عدم اتصال همزمان صدا و میکروفون

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارعدم اتصال همزمان صدا و میکروفون
بهنام 3 سال قبل

با سلام خسته نباشید من یک هدفون بیسیم ایرداتز شیائومی دارم با دانگل متصل کردمش به کامپیوتر ویندوز ۱۰ ولی نمیتونم همزمان از میکروفون و شنیدن صدا استفاده کنم یعنی یا فقط میتونم بشنوم یا فقط میتونم ویس بفرستم و صدا هایی که باید بشنوم قطع میشه موقع ویس فرستادن در صورتی که در گوشی خیلی راحت میتونم استفاده کنم ولی در ویندوز ۱۰ نمیتونم همزمان از دو قابلیتش استفاده کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
پیش فرض دستگاه های ضبط و پخش صدا در ویندوز را از کجا تغییر دهیم؟
ساده ترین مسیر برای دسترسی به تنظیمات صدا در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ از مسیر نوار ابزار است. در گوشه سمت راست نوار ابزار، کنار تاریخ و ساعت، آیکونی به شکل بلندگو قرار دارد، برای دسترسی به پنجره Sound روی این آیکون راست کلیک کنید.
تنظیمات صدای ویندوز / sound icon
sound icon

پس از راست کلید گزینه‎هایی به شرح زیر ظاهر می‌شود.
تنظیمات صدای ویندوز / sounds
sounds

  1.  Open Volume Mixer (تغییر سطح صدای برنامه‌ها و سیستم)
  2.  Playback Devices (نمایش لیستی از دستگاه‎های پخش صدای متصل به سیستم) برای تغییر دستگاه پیش فرض پخش صدا باید وارد این بخش شوید.
  3.  Recording Devices (نمایش لیستی از دستگاه‎های ضبط صدای متصل به سیستم) برای تغییر دستگاه پیش فرض ضبط صدا باید وارد این بخش شوید.
  4.  Sounds (تنظیمات صداهای ویندوز در بخش‌های مختلف)
  5. Troubleshoot Sound Problems (این گزینه تنها در ویندوز ۱۰ دیده می‎شود که برای رفع مشکل‌های مرتبط با پخش صدا در ویندوز است)

گزینه پایانی باز شده در این منو در ویندوزهای ۷ و ۸ با ویندوز ۱۰ متفاوت است. این مورد در ویندوز ۷ و ۸ با عبارت (Volume Control Options) نشان داده می‌شود. در این بخش تنظیم دستگاه پخش صدا تعبیه شده است و با کلیک روی آن وارد بخش Volume Mixer خواهید شد.
تنظیمات صدای ویندوز / sounds
sounds

راه دیگری که برای دسترسی به بخش تنظیمات صدا وجود دارد، جستجوی عبارت Sound در منوی استارت ویندوز ۱۰ و انتخاب گزینه sound است.
تنظیمات صدای ویندوز / search sound
search sound

این مورد در ویندوز ۸ و ۷ متفاوت است که با جستجوی عبارت “Audio Devices” روی گزینه “Manage Audio Devices” کلیک کنید تا وارد پنجره تنظیمات ویندوز شوید.
تنظیمات صدای ویندوز / audio device win10
audio device win10

تنظیمات صدای ویندوز / manage audio devices
manage audio devices

پنجره صدا در تمامی ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ شبیه به شکل زیر است.
تنظیمات صدای ویندوز / playback
playback

تنظیمات مربوط به صدا و تغییر دستگاه‌های پیش فرض ضبط و پخش صدا در این پنجره صورت می‌گیرد.
در پنجره Sound و تب “Playback” دستگاه‌های پخش متصل به سیستم قابل مشاهده است. دستگاهی که تیک سبز در کنار خود دارد دستگاه پیش فرض برای پخش صدا است. اگر  پیکان قرمز در  کنار دستگاه‌ها وجود داشته باشد نمایانگر دستگاه‌های فاقد متصل است.
برای تغییر دستگاه پیش فرض، روی گزینه مورد نظر کلیک کرده و با انتخاب گزینه “Set Default” پایین پنجره سمت راست، دستگاه مورد نظر شما به عنوان پیش فرض انتخاب می‌شود. در نهایت برای ثبت این تغییر گزینه OK در پایین پنجره Sound را کلیک کنید.
تنظیمات صدای ویندوز / speakers
speakers

شخصی‌سازی منبع صدای خروجی
با این فرض که یک اسپیکر به همراه هدست به سیستم متصل است، می‌خواهیم هنگام ارتباط به وسیله اسکایپ، صدای تماس از هدست شنیده شود. برای این کار ابتدا روی هدست کلیک کرده، حال برای انتخاب آن به عنوان دستگاه پیش فرض ارتباطی، گزینه فلش کنار دکمه “Set Default” را فشرده و گزینه “Default Communication Device” را انتخاب کنید. با این کار دستگاه پیش فرض ارتباطی به هدست تغییر خواهد کرد. همانطور که در عکس قابل مشاهده است آیکون سبز رنگ تلفن، کنار دستگاه ارتباطی انتخاب شده قرار دارد.

تنظیمات صدای ویندوز / chose defultchose defult

در این قسمت نیز برای ثبت تنظیمات روی گزینه OK کلیک کنید. تا ضمن ثبت تغییرات از پنجره Sound خارج شوید.
 
تعیین دستگاه پیش فرض ضبط صدا در ویندوز
برای تعیین دستگاه پیش فرض ضبط صدا، وارد پنجره Sound شده و به تب “Recording” بروید تا دستگاه‌های ضبط موجود را مشاهده کنید. برای این کار کافی است همانند مورد قبلی عمل کنید.
 

تنظیمات صدای ویندوز / defult communication deviceDefault Communication Device

 
تست میکروفن و اسپیکر در ویندوز ۱۰
در تست سلامت میکروفن ابتدا وارد پنجره Sound و تب “Recording” شده و در میکروفن فوت کنید. اگر نشانگرهای دستگاه مورد نظر شما سبز شد، نشان‌دهنده عملکرد صحیح میکروفن است. در صورت سبز نشدن نشانگرها، ابتدا چک کنید میکروفن در حالت Mute یا غیرفعال نباشد. برای بررسی این مورد روی گزینه “properties” کلیک و به تب “Levels” بروید.
اگر مکان نشانگر روی قسمت چپ باشد آن را به سمت راست بکشید و دوباره امتحان کنید.
تنظیمات صدای ویندوز / volume properties
volume properties

اگر با انجام موارد بالا نتیجه‌ای حاصل نشد، در تب Sounds روی گزینه “Configure” کلیک کنید. با این کار وارد پنجره “Ease of Access” در کنترل پنل خواهید شد. با کلیک بر روی گزینه “Set up Microphone”، تنظیمات میکروفن شما به صورت خودکار انجام خواهد شد.
 
تنظیمات صدای ویندوز / speech Recognition
Speech Recognition

رفع مشکل عدم نمایش دستگاه های ضبط و پخش
در مواردی که دستگاه پخش دچار مشکلاتی مانند اتصال نادرست، نصب درایور اشتباه یا غیر فعال شده باشد، در لیست دستگاه‌های پنجره Sound نمایش داده نمی شوند. برای مشاهده این دستگاه‎ها در تب Playback یا Recording در قسمت خالی پنجره راست کلیک کنید. با انتخاب گزینه “Show Disabled Devices” تمام دستگاه‌های دارای مشکلات بیان شده، نمایش داده می شود.
تنظیمات صدای ویندوز / recording
recording

برای اینکار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.