قطع اینترنت کامپیوتر

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارقطع اینترنت کامپیوتر
Mohammadreza4955 4 سال قبل

سلام و خسته نباشید من لپ تاپمو به داده گوشی وصل میکردم اما دیروز یهو همه چیز پرید و لپ تاپ هیچ اینترنتی رو شناسایی نمیکنه. ویندوزم ۷ چیکار باید بکنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
این مشکل معمولا ۹۰% برای همه کاربرانی که از ویندوز ۷ استفاده میکنند به وجود می اید یکی از راه حل های ان خوامو شکردن کامپیوتر یا لپ تاپ بخ مدت ۴ ساعت و مجددا روشن کردن ان است . به دلیل اینکه از سال ۲۰۱۹ ماکروسافت دیگر از ویندوز ۷ پشتیبانی نمیکند  ممکن است به زودی با ارور ها و مشکلات بیشتر یاز این دست برخورد کنید . به مین دلیل توصیه ما به شما تعویض ویندوز می باشد ممکن است این مشکل با خواموش روشن کردن لپ تاپ حل شود اما به صورت دائمی این اتفاق رفع نخواهد شد .
 
از دیگر راه ها برای رفع مشکل شما دوست عزیز به شرح زیر می باشد .
– آنتی ویروس و فایروال سیستم را غیر فعال نمایید
یکی از علت‌های بروز مشکل در اتصال به اینترنت در ویندوز ۷، می‌تواند آنتی ویروس و فایروال سیستم باشد زیرا بعضی از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌ها هنوز سازگاری کاملی با ویندوز ۷ نداشته و می تواند مانع از اتصال سیستم شما به اینترنت شود. پس از غیرفعال کردن آنتی ویروس و فایروال، دوباره امتحان کنید و ببینید که آیا سیستم به اینترنت متصل می‌شود یا خیر، اگر هنوز هم مشکل اتصال به اینترنت را دارید فورا آنتی ویروس و فایروال را دوباره فعال کنید.
۲- تعویض و یا نصب دوباره درایور مودم و تجهیزات مربوط به شبکه
بعض از مواقع ممکن است مشکل از درایورها باشد. این مشکل ممکن است به دو صورت رخ دهد:

  • گاهی فایل‌هایی که درایورها در زمان نصب ایجاد کرده‌اند، خراب می‌شود، اما ممکن است خراب شدن فایل‌ها مربوط به برنامه‌ی دیگری باشد که با درایور ما ناسازگار است. گاهی اوقات هم بدافزارها می‌توانند عامل این مشکل باشند.
  • درایور مربوطه با ویندوز ۷ ناسازگار است.

به عنوان مثال ممکن است درایوری که در اختیار دارید مختص ویندوز XP باشد و شما آن را برای ویندوز ۷ استفاده کرده‌اید، و در نتیجه جوابی نخواهید گرفت. برای رفع این مشکل می‌توانید به وب‌سایت شرکت سازنده‌ی مودم مراجعه کنید و درایور مناسب را دانلود و نصب نمایید.
حتی گاهی ممکن است درایور مختص ویندوز ۷ باشد ولی تفاوت در ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل باعث مشکل شود. بطور مثال فرض کنید که درایور مربوط به ویندوز ۷ را نصب می‌کنید ولی باز هم نتیجه‌ای نخواهید گرفت، زیرا شما باید ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل را نیز در نظر می‌گرفتید.
۳– عیب یابی با استفاده از ابزارهای ویندوز
سیستم عامل ویندوز ابزارهایی را برای عیب‌یابی اکثر قسمت‌های سیستم دارد از جمله برای اتصال به اینترنت. کافی‌ست به کنترل پنل ویندوز رفته و گزینه‌ی Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.
سپس از قسمت پایین پنجره‌ی باز شده گزینه Troubleshoot problems را انتخاب کنید.
در ادامه مراحل عیب‌یابی شروع می‌شود و در صورتی که مشکلی پیدا شود، سیستم به شما هشدار می‌دهد
پس از آن مراحل عیب یابی شروع شده و در صورتی که این ابزار مشکلی را پیدا کند، به شما هشدار داده و در صورت امکان راه حلی را نیز ارائه می‌دهد.
۴- حذف کردن درایور و نصب دوباره‌ی آن توسط ویندوز
یکی امکانات ویژه و کاربردی ویندوز ۷، امکان تشخیص سخت افزار‌ها توسط ویندوز است. اگر ویندوز بتواند این قطعات را بشناسد، دیگر احتیاجی به نصب درایور توسط شما نخواهد بود، بنابراین یک مرتبه این کار را به عهده ویندوز بگذارید، شاید اثر بخش باشد.
ابتدا بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب نمایید.
 
در سمت راست پنجره‌ی Computer Management، بر روی عبارت Device manager کلیک کنید.
 
اکنون در سمت چپ، گزینه‌ی Network adapters را با استفاده از فلش کنار آن گسترش دهید و سپس روی دیوایس مورد نظر راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید.
 
در ادامه سیستم را Restart کنید و پس از آنکه سیستم دوباره آماده‌ی کار شد اجازه دهید ویندوز عملیات شناسایی قطعه را آغاز کند. ممکن است که با این روش موفق شوید مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ را حل کنید.
۵- غیر فعال/فعال کردن مودم یا کارت شبکه
همانند راهکار شماره ۴ عمل کنید ولی بجای حذف نمودن درایور، فقط یک بار مودم را غیر فعال و مجددا فعال کنید.
برای این منظور ابتدا روی دیوایس مربوطه راست کلیک کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید. بعد از غیر فعال سازی دیوایس، اکنون دوباره راست کلیک کردن دوباره و گزینه Enable را انتخاب نمایید.
 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

مرسی از کمکتون