قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارقرمز شدن چراغ اینترنت مودم
behrooz.394 4 سال قبل

باسلام و خسته نباشید من وقتی سیتسم کامپیوتررو روشن می کنم چراغ اینترنت مودمم قرمز میشه حتما باید مودم رو خاموش و روشن کنم تا درست بشه درصورتی که یه لپ تاپ رو برای مطمئن شدن به جای کیسم به همون مودم وصل کردم مشکلی پیش نمی یاد و قرمز نمیشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ضمنا کیسم یه مقدارنویز داره چون موقعی که قسمتی از بدنم به کیس می خوره متوجه میشم.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
چراغ های مودم d-link
 اگر به مودم دی لینک خود نگاه کنید چراغهایی مطابق تصویر زیر بر روی ن مشاهده می کنید. در ادامه معانی هر یک از این چراغها را توضیح می دهیم:
۱- چراغ Power : روشن بودن این چراغ به معنای اتصال صحیح آداپتور برق مودم است .
۲- چراغ LAN : نشان دهنه اتصال LAN به یک دستگاه دیگر است .
۳- چراغ Wireless : روشن بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن قسمت وایرلس مودم است .
۴- چراغ WPS : مربوط به مدل WPS است که یک استاندارد تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای است .
۵- چراغ USB : روشن بودن این چراغ نشان دهنده اتصال یک دستگاه USB است .
۶- چراغ DSL : روشن بودن این چراغ به صورت ثابت نشان دهنده وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده به مودم است .
۷- چراغ Internet : سبز بودن چراغ اینترنت مودم و یا چشمک زدن آن نشان دهنده این است که تنظیمات مودم اینترنت به صورت صحیح انجام گرفته و اتصال مودم با اینترنت هم برقرار است.
 
آشنایی با چراغ های مودم ADSL
 
 
چراغ های مودم TP-Link
همانطور که در مقاله چراغ های مودم تی پی لینک نیز توضیح دادیم ، کاربران مودم های TP-Link اگر با دقت به دستگاه مودم خود نگاهی بیاندازند احتمالا چراغهایی مطابق تصویر زیر روی آن مشاهده خواهند کرد. در ادامه معنی هر یک از این چراغها را توضیح می دهیم:
۱- چراغ Power : روشن بودن این چراغ به معنای اتصال صحیح آداپتور برق مودم است .
۲- چراغ ADSL : روشن بودن این چراغ نشان دهنده وجود سرویس ADSL روی خط تلفن است .
۳- چراغ Internet : روشن بودن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده اتصال صحیح مودم با اینترنت است .
۴- چراغ WLAN : روشن بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است .
۵- چراغ های ۱ تا ۴ : نشان دهنده اتصال یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر است .
 
قرمز شدن چراغ مودم
 
 
چراغ های مودم زایکسل
در ادامه چراغ های مودم زایکسل را به همراه معانی آنها بررسی می کنیم:
۱- چراغ Power : روشن بودن این چراغ به معنای اتصال صحیح آداپتور برق مودم است .
۲- چراغ ADSL : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان دهنده این است که ارتباط مودم با خط ADSL برقرار است .
۳- چراغ Internet : سبز بودن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده اتصال صحیح مودم با اینترنت است .
۴- چراغ LAN : روشن بودن این چراغ نشان دهنده اتصال سیستم به آن پورت از مودم است .
۵- چراغ وایرلس : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است .
۶- دکمه روشن و خاموش WPS : برای استفاده از این قابلیت می توانید با فشردن دکمه روی مودم که با علامت کلید مشخص شده به مدت یک ثانیه وایرلس را روی مودم فعال کنید .
 

 
 
 
 

 
دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم
چراغ هایی که روی مودم ADSL وجود دارند نشانه وجود اطلاعات بر روی خط تلفن و انتقال صحیح آن اطلاعات به DSL است و برای ارتباط با DSL باید حتما این چراغ ها روشن باشد . گاهی به دلایل مختلف این چراغ ها قرمز و یا خاموش می شوند . در این بخش از مقاله دلایل قرمز شدن چراغ مودم را بررسی خواهیم کرد :
** خاموش بودن مودم
** عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم
** بوق نداشتن خط رانژه شده
** عدم اتصال صحیح اسپلیتر به پشت مودم
** معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم
 
 
 
در هنگام قرمز شدن چرغ اینترنت چه باید کنیم ؟
 
ریست کردن مودم
برای رفع مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم ، ابتدا از روشن بودن مودم خود اطمینان حاصل نمایید و مطمئن شوید که کابل تلفن به صورت صحیح به پشت مودم وصل شده است. اگر با این کار مشکل برطرف نشد یک بار مودم خود را ریستارت کنید. برای این کار شما باید یک سنجاق ، سوزن ته گرد یا یک شی نوک تیز را وارد سوراخ ریز Reset مودم کرده و آن را نگه دارید تا دستگاه ریست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله آموزش ریست انواع مودم را مطالعه فرمایید.
 
بررسی خط تلفن رانژه شده
سپس بررسی کنید که آیا خط تلفنی که رانژه شده همان کابلی است که به پشت تلفن شما متصل شده یا خیر ؟ ممکن است قرمز شدن چراغ مودم ، به دلیل آزاد نبودن خط رانژه شده باشد ، بنابراین بررسی کنید که آیا خط رانژه شده بوق دارد یا خیر ؟ برای این منظور خط تلفن را به یک گوشی تلفن وصل کنید اگر خط تلفن شما آزاد بود و با برداشتن گوشی صدای بوق شنیده می شد یعنی مشکلی در این رابطه وجود ندارد . در صورت نداشتن بوق با کد رفع خرابی تلفن ثابت یعنی ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید .
 
بررسی اسپلیتر ها
ممکن است علت قرمز شدن چراغ اینترنت عدم اتصال صحیح اسپلیتر های پشت مودم باشد . بنابراین چک کنید که Line به خط ورودی از پریز تلفن ، DSL به کابل متصل شده به مودم و Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن وصل باشد . همچنین تمام دستگاه های متصل شده به تلفن مثل فکس ، اسپلیتر و سایر دستگاه ها را از تلفن جدا  کرده و مودم را به صورت مستقیم و بدون استفاده از اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن وصل کنید . همچنین پریز تلفن و کابل متصل شده به مودم را نیز عوض کنید.
 
در صورتی که با تمام این کارها مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم و وصل نشدن اینترنت حل نشد با پشتیبانی سرویسی که خریده اید تماس حاصل نمایید .
 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
برای این کار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
باتشکر,
تیم پشتیبانی