در پنجره باز شده عبارت  “powercfg /h off” را تایپ کنید تا حالت hibernation را روی رایانه خود خاموش کنید.
– پس از اجرای دستور- اگر اجرا شود خروجی به شما نشان داده نخواهد شد – فقط کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
غیرفعال کردن Hibernation  ریشه مشکل را حل نمی کند، اما به هر حال ممکن است مفید باشد. برای بسیاری از افراد حالت Hibernation  ، کاملا بی استفاده است و یکبار هم از ان استفاده نکرده اند.

ایجاد تغییرات در Power Options

– روی منوی Start خود کلیک کنید و گزینه “Power Options” را تایپ کنید و اولین نتیجه را باز کنید.
– حالا بر روی گزینه “Choose what the power button does” در قسمت چپ کلیک کنید.
– روی “Change settings that are currently unavailable” در بالای این صفحه کلیک کنید.
– به پایین بروید تا زمانی که “Turn on Fast Startup” را پیدا کرده و تیک آن را بردارید.
– حالا تغییرات را ذخیره کنید و آن را ببندید و مجددا کامپیوتر خود را دو بار راه اندازی کنید – دقت کنید دوبار مهم است.

تنظیمات شبکه

– روی منوی Start کلیک کنید و “Network and Sharing” را تایپ کنید و Network and Sharing Center را باز کنید.
– حالا روی “Change adapter settings” در قسمت چپ کلیک کنید.
– حال بر روی آداپتور اینترنتی که فعال است راست کلیک کرده و Properties را کلیک کنید.
– حالا روی دکمه Configure در بالا سمت راست کلیک کنید و به تب Advanced بروید.
– در اینجا، “Wake on Magic Packet” را پیدا کرده و آن را به Disabled تغییر دهید. همین کار را برای “Wake on Pattern Match” نیز انجام دهید.
– روی OK کلیک کنید و تنظیمات را ذخیره کنید، سپس ۲ بار کامپیوتر خود را ری استارت کنید – دقت کنید دوبار مهم است.
این راه حل نیز برای بسیاری از افراد کار کرده است، اما اینکه برای شما کار کند یا خیر اصلا مشخص نیست و باید یکبار امتحان کنید تا متوجه شوید.
متغیرهای مختلفی وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد کند و این به دلیل پیچیدگی ویندوز می باشد.

به روز رسانی درایور کارت گرافیک

یکی از کار های خوب مایکروسافت زمانی بود که تصمیم گرفت آپیدت درایور ها در ویندوز به صورت اتوماتیک صورت بگیرد. این باعث می شد که شما نخواهید به دنبال آپدیت درایور ها بگردید و با دردسر های ان سر وکله بزنید. با این حال، این کار معنیش این نیست که همیشه برای شما کار می کند. به خصوص زمانی که حرف از سخت افزار حساسی مانند GPU به میان می آید. هنگامی که مشکلی مانند سیاه شدن صفحه نمایش رخ می دهد، می توانیم با اطمینان بگوییم که به نحوی با GPU در ارتباط است.
بنابراین اول از همه چیز توصیه می کنیم درایور هایتان را بروز رسانی کنید.اگر مسئله همچنان ادامه داشت، بهترین راه این است که به صورت دستی درایور ها را بروزرسانی کنید. ممکن است به نظر برسد کار سختی است اما واقعا اینطور نیست و سایت های زیادی راهنمایی های لازم را برای شما انجام می دهند.
بنابراین اگر می خواهید آپدیت خودکار را قطع کنید و از این به بعد به صورت دستی انجام دهید. مراحل زیر آپدیت خودکار را غیر فعال می کند :
– در نوار جستجو، System settings  را تایپ کنید و “View advanced systems settings“ را باز کنید.
– تب Hardware را انتخاب کرده و Device installation settings را باز کنید.

– تنظیمات خودکار را غیرفعال کنید و تغییرات را تأیید کنید

راه اندازی مجدد درایور گرافیک با کلید میانبر

این یک راه حل نیست، اما می تواند مسکّنی باشد تا بعدا مشکل را به صورت کامل عیب یابی کنید. حال با یکی از راه حل های ارائه شده در این مطلب یا با استفاده از سایت های دیگر. در هر صورت، یک صفحه نمایش سیاه وجود دارد و شما نمی توانید الان کاری از پیش ببرید.
یک کلید ترکیبی میانبر وجود دارد که گرافیک کامپیوتر شما را مجددا راه اندازی می کند و ممکن است صفحه نمایش شما دوباره روشن شود.
دکمه های ترکیبی که باید امتحان کنید عبارتست از Windows key + Ctrl + Shift + B. این کار به طور اتوماتیک کارت گرافیک شما را ری استارت می کند و باید صفحه نمایش ویندوز از حالت Sleep خارج شود.

حذف برنامه های مشکل ساز

در حالت اسلیپ استفاده از سیستم کاهش می یابد. اما هنوز برنامه ها باز نگه داشته می شوند تا بتوانید کار را ادامه دهید. با این حال، برخی از این برنامه ها، به ویژه مواردی که از قبل نصب شده اند، می توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. بطور مثال، برخی از برنامه های ارائه شده توسط OEM به عنوان یک نرم افزار پشتیبانی می تواند عملکردهای منفی بر روی سیستم شما بگذارد. به خصوص آنهایی که دارای مدیریت انرژی هستند.
بنابراین، به جای اینکه ویندوز ۱۰ را کاملا حذف کنید، توصیه می کنیم برنامه های مشکل ساز را حذف کنید. برای انجام این کار به این مراحل مراجعه کنید:
– Control را در Windows Search تایپ کنید و Control Panel را باز کنید.
– روی “Uninstall a program“ کلیک کنید.
– برنامه هایی که مربوط به power هستند را unistall کنید.
– کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

BIOS به روز رسانی

یکی دیگر از دلایل ممکن برای مشکل سیاه شدن صفحه نمایش ویندوز پس از خارج شدن از اسلیپ، فریمور BIOS باشد. هر چند آپدیت BIOS  کار سختی نیست اما بسیار با دقت باید انجام بگیرد. اگر در فرایند بروز رسانی برق قطع شود ، دیگر باید قید مادربورد را بزنید.

غیر فعال کردن onboard graphics

بسیاری از لپ تاپ های معاصر با پیکربندی dual-GPU می آیند. آداپتور گرافیکی پردازنده برای زمان بیکاری استفاده می شود در حالی که گرافیک اختصاصی تنها زمانی که لازم باشد کار می کند. این نوع عملکرد برای کاهش مصرف برق موثر است. با این حال، گاهی اوقات دارای مشکلاتی با حالت sleep هستند.
با توجه به مقدمه بالا، توصیه می کنیم به طور موقت آداپتور گرافیکی داخلی را غیر فعال کنید و از گرافیک اختصاصی استفاده کنید.
چند راه برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید GPU suite, Control Center یا Catalyst برای غیر فعال کردن کارتintegrated graphics استفاده کنید. از سوی دیگر، شما می توانید دستگاه را به طور کامل از طریق system settings غیر فعال کنید.
در اینجا نحوه انجام کار را آموزش می دهیم:
– روی Start کلیک راست کرده و Device manager را باز کنید.
– به Display adapters بروید و زیر منو ها را باز کنید.
–  بر روی  onboard GPU راست کلیک کرده و آن را غیر فعال کنید.

– رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید و امیدوار باشید که مشکل حل شده باشد.

غیرفعال کردن حالت sleep

در نهایت اگر شما به تدریج تمام مراحل فوق را انجام دادید اما مشکل هنوز هم پابرجاست، ما توصیه می کنیم حالت اسلیپ (sleep) را غیرفعال کنید.
این احتمالا چیزی نیست که شما انتظارش را داشتید. اما اگر رایانه شما به روش های بالا پاسخ نداد شاید بخواهید حداقل حالت Sleep را غیر فعال کنید.
غیرفعال کردن حالت اسلیپ بسیار ساده است و در اینجا چگونگی انجام این کار را می خوانید:
– در نوار جستجوی ویندوز Power را تایپ کنید و  Edit power plan را باز کنید.
– گزینه “Put the computer to sleep” را بر روی هر دو مورد“On battery” و  “Plugged in” روی  Never تنظیم کنید.

– تغییرات را ذخیره کنید.
به هرگز برای هر دو “در باتری” و گزینه “وصل شده” تنظیم کنید. تغییرات را تایید کنید یک دلیل دیگر برای این مسئله می تواند فساد داده های تصادفی بر روی هارد دیسک باشد تا مانع از خواب رفتن به طور صحیح شود – برای بررسی اینکه آیا این مسئله شما می توانید رایانه خود را به خواب ببندید و بررسی کنید که چراغ نشانگر هارد دیسک بر روی رایانه شما روشن می شود خاموش یا نه اگر این کار را نکنید، این ممکن است باعث ایجاد مشکل شما شود. با این وجود رفع این مشکل بسیار پیچیده است و ممکن است شما را به از بین بردن برخی از داده های خود منجر شود، بنابراین بهتر است به سادگی سعی کنید ویندوز را در آن زمان بجای گذراندن ساعت های پشتیبان و مراحل ترمیم، نصب کنید.

شما با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.