عدم-کارکرد-میکروفن

ADS


همه سوال هاعدم-کارکرد-میکروفن
erfan 4 سال قبل

سلام وقت بخیر بنده میکروفن لپتاپ کار نمیکنه حتی زمانی که هدفون و هندزفری نیز به آن متصل میکنم بازهم صدایی را ضبط نمیکنه و تنها صدای خششش میاید که آن هم با زدن تیک حذف نویز قطع میشود، تمامی راه های دیوایس منیجر و تنظیمات و کنترل پنل را هم چک کرده ام و موردی ندارد. ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید

مدل دقیق لبتاب لطفا

erfan05  

asus n56jn

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بهتر است یک بار تمام درایور های خود را آپدیت فرمایید 
برای این کار در ویندوز ۱۰ میتوانید از روش زیر استفاده فرمایید
آموزش نصب تمام درایور ها توسط آپدیت ویندوز ۱۰
بعد از اینکه ویندوز شما به صورت کامل نصب شد و وارد محیط دسکتاپ شدید قبل از انجام هر کاری سیستم را به اینترنت متصل فرمایید 
سپس به مسیر زیر بروید
Start   Settings  > Update & Security   > Windows Update  
سپس با صفحه ای مانند شکل زیر رو به رو میشوید

 
حال بر روی گزینه Check for Update کلیک کرده و منتظر بمانید 
ویندوز به صورت اتوماتیک تمام سخت افزار شما را برسی میکنید و بهترین ورژن موجود برای آن را دانلود و سپس نصب میکند
مانند شکل زیر 

دقت داشته باشید حتما به یک اینترنت با سرعت مناسب متصل باشید 
این فرآیند با توجه به سرعت اینترنت شما ممکن است چندین ساعت طول بکشد پس صبور باشید 
در برخی موارد سیستم شما نیاز به ریستارت دارد پس در صورتی که گزینه ریستارت برای شما نمایان شد سیستم را ریستارت کنید و مجدد وارد همین بخش شوید و دوباره بر روی Update بزنید تا ادامه کار انجام شود 
این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر هیچ چیزی برای دانلود و یا نصب وجود نداشته باشد و شما پیغام 
You’re Up To Date 
را پس از زدن Check for update دریافت کنید
این روش یکی از بهترین روش ها برای نصب درایور ها میباشد
اما اگر میخواهید درایور ها را به صورت دستی نصب نمایید (برای ویندوز ۷ و یا ۸)باید با توجه به مدل دقیق لپ تاپ خود اقدام به دانلود ورژن مناسب کرده و آن را نصب نمایید
دانلود  از سایت ایسوس 
 
اگر هرگونه سوالی داشتید با ما در پایین همین مطلب در ارتباط باشید
با تشکر,
تیم پشتیبانی.

erfan05  

سلام مرسی از پاسخ گویی شما ولی ازآنجایی که من این احتمال را می دادم که مشکل از درایور باشد اقدام به آپدیت تمامی آن ها نیز کردم و تقریبا بدون مشکل انجام شد به جز دو مورد که یکی درایور بلوتوث بود که با وجود نصب بدون ایراد ولی هیچ ارتباطی برقرار نمی توان کرد و اما مورد دوم که برای بنده اهمیت بیشتری دارد موضوع میکروفن می باشد که درایور مربوط به آن با مشکل نصب مواجه شد و پیغام failed to install را داد.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

آیا در قسمت آپدیت ویندوز به شما ارور میدهد ؟
ممکن است کارت صدا شما به صورت سخت افزاری نیز آسیب دیده باشد

erfan05  

ارور که نمیده، فقط آپدیت کارت صدا رو نصب نمیکنه همین
یعنی احتمال عدم کارکرد بخاطر ویندوز ۱۰ نیست؟(سی دی درایورها مخصوص ویندوز ۸.۱)
اگر که آسیب سخت افزاری باشه مگر نباید در قسمت دیوایس منیجر اعلان بدهد؟ و هم اینکه با فرض آسیب، چرا تنها میکروفن کار نمیکند و صدا کار میکند و حتی در صورت اتصال هدفون نیز کار میکند؟

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

دوست عزیز در رابطه با ویندوز باید بگم به احتمال ۹۹% از ویندوز شما نیست و به خود میکروفن مربوط میشود بله اگر اسیب جدی دیده باشد یا سوخته باشد در دیوایس منیجر نشان خواهد داد اما کارت صدای شما نسوخته و تنها امکان دارد نیم سوز شده باشد که صدای نویز میشنوید اما باز هم برای شما اموزشی اراعه میدهیم یک مرتبه دیگر ان را امتحان کنید.
برنامه تنظیمات ویندوز ۱۰ یک سری گزینه دارد که میکروفون را به صورت کامل قطع خواهند کرد. اگر وبکم شما از طریق تنظیمات خاموش شده، هیچکدام از اپلیکیشن‌های دسکتاپ دسترسی به میکروفون نخواهند داشت.
ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، اما به صورت کلی هنگامی که یک اپلیکیشن تازه از استور نصب می‌کنید، تمامی تنظیماتی که در قسمت Privacy انتخاب کرده‌اید، برای این اپلیکیشن اعمال می‌شود. این مسئله برای اپلیکیشن‌های UWP مصداق دارد. با این حال میکروفون و وبکم هم دارای گزینه‌هایی است که اپلیکیشن‌های دسکتاپ و خارج از محدوده UWP را تغییر خواهد داد. به همین خاطر اگر میکروفون شما کار نمی‌کند، به تنظیمات و بخش Privacy بروید و گزینه Microphone را مشاهده کنید.
بالای پنجره باز شده، گزینه‌ای با عنوان «Microphone access for this device is on» را مشاهده خواهید کرد اگر به جای «On» شاهد «Off» بودید، بر روی گزینه «Change» کلیک کنید و آن را روشن کنید. اگر دسترسی قطع باشد، ویندوز شما دسترسی به میکروفون نخواهند داشت.

همچنین باید گزینه «Allow apps to access your microphone» را هم روشن کنید. چون اگر دسترسی در این مورد قطع باشد، خود سیستم دسترسی خواهد داشت، اما هیچ اپلیکیشنی به میکروفون دسترسی نخواهد داشت. یعنی ویندوز صدای شما را می‌شنود، اما اپلیکیشن‌ها قادر به این کار نخواهند بود.

همچنین پایین‌تر می‌توانید مشخص کنید که چه اپلیکیشن‌هایی به میکروفون شما دسترسی داشته باشد و هر اپلیکیشنی را که نیاز ندارید خاموش کنید و هر کدام را که می‌خواهید روشن کنید. تنها اپلیکیشن‌هایی در این لیست حضور خواهند داشت که از طریق استور دانلود شده باشند. اگر گزینه «Allow apps to access your microphone» را روشن کنید، تمامی اپلیکیشن‌های سنتی دسکتاپ به میکروفون گوش خواهند داد.

مطمئن شوید که میکروفون شما به شکل دیگری قطع نباشد
می‌توانید میکروفون را به شکل‌های دیگری هم قطع کنید. اگر شما صاحب یک لپ‌تاپ با میکروفون داخلی هستید، می‌توانید از طریق BIOS یا UEFI میکروفون را قطع کنید. این گزینه البته بر روی تمامی لپ‌تاپ‌ها فعال نیست، اما گزینه‌ای است که به شما امکان قطع کردن وبکم و میکروفون را خواهد داد.
اگر پیش از این از طریق BIOS میکروفون خود را قطع کرده‌اید، باید به BIOS برگردید و دوباره میکروفون لپ‌تاپ را وصل کنید. همچنین ممکن است میکروفون از طریق Device Manager قطع شده باشد. اگر از این طریق به صورت تصادفی میکروفون را قطع کرده‌اید، دوباره به Device Manager بازگردید و میکروفون را فعال کنید.

درایور صدا را نصب یا به روز کنید
یکی دیگر از دلایل احتمالی مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ مسئله درایور صدا است. ویندوز ۱۰ به صورت خودکار درایورها را به روز و نصب خواهد کرد. عموما مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما گاهی اوقات سیستم کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد.
اگر به صورت کلی با صدا در کامپیوتر خود مشکل دارید، بهتر است که به وبسایت سازنده دستگاه مراجعه کنید و آخرین درایور صدا که مناسب لپ‌تاپ یا PC شما است را دانلود و نصب کنید. اگر PC را خودتان جمع کرده‌اید، بهتر است که به وبسایت سازنده مادربورد سر بزنید و درایور صدا را دانلود کنید. به روز کردن درایور صدا احتمالا مشکل شما را حل خواهد کرد.
اگر میکروفون شما USB است و شما با آن مشکل دارید، بهتر است که آخرین درایور کنترل USB را هم دانلود کنید. شاید مشکل از این بخش باشد.

ارتباط فیزیکی را چک کنید
شاید کمی ساده به نظر برسد، اما احتمال دارد که مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ شما تنها به خاطر یک ارتباط فیزیکی باشد. مطمئن شوید که میکروفون به خوبی به کامپیوتر وصل است. گاهی اوقات جک میکروفون به خوبی وارد دستگاه نمی‌شود و در ظاهر درست است، اما در باطن کار نخواهد کرد. یک بار میکروفون را از درگاه خود بیرون بکشید و دوباره امتحان کنید و مطمئن شوید که ارتباط سالم است.
همچنین مطمن شوید که میکروفون را به درگاه درستی متصل کرده‌اید. به دنبال جکی باشید که نوشته «Microphone» یا «Audio in» را داشته باشد. همچنین از نظر رنگی، صدای خروجی عموما رنگ سبز دارد و برای میکروفون عموما با جک صورتی رنگ مواجه خواهید بود.
سویچ قطعی یا همان میوت صدا را هم امتحان کنید. برخی هدست‌ها یک سویچ میوت (بی‌صدا) دارند، اگر سویچ روشن باشد میکروفون یا هدست کار نخواهد کرد. پس این سویچ را هم چک کنید و از درستی آن مطمئن شوید.

از پنل صدا کمک بگیرید
هنگامی که قصد دارید میکروفون جدید را تست کنید یا مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ را حل کنید، بهتر است که از پنجره Recording اقدام کنید. این پنجره در قسمت Sound ویندوز قرار دارد. برای پیدا کردن آن تنها کافی است که بر روی آیکون صدا راست کلیک کرده و گزینه Sound را انتخاب کنید.

پس از باز کردن این پنل، وارد پنجره Recording شوید و تمامی دستگاه‌های صدایی که توسط کامپیوتر شناخته شده را مشاهده خواهید کرد. با صدای بلند داخل میکروفون صحبت کنید و درجه صدا تغییر خواهد کرد. جک‌های مختلف را امتحان کنید و وارد اپلیکیشن‌های مختلف شوید و با میکروفون صحبت کنید تا از سالم بودن میکروفون مطمئن شوید.

یک میکروفون پیش‌فرض را انتخاب کنید
ممکن است کامپیوتر شما چندین ورودی صدا داشته باشد. به عنوان مثال در یک لپ‌تاپ، یک میکروفون داخلی وجود دارد. اگر یک میکروفون دیگر به آن اضافه کنید، پس حداقل دو میکروفون آماده به کار دارید. اما بهتر است که یک میکروفون پیش‌فرض را انتخاب کنید.
برای اینکار دوباره به پنجره Recording واقع در پنل Sound مراجعه کنید. میکروفون مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید. گزینه «Set as Default» را انتخب کنید. ممکن است گزینه پیش روی شما «Set as Default Communication Device» باشد.

اگر یک میکروفون شما بهتر است می‌توانید از آن به عنوان ورودی اصلی استفاده کنید اما همچنان امکان استفاده از هر دو را خواهید داشت. با این حال ممکن است بخواهید که برای یک اپلیکیشن خاص از یک میکروفون استفاده کنید. اگر در این کار موفق نبودید باید به اپلیکیشن مورد نظر مراجعه کنید و از تنظیمات آن وارد عمل شوید.
به عنوان مثال وارد اپلیکیشن Skype شوید و وارد منو شوید. از طریق تنظمیات گزینه Audio & Video را انتخاب کنید. از بخش Microphone، می‌توانید میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از عیب‌یاب ویندوز کمک بگیرید
برای حل مشکل میکروفون ویندوز ۱۰ می‌توانید از طریق عیب‌یاب ویندوز اقدام کنید. ویندوز ۱۰ عیب‌یاب داخلی دارد و به صورت خودکار مشکلات موجود در میکروفون را حل خواهد کرد. برای دسترسی به آن وارد تنظیمات شوید. به Update & Security بروید و وارد گزینه Troubleshoot شود. Recording Audio را انتخاب کنید و بر روی گزینه «Run the Troubleshooter» کلیک کنید و قدم‌های مختلف را طی کنید.

اگرمیکروفون شما همچنان کار نکرد…
ممکن است دچار یک سیستم سخت‌افزاری شده باشید. اگر از میکروفون خارجی استفاده می‌کنید، آن را به یک دستگاه دیگر متصل کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر میکروفون کار نکرد یعنی مشکل از میکروفون است.
اما اگر میکروفون کار کرد، پس مطمئنا دستگاه کامیپوتر شما مشکل دارد. احتمالا مشکل از جک صدا شما باشد. اگر از یک PC استفاده می‌کنید از جک عقب و جلو هم کمک بگیرید، شاید مشکل شما حل شد.

باتشکر,
تیم پشتیبانی

erfan05  

خیلی ممنون از شما