ریست کردن و ریکاوری کامپیوتر و حذف ایکن ها

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهریست کردن و ریکاوری کامپیوتر و حذف ایکن ها
Rahanjam 4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید . در خصوص ریکاوری و ریست کردن surface مشکل داشتم . با کمک سریال دستگاه فایل ریکاوری رو از سایت دریافت کردم و به روش صحیحی به فلش منتقل دادم . هنگام وصل کردن به دستگاه و شروع عملیات ریست و ریکاوری شدن تا ۵۰ درصد تقریبا پیش می ره عملیات و بعد از اون متوقف میشه و پیغام خاموش کردن دستگاه بالا میاد . لطفا راهنمایی کنید . باتشکر

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

یک مرتبه دقیق مطابق با روش زیر جلو رفته و مجددا نتیجه را به ما در قسمت کامنت بیان دارید . 
نصب درایورهای اورجینال سرفیس
 
به منظور برطرف نمودن برخی مشکلات احتمالی دستگاه، ممکن است صرفا به‌روز رسانی کارساز نباشد. از طرفی هم حتما نیازی نیست تا کل سیستم عامل آنرا مجددا نصب نمائید. از آنجایی که دستگاه شما یک کامپیوتر است و نه یک گوشی تلفن همراه با سیستم عاملی ساده و قفل شده، در بسیاری موارد می‌توانید مشکلاتی همچون از کار افتادن وا فای سرفیس Wi Fi و یا متصل نشدن کیبورد و… از این دست را با نصب مجدد درایور Driver مربوط به آن بخش حل نمائید.
اینکار را می‌بایست طبق آموزش لینک زیر به انجام برسانید:

 
 
ریست کردن سرفیس
 
همانند تمامی سیستم عامل‌های مدرن، Windows ۱۰ نیز امکان به اصطلاح فکتوری ریست Factory Reset یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را ارائه می‌دهد. البته باید بدانید که واژه فوق بیشتر در رابطه با گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌رود و نام دقیق این امر در اکوسیستم Microsoft، تحت عنوان ریکاوری Recovery Options یا گزینه‌های بازیابی شناخته می‌شود.
به غیر از نام، روند انجام اینکار نیز با گوشی‌های تلفن همراه کمی متفاوت است. در کامپیوترهای Windows ۱۰ ریست نمودن توسط فایل نصبی موجود در داخل دستگاه انجام می‌شود. بدین معنی که در پوشه‌های سیستمی کامپیوتر شما همواره فایل نصبی خام سیستم عامل نگه داری می‌شود تا در صورت نیاز از آنها به منظور ریست کردن یا در اصل، نصب ویندوز استفاده شود.

به منظور شروع مراحل ریست کردن دستگاه سرفیس خود، برنامه Settings را باز کرده و به قسمت update & Security و سپس زبانه Recovery مراجعه نمائید. برای رفتن به این بخش می‌توانید بر روی تصویر زیر نیز بزنید.
در این صفحه، بر روی دکمه Get started بزنید تا مراحل آغاز شود.

پس از زدن بر روی دکمه مذکور، منوی جدیدی باز خواهد شد که دو روش اصلی برای ریست نمودن را ارائه می‌دهد.
گزینه اول Keep my files حین ریست نمودن دستگاه، فایل‌ها و نرم افزارهای شما را نگه می‌دارد. این مورد صرفا به نظر می‌آید که خوب باشد چراکه اطلاعاتی را از بین نمی‌برد؛ اما در اصل اینگونه نیست. بسیار مشاهده شده است که مشکلاتی که ما به خاطر آنها دست به ریست نمودن دستگاه زده‌ایم پس از اتمام مراحل ریست شدن از این راه، به هیچ وجه حل نشده‌اند.
گزینه دوم Remove everything حین ریست نمودن دستگاه، فایل‌ها و نرم افزارهای شما را به کلی پاک می‌کند. این مورد کارسازتر در حل مشکلات است اما در بسیاری از اوقات پس از انتخاب این راه، خطایی به شما داده شده و امکان ریست نمودن دستگاه توسط این روش را از شما می‌گیرد. علت این خطا، پاک شدن فایل‌های نصب ویندوز خام از روی کامپیوتر شماست؛ فایل‌هایی که پیش‌تر در رابطه با آنها صحبت شد. به هرعلتی از جمله ایجاد فضای خالی مورد نیاز به صورت خودکار توسط سیستم عامل، این فایل‌ها پاک می‌شوند.
لذا اگر خطای یاد شده به شما نشان داده شد و یا اصلا امکان ورود به سیستم عامل به منظور باز نمودن برنامه Settings برای شما وجود ندارد اما می‌خواهید تمام دستگاه و اطلاعات آنرا ریست نمائید، باید خودتان یک ویندوز را روی کامپیوتر مجددا  نصب کنید؛ بدین منظور به ادامه مطلب توجه کنید.

 
 
نصب ویندوز اورجینال سرفیس
 
یکی از مهمترین عواملی که باعث شده‌اند دستگاه‌هایی همانند Google Pixel، بهترین اجرا کننده سیستم عامل Andoird باشند اینست که هم دستگاه و هم سیستم عامل را یک شرکت واحد طراحی و تولید کرده؛ یعنی نهایت هماهنگی در نرم افزار و سخت افزار.
لذا در سال ۲۰۱۲ زمانیکه شرکت Microsoft به عنوان سازنده سیستم عامل Windows، اولین دستگاه خود را با نام Microsoft Surface تولید کرد، برای اولین بار شاهد نهایت هماهنگی سخت افزار و سیستم عامل در یک کامپیوتر بودیم.

بر اساس موضوع فوق، شرکت Microsoft از همان ابتدا تصمیم گرفت تا برای تک تک مدل‌های دستگاه‌های Surface خود، یک سیستم عامل جداگانه را از پایه بنویسد و خلق کند؛ برخلاف هر لپ‌تاپ دیگری که صرفا ویندوز رایجی که بر روی هرکامپیوتر نصب می‌شود، برای آنها نیز نصب می‌شود.
سپس مایکروسافت فایل سیستم عامل مخصوص به هر مدل از دستگاه‌های Surface را در وبسایت خود منتشر کرد تا کاربران نیز از نصب ویندوز رایج بر روی دستگاه سرفیس خود پرهیز نمایند.
بنابراین چنانچه سیستم عامل دستگاه شما آسیب دید و یا به هردلیلی مجبور به نصب مجدد آن شدید، از طریق لینک زیر می‌توانید با استفاده از شماره سریال دستگاه خود، سیستم عامل نوشته شده مخصوص به آن را دریافت نمائید:

– به لینک بالا وارد شوید. در قسمت select your Surface device می‌توانید با دکمه Sign in وارد حساب Microsoft خود شوید. اگر این گزینه برای شما وجود ندارد، بدین معنی است که شما از قبل در این مرورگر کامپیوتری وارد حساب خود شده‌اید، در غیر اینصورت Sign in نمائید.
– پس از ورود موفقیت آمیز به حساب Microsoft خود، دستگاه‌های شما در قسمت select you Surface device به نمایش درخواهد آمد؛ لذا دستگاه خود را انتخاب کرده و سپس بر روی Continue بزنید.
– اگر دستگاه شما در لیست مورد نظر نشان داده نشده است با زدن بر روی گزینه My Surface device is not listed here، ابتدا مدل و سپس شماره سریال دستگاه خود را وارد کرده و بر روی Continue بزنید.
– همچنین اگر اطلاعات ورود به حساب مایکروسافت خود را به یاد ندارید نیز می‌توانید با وارد نمودن مدل و شماره سریال دستگاه خود دکمه Continue را فعال نمائید.
– با زدن بر روی Continue، مرحله دوم باز خواهد شد که در این صفحه می‌بایست بر روی Download recovery image بزنید تا فایل ریکاوری دانلود شود.

پس از دریافت فایل recovery image .zip، مراحل زیر را انجام دهید:
– یک حافظه فلش USB به حجم حداقل ۱۶GB را با قالب FAT۳۲ فرمت نمائید.
– حافظه را به کامپیوتر خود متصل کرده و در قسمت Search، عبارت recovery drive را تایپ نمائید.
– از بین گزینه‌های به نمایش درآمده، create a recovery drive و یا Recovery Drive را انتخاب کرده و در پنجره جدید باز شده بر روی Yes بزنید.
– در پنجره‌ای که باز خواهد شد، مطمئن شوید که تیک گزینه Back up system files to the recovery drive را برداشته و بر روی Next بزنید.
– حافظه USB مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی Next سپس create بزنید تا برخی فایل‌های مورد نیاز کپی شوند.
– زمانیکه اعمال به اتمام رسید، بر روی Finish بزنید.
– حالا به محلی که فایل recovery image .zip را در آنجا دانلود کرده‌اید باز گشته و پس از استخراج یا Extract نمودن آن، محتویات را به داخل حافظه USB خود بریزید.
– در این حین از گزینه‌ای استفاده نمائید که فایل‌های درحال کپی شدن را جایگزین فایل‌های قبل می‌کند؛ یعنی Replace the files in the destination
– پس از اتمام کپی شدن فایل‌ها، گزینه Safely Remove Hardware and Eject Media را از Taskbar انتخاب کرده و حافظه USB را از کامپیوتر خود جدا نمائید.

توصیه می‌شود این حافظه فلش USB را به همین گونه که هست نزد خود نگاه دارید و برای استفاده‌های بعدی آنرا در جایی مطمئن بگذارید تا دیگر نیازی به دریافت مجدد فایل حجیم recovery image .zip وجود نداشته باشد.
به منظور استفاده از این فلش، مراحل زیر را دنبال نمائید:
– مطمئن شوید که دستگاه Surface شما خاموش شده و به برق متصل است.
– حافظه USB را به دستگاه Surface متصل کنید.
– دکمه کم کردن صدا یا Volume Down بالای بدنه دستگاه را نگه داشته و یک بار دکمه روشن کردن یا Power را بزنید.
– دکمه کم کردن صدا را تا زمانیکه لوگو Microsoft و یا Surface را ندیده‌اید به هیچ وجه رها نکنید.
– در صفحه آبی رنگ نشان داده شده، زبان را انتخاب نمائید.
– در صفحه Choose an option گزینه Recovery from a drive را انتخاب نمائید.
– چنانچه این گزینه در صفحه مذکور نشان داده نشده بود، گزینه Troubleshoot و سپس Recover from a drive را انتخاب نمائید.
– اگر درخواست Recovery Key از شما شد، گزینه Skip this drive پایین صفحه را بزنید.
– حالا دو گزینه Just remove my files و Fully clean the drive ارائه می‌شوند.
– اگر قرار است دستگاه را به فرد دیگری بدهید گزینه دوم، و اگر قرار است خودتان استفاده کننده دستگاه باشید گزینه اول را انتخاب نمائید. مدت زمان اتمام ریست کردن با استفاده از گزینه اول، کوتاه‌تر از گزینه دوم خواهد بود.
– سپس بر روی گزینه Recover بزنید تا Reset شدن دستگاه آغاز شود.

این امر ممکن است تا ساعتها به طول انجام، لذا به هیچ وجه نگران طول کشیدن آن نباشید و اختلال در روند آن ایجاد نکنید. در غیر اینصورت از کار افتادن کلی دستگاه فقط به عهده خود شماست. صبور باشید و به این نکته توجه نمائید که اگر گزینه دوم Fully clean the drive را انتخاب کرده باشید، مدت زمان بلندتری را برای انتظار خواهید داشت.
پس از اتمام مراحل و به نمایش درآمدن صفحه اولین بار راه‌اندازی Windows ۱۰، حافظه USB ریکاوری را جدا نمائید.
دقت نمائید که نسخه سیستم عاملی که در نهایت بر روی دستگاه شما نصب می‌شود، به موارد بسیاری ربط پیدا می‌کند؛ لذا انتظار نداشته باشید که آخرین نسخه از Windows ۱۰ Pro را داشته باشید. به منظور اطلاع یافتن از نسخه دقیق سیستم عاملی که پس از اتمام مراحل ریکاوری بر روی دستگاه شما خواهد بود، به ادامه مطلب توجه نمائید.

– دستگاه Microsoft Surface اصیل و همچنین Surface 2 فقط پذیرای سیستم عامل Windows 8.1 RT هستند.
– دستگاه Microsoft Surface Pro و همچنین Microsoft Surface Pro ۲ فقط پذیرای سیستم عامل Windows ۸.۱ هستند.
– دستگاه Microsoft Surface ۳ در دو مدل عرضه شده است. اگر Surface 3 شما در ابتدای خرید با Windows 8 همراه باشد حتی اگر به اجبار ریکاوری Windows 10 را بر روی آن نصب نمائید، نخواهید توانست تا آنرا فعال و یا Activate نمائید. لذا اگر دستگاه Surface 3 شما به هنگام خریداری Windows 8 داشته است، ریکاوری Windows 8 را دریافت کنید، در غیر اینصورت می‌توانید Windows 10 را نیز نصب نمائید. در نهایت، نسخه ۱۵۱۱ از Windows 10 بر روی دستگاه Surface Pro 3 شما نصب خواهد شد.
– دستگاه Microsoft Surface Pro ۳ دقیقا داستان مشابه با Surface ۳ را داراست.
– دستگاه Surface Pro ۴ فقط یک مدل دارد و پس از اتمام ریکاوری، نسخه ۱۷۰۳ از Windows 10 بر روی آن نصب خواهد شد.
– دستگاه Microsoft Surface Book و Surface Book Performance Base همانند Pro 4 هستند.
– دستگاه‌های Surface Pro ۲۰۱۷ و Surface Book ۲ می‌توانند تا نسخه ۱۸۰۹ از Windows 10 را پس از ریکاوری داشته باشند.
– دستگاه Microsoft Surface Pro ۶ در دو مدل عرضه شده است. اگر دستگاه شما به صورت پیش فرض Windows 10 Home داشته باشد، پس از ریکاوری نیز نسخه Home خواهید داشت؛ در غیراینصورت نسخه Windows 10 Pro را برای مدل‌های دانشجویی و تجاری از Pro 6 خواهید داشت.
– دستگاه Microsoft Surface Go در دو مدل عرضه شده است. اگر دستگاه شما به صورت پیش فرض Windows 10 S داشته باشد، پس از ریکاوری نیز نسخه S خواهید داشت؛ در غیراینصورت نسخه Windows 10 Pro را برای مدل‌های دانشجویی و تجاری از Surface Go خواهید داشت.
اما لازم به ذکر است ورژن Version سیستم عامل Windows ۱۰ شما به کمک دریافت به‌روز رسانی‌های دستگاه به آخرین نسخه موجود ارتقا پیدا خواهد کرد، حتی اگر شما Microsoft Surface Pro ۳ داشته باشید. اما مدت زمان دریافت به‌روز رسانی به نسبت نسخه‌ای که در حال حاضر بر روی کامپیوتر شما نصب است، متفاوت خواهد بود. یعنی اگر شما بخواهید از ورژن ۱۵۱۱ که اولین نسخه ویندوز ۱۰ است به ۱۹۰۳ بروید، طبیعتا بسیار بیشتر به طول خواهد انجامید در مقایسه با حالتی که بخواهید از ورژن ۱۸۰۹ که نسخه جدیدتری است به ۱۹۰۳ بروید.
با اتمام روند Reset شدن دستگاه از راه فایل recovery image .zip، تمامی مشکلات نرم افزاری دستگاه شما به صورت کامل حل خواهند شد. بدین معنی که پس از اتمام ریکاوری اگر مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد، متأسفانه باید بگوییم که سخت افزاری است.

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی