قاطی شدن رنگ مانیتور سخت افزاری

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارقاطی شدن رنگ مانیتور سخت افزاری
میثم محمدی 3 سال قبل

رنگ های مانیتورم قاطی شده چطوری درست میشه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

کالیبره کردن مانیتور لپ تاپ در ویندوز ۷، ۸ ، ۸.۱ و ۱۰

  • منوی استارت را باز کنید و گزینه Calibrate را جستجو کنید و از میان نتایج نمایش داده شده گزینه Calibrate display color را انتخاب کنید.
  • در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه Advance Display Settings را انتخاب کنید.
  • حالا مطمئن شوید که رزولوشن مانیتور لپ تاپ شما بر روی مقداری قرار گرفته باشد که جلوی آن نوشته شده باشد Recommended. درواقع میزان رزولوشنی که عبارت Recommended در مقابل آن نوشته شده باشد پیشنهاد خود سیستم است.
  • بعد از تنظیم رزولوشن اگر کمی پنجره‌ای که داخل آن قرار دارید را اسکرول کنید می‌توانید گزینه‌ای به نام Color Calibration را مشاهده و سپس آن را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه Color Calibration به صفحه آغاز پروسه کالیبره کردن مانیتور راهنمایی می‌شوید که در این صفحه باید بر روی گزینه Next کلیک کنید تا کالیبره کردن مانیتور آغاز شود.
  • در ادامه شما باید یکسری تنظیمات را براساس راهنمایی‌هایی که خود سیستم به شما ارائه می‌دهد انجام دهید. ابتدا صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که میزان نوردهی (Gamma) نمایشگر در آن نمایش داده شده است. در این صفحه می‌توانید سه گزینه Gamma too low، Good Gamma و Gamma too high را مشاهده کنید. شما باید میزان نوردهی Good Gamma را به خاطر بسپارید و با انتخاب گزینه Next به صفحه بعد بروید.
  • در این پنجره باید با استفاده از گزینه‌ای که در سمت چپ عکس وجود دارد میزان نوردهی (Gamma) را متناسب با تصویر Good Gamma که در پنجره قبل مشاهده کردید، تنظیم کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.

 

  • حالا نوبت به میزان روشنایی مانیتور می‌رسد که سه گزینه Too dark، Good brightness و Too bright به شما نمایش داده می‌شود. در این پنجره نیز باید میزان روشنایی گزینه Good brightness را به خاطر بسپارید و با انتخاب گزینه Next به پنجره بعدی منتقل شوید.
  • در این مرحله باید میزان روشنایی تصویر را همانند حالت Good brightness که در پنجره قبلی مشاهده کردید، تنظیم کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • اکنون نوبت تنظیم میزان کنتراست مانیتور است. در این پنجره سه گزینه Not enough contrast، Good contrast و Too much contrast به شما نمایش داده می‌شود که باید میزان کنتراست گزینه Good contrast را بخاطر بسپارید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • حالا باید کنتراست مانیتور را متناسب با گزینه Good contrast تنظیم کنید.
  • آخرین مرحله از کالیبره کردن مانیتور به تعادل رنگ‌ها اختصاص داده شده است که رنگ خاکستری مد نظر قرار دارد. این رنگ را بخاطر بسپارید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه Next وارد پنجره تنظیم تعادل رنگی می‌شوید که باید میزان رنگ خاکستری را همانند پنجره قبلی که توسط سیستم پیشنهاد داده شده بود انتخاب کنید. اگر هم احساس می‌کنید که رنگ خاکستری موجود در این پنجره با آنچه که در پنجره قبلی دیده‌اید فرق می‌کند، می‌توانید با استفاده از اهرم‌هایی که در پایین صفحه قرار دارد رنگ خاکستری که دیده‌اید را بسازید. در نهایت بر روی Finish کلیک کنید تا پروسه کالیبره کردن مانیتور لپ تاپ و همه تنظیماتی که انجام دادید، ذخیره شود

اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.