مشکل استفاده از ssd در لپتاپ

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارمشکل استفاده از ssd در لپتاپ
aligh4699 4 سال قبل

سلام لپتاپ من ایسوس N551jx هست که از m.2 پشتیبانی نمیکنه. برای همین من واسه ی نصب ssd از یه براکت hdd caddy استفاده کردم تا Hdd رو در جای dvd رایتر قرار بدم. اما بعد از نصب hdd در جایگاه dvd کار نکرد. بردم مغازه گفت برق کافی از درگاه ساتا دی وی دی رایتر نمیرسه که هارد رو به گردش بیاره، ولی برق انقدر میرسه که ssd به کار بیوفته، یعنی تنها چاره ای که داشتم این بود که ssd رو بذارم جای dvd رایتر و hdd هم سر جای خودش.
حالا سوال من اینه. 
۱ مگه برقی که درگاه ساتای دی وی دی رایتر میده با برق درگاه ساتای هارد فرق داره مقدارش؟
۲ آیا اگه فرق نداره این بخاطر اتصالی روی برد و باد کردن خازنی چیزی نیست؟ چون یه مدت بوق بایوس داشتم که با یه بار در اوردن و جا زدن dvd رایتر فیکس شده بود.
۳ از اونجایی که من شنیدم درگاه ساتای hdd یعنی درگاه ساتای اصلی که واسه هارد استفاده میشه سریع تر از درگاه ساتای ثانویه که واسه dvd رایتر استفاده میشه هست… بنابراین اگه ssd رو بذارم جا dvd رایتر چقدر از سرعتش به قول معروف دچار گلوگاه میشه و از سرعتش کم میشه؟
۴ اینکه اگه برق کمتری به درگاه ساتای دی وی دی برسه، روی ssd اثر منفی میذاره؟ از لحاظ شک یا سرعت  و…
ممنون میشم جواب بدید

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در حالت عادی میزان برق هر دو قسمت باید یکسان باشد و نباید تفاوت داشته باشد مگر اینکه سیستم شما مشکل سخت افزاری داشته باشد و یا کدی که تهیه کردید مشکل داشته باشد
بله بهتر است که SSD در جای هارد اصلی قرار بگیرد تا شما بتوانید از تمام توان آن استفاده فرمایید
در حالت کلی به شما پیشنهاد میکنیم که بهتر است سیستم شما به صورت دقیق توسط یک متخصص برسی شود و در صورتی که مشکل برق رسانی یا هر مشکل دیگری دارد حل شود 
سپس شما هارد SSD را در جای هارد اصلی
و هارد HDD را در کدی قرار دهید
اگر هرگونه سوالی داشتید با ما در پایین همین مطلب در ارتباط باشید
با تشکر,
تیم پشتیبانی.